Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Naši saradnici i prijatelji
Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod GRIPEN » 15 Feb 2014, 23:43

Kao dugogodisnji pratilac ovog bloga i postovalac rada gos. Steve (stalker, expendable) , odlucio sam da ga kontaktiram i "dovedem" na nas forum. Verujem da dosta nas vec zna za ovaj blog ili je vec citalo Stevine postove na nekom od mnogobronih foruma (CBC, Poljoinfo, Chevrolet Serbia...) na kojima se nesebicno trudi da pomogne svojim znanjem u vezi sa motornim uljima. Slozicete se da bi bilo veoma korisno da takvog znalca imamo i na nasem forumu.
Za pocetak, u narednih par dana, Steva je obecao da ce se pridruziti forumu i predstaviti nam se u ovoj temi. Kasnije, kad za to bude nasao vremena, bice i koji text o Saab preporukama za motorna, menjacka, servo...ulja...

A dok se Steva ne javi, posetite njegov blog, ima tako puno toga novog i korisnog da se nauci o motornim uljima. Ja sam iskreno, za ovih 4 i kusur godina, procitao sve textove, bar 2 puta :thumbup:

[link_open=http://motornaulja.blogspot.com/]Ulja za automobile - STALKER[/link_open]
Poslednji put menjao 1 dana GRIPEN, izmenjena 16 puta
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot.c

Postod Slavisacs » 16 Feb 2014, 08:26

:bravo: :drinks:
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Jolly » 19 Feb 2014, 00:48

Odlican je blog, pratim ga redovno. :drinks:

expendable

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod expendable » 28 Feb 2014, 22:30

Izvinjavam se što kasnim!
Eh, nisam baš razumeo da je već tema otvorena, inače ne bih bio toliko nevaspitan i pustio da se toliko čeka (danas sam tek dobio poruku na blogu da je tema već otvorena).
Veoma mi je drago što sam pozvan (a svuda sam pozvan, osim doduše poljoinfo foruma (ali nije mi žao i tamo sam dobro prihvaćen), uglavnom od adiministratora, zapravo isključivo).
Sad bi trebalo da kažem ... "velika mi je čast i zadovoljstvo ... " ali pošto mi je stvarno čast i zadovoljstvo, ne bih dalje.
SAAB teško da bih kupio sad ALI je bio među par najomiljenijih marki kada sam bio mlađi. Nije se to mnogo promenilo (što se želje tiče, prizvuk ezoterije je ostao i dan-danas, a uvek mi je to bilo zanimljivije od "samo" egzotike ili mainstram-a) ali je realnost takva da ne bih mogao (baš) adekvatno da održavam tako dobar automobil (bilo koji od SAAB-ova) pogotovu u mom kraju.
Kako god, ne bih se posebno predstavljao, na blogu ima solidno informacija o meni.
Dakle, osim Steve (vana), Stalkera ili Expendable-a (možda sam ovde i oba, jer čekajući registracioni mejl, dva puta sam se registrovao) što se ulja tiče pre svega sam:
Nisam profesionalac (uslovno, honorarišući par puta) u oblasti ali mislim da školovani amater (ljubitelj) može više od profesionalca koji nije amater. Osim toga, profesionalci su često "zaslepljeni" užom oblašću, vezanošću za firmu koju rade i slično pa bez lažne skromnosti smatram da od većine mogu biti korisniji za neki (recimo Vaš) forum.
Od mnogih i mnogo više znam, ali nisam toliko gord da ne priznam da ih ima i takvih koji znaju više, pre svega su to one kolege koji su u oblasti i vole svoj posao (ima još takvih).
Profesionalno sam više okupiran nešto drugačijom oblašću ali dovoljno bliskom sa temom.
Odmah da naglasim da ne volim da tražim opravdanja i slično ali da su me profesionalne obaveze i izrada doktorata toliko pritisle da ne mogu da obećam da ću biti brz u odgovorima.
Drugo: ovde i izvinjenje Škoda forumu, jer sam njih par nedelja ranije odbio od ljubazne ponude. Nema mi druge nego sad moram i tamo, tako da ovo kašnjenje ima i tu pozadinu, a ne volim da budem neodgovoran ili pristrasan.
Radujem se druženju i razmeni mišljenja i informacija.
Pozdrav svim članovima i čitaocima foruma!

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Bagzi93 » 28 Feb 2014, 22:34

:Welcome:

Korisnikov avatar
stevak
Postovi: 455
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
Lokacija: Zemun

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stevak » 01 Mar 2014, 00:33

Imenjače dobro ti nama došao. Drago mi je da te vidim i ovde, mada bi još bolje bilo da se opet vidimo u Boru :)
ex SAABotražitelj <9000CS>

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Jolly » 01 Mar 2014, 00:43

:Welcome:
Drago mi je da ste se prikljucili nasem forumu. Nema broja koliko su mi Vasi tekstovi pomogli, hvala Vam na tome.

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 01 Mar 2014, 14:01

stevak je napisao:Imenjače dobro ti nama došao. Drago mi je da te vidim i ovde, mada bi još bolje bilo da se opet vidimo u Boru :)
Ili bilo gde. Nadam se da sa više vremena nego onda (mada sam sada sam sebi "najstrožiji" gazda, nauka je tek muka, mada "slatka").

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 01 Mar 2014, 14:03

Da, kao što sam i rekao (greškom) prijavio sam se dva puta, pa sam i "stalker" i "expendable".
Manje-više mi je svejedno, ali bih (kad je već tako) ipak radije bio "stalker".
Nadam se da Vas neću zbuniti i da ću biti od koristi.
(iako više nemam ni dan ni noć, ni vikend ... izmigoljiću se nekako).

Hvala na dobrodošlici!

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod GRIPEN » 01 Mar 2014, 23:20

:Welcome:

Dobro vi nama dosli. Ostalo ce mo sve lako, i bez zurbe :drinks:
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Slavisacs » 02 Mar 2014, 00:27

:Welcome: Dobrodosao :drinks:
Manje-više mi je svejedno, ali bih (kad je već tako) ipak radije bio "stalker".
Nije problem, uklonicemo ovaj drugi nalog :wink:
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Carlsson » 02 Mar 2014, 00:29

sredjeno :whistling:
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 02 Mar 2014, 09:17

Hvala!

Uzgred, nije loše da neko započne temu a svojim iskustvima.
Opis motora - poželjan (osnovna konstrukcija), fabrička preporuka za ulje (takođe), način korišćenja vozila i slično.
Ne mora biti u detalje, ali da bude kompletno.
Pa da dam svoj komentar. Taman da se malo "razradim" i budem od koristi SAAB-ovcima!

P.S.
I nije hitno. :drinks:

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod TAZZ » 02 Mar 2014, 10:00

Pa ajde da ja probam...
Saab 9000, B204 kod motora, Turbo T25, dve bregaste, dve kontrarotirajuce balansne osovine, 1985ccm, precnik klipa 90mm, hod klipa 78mm.
Karike ak9 se secam su 1.75, 2.5, i 3.0 mm...
Fabricka preporuka bi ako se secam 10W40 sintetika...
Ja sam sipao i GM bozu, pokazala mi se izuzetno lose...
Sipao sam KRON oil, dok sam ga nalazio, Bilo dobro, nije troskario, sipao Sunoco takodje bilo dobro, Sipao Mobil, troskario cca 1L na 7000-8000, ali muske voznje...
Napominjem uradjena generalna po PSu i po Titu i Partiji...
Dakle...
Najzadovoljniji bio sa Kron, i sa Sunoco.
Dakle motor je TZV fullfriction, bez nekog blowby, dakle bez problema sa ventilacijom kartera.
Kasnije na 9-5, koja ima manji i laksi klip, sa manjom suknjicom klipa, karike su 1.5, 1,75 i 2.5 ako se secam valjano, Posle generalnih, ustanovljavam da moram probati ulje koje nije kupljeno odje, jer...
Mobil trosi, GM Boza ispari...
Ideja mi je da probam Statoil nadam se da je OK i da nije falsh kod Euro07, da probam takodje, Texaco ...
Fabricke preporuke cini mi se 5w40 i 0w40...
9-5, tacnije B2x5, generacija motora, je lowfriction motor koji Ima blowby karika, te ima degradaciju ulja u karteru...
Eto...
Nadam se da sam napisao OK, da bi pomogao pri pocetku nekom.
Veliki pozdrav

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod TAZZ » 02 Mar 2014, 10:01

Turbo je Garettov GT17

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod TAZZ » 02 Mar 2014, 10:17

Joj izvinjavam se, hteo bih i razmishljam da poruchim i RedLine ulje iz USA. Vidim da je u Swe topla preporuka.
I oko toga bih voleo ako moze par reci, chak sta vise i mozda fokusna to ...
Dakle RL, Stat, Texaco...
Ili neka Vasa preporuka...

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod GRIPEN » 02 Mar 2014, 11:32

Evo da probam i ja malo... U vezi najproblematicnijih motora b205 i b235 , odnosno oni od 2.0 i 2.3 l radne zapremine raspona snage od 150 do 260ks, koji su se ugradjivali u prvu generaciju 9-3 i prvi 9-5. Naime, ovo su niskofrikcioni motori kod kojih je dolazilo do koksanja ulja i pravljenje uljnog mulja-taloga u karteru koji je ometao protok ulja u sistemu. Vise o ovome ima [link_open=viewtopic.php?f=64&t=127]OVDE[/link_open]
Saab-ovo resenje za ovaj problem je promena PCV kita, i izbacili su cak 6 verzija, odnosno PCV kit #6 je poslednji i navodno promena preporuke motornog ulja u ful sinteticka, odnosno Mobil 1 0w40, mada kolko ja znam to za Mobile nije vazilo na svim trzistima.
Jos jedan verovatan uzrok koksanja ulja je i to sto se jedan od 2 katalizatora nalazi tik ispod samog kartera ulja.
Evo slike iz korisnickog upustva za 9-5 iz 2001 i 2002
Slika
Slika


Moja iskustva su cudna u vezi ovog problema:
Moj auto koji svakodnevno vozim na, 135k nije imao ni gram mulja kada mu je skidan karter, a po servisnoj dokumentaciji su svi prethodni servisi radjeni na 20k i zadnji put pre skidanja kartera je sipano ulje u gradaciji 0w30 neznam kog proizvodjaca.
Drugo, motor koji sam rasturio, na kome je bio puko klip u najsitnije parcice na 190k, navodno zbog pogresnog goriva (sipali mu dizel umesto benzina) karter mu je bio pun mulja. Auto je dovezen iz Svedske a servisna istorija istog mi nije poznata.
I trece, motor koji sam nedavno rasturijo, sa 275k, bio je ispravan, malo vise dimio (verovatno gumice ventila) ,svi servisi radjeni u ovlascenim Saab servisima u CH i to na 20k, neznam koje je ulje sipano, imao je malo mulja u karteru (po mojoj proceni nista vise u odnosu na druge automobile sa tom kilometrazom), a karter mu nikada pre toga nije skidan sigurno.

Ono sto smo mi na forumu zakljucili na osnovu zajednickih iskustva i saznanja i uvazili kao neko pravilo za ove motore su sledece
-servisni interval na max 10k
-koriscenje ulja renomiiranih proizvodjaca, ful sint, viskoznosti 0w40 ili 5w40 (neki bi rekli iskljucivo mobile1 0w40 dok sam ja izrazito protiv :whistling: )
-obavezna ugradnja PCV kita #6 ko ga vec nema
-skidanje kartera na svakih 50k

Kolko sam ja upucen, koksanje ulja i stvaranje mulj i taloga je danas generalni problem u autoindustriji a ne samo Saab-ov. Toyota, BMW i mislim Mercedes su takodje imali ozbiljne problem, narocito od kako su uveli ove LL servisne intervale (moje misljenje)

Zbog toga vas molim da nam svojim znanjem i iskustvom pomognete u najpravilnijem izboru motornog ulja za nasa vozila, imajuci u vidu sve gore navedeno.
Poslednji put menjao 1 dana GRIPEN, izmenjena 2 puta
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Bagzi93 » 02 Mar 2014, 11:54

Ala ga raspisase Tazz i Gripen :odl: E ja ne znam toliko o motorima i navescu samo osnovne podatke u vezi dizel agregata. Kod nas su najrasprostranjenije dve vrste dizelasa. OPEL 2.2 i JTD odnosno JTDm( izvedbe od 120 i 150 ks). Napomenuo bih da uz ove JTD ide i DPF filter. Takodje u manjem broju kod nas ima i twin turbo dizelasa( jtdm sa 180 ks) i 3.0 dizelaas ( ISUZU).
Pozdrav

Korisnikov avatar
nordic
Drug Član
Postovi: 459
Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod nordic » 02 Mar 2014, 22:13

evo ovako moje iskustvo..

saab 9-5 2.0t 150konja (B205 motor, problematican zbog oil sludge takodje kao sto su pre mene rekli) uglavnom auto kupljen licno u belgiji od prvog i jedinog vlasnika, imao 149.000km u trenutku kupovine i uredno ispunjenu servisnu knjizicu gde je na svakih 10k km menjano ulje i sipano texaco havoline ultra 5W40- u ovlascenom saab servisu blizu brisela (koliko sam ja nasao to je puna sintetika, ispravite me ako gresim)... elem odmah po kupovini promenim ulje i sipam po preporuci svih mobil 1 0W40.... prvih 6-7k km sve super ali onih zadnjih 3k km krece da menja boju, i da ga trosi i svuce vise od pola litra ulja-skoro litar, naravno uvek proveravam i dosipam po 100-200g tako da ni jednog trenutka nije bio ni blizu minimuma..., tako i drugi put...isto ulje ista pojava... skinem karter, on kao nov...nista od mulja, cist skroz.. sito cisto.. onda promenim ulje i krenem da sipam motul 8100 5W40 x-cess... auto mnogo mirnije radi, nema trosenja, ulje potpuno druga prica... jeste skupo ali kada sam video ambalazu kao da sam kupio u nemackoj, sve nalepnice stoje pravo i jasno, kada otvorim cep ima zastitni cep ispod jos jedan i sl...plastika pet puta kvalitetnija od mobila.... znam da su gluposti ali meni to uliva poverenje u proizvod.. :rtfm:

takodje sam i u drugom autu subaru forester 2.0 92kw boxer atmosferski motor... potrosio mi za 5000km litar mobila 10W40... presao na motul 6100 10W40 i nije nista trosio, menjam na 7000km i nemam nikakav problem... auto imao 122.800km u trenutku kupovine u nemackoj i od prvog dana bilo sipano 0w30 ulje i menjano na 25k km(sto je po meni stravicna km al ajde..tako subaru kaze a prethodni vlasnik to postovao) kao sto subaru servisni interval propisuje.. :sr: e da..kada sam kupovao auto u toj auto kuci u kelnu, podignem merac ulja kada ono blizu minimuma kazem ja coveku menadzeru vozicu 1500km treba mi ulja..i donese mi covek flasu 0w30 ulja nisam ni gledao koje, nije bilo neko zvucno ime...ali kvalitet flase savrsen, otvorim cep kada ono zastitna folija sa hologramom i sve po propisu, sipam to ulje i nastavim put..

moje misljenje je jako skepticno povodom tog mobil ulja u srbiji... uvek sam gledao nalepnice plattner pise i sve..ali mi ambalaza nikada nije ulivala poverenje, nema ni zastitnog omotaca ispod cepa i kantica ista kao kod svih ulja...

dalje, daewoo nubira 2.0 16V... kupljen sa 20k km prodat sa 170k km.. sipao gm 10w40...ulje nestane prosto,tesko djubre... presao sam posle na elf iste gradacije i stvar je bila mnogo bolja,drugi auto, mirniji, ulje kao novo kada menjam... takodje sam sipao eneos, motul, i total 10W40(koji je bogami trosio dosta i brzo menjao boju)... :popc:

drugar imao problem sa castrolom 10w40 magnatec ili kako se vec zove ta serija, skoda fabia 1.2...trosio bas mnogo i kao da ga razgradjivao, jednostavno menja boju i nestaje ulje... kada smo menjali ja uzmem i sipam eneos iste gradacije i skroz se ok pokazalo, posle smo sipali statoil 10w40 isto bilo dobro.. :odl:

sledeci primer, kolega.. citroen xsara 2.0 16V benzin.. 250k km..uvoz iz danske...servisiran na svakih 20k km i sipano total 5W40 ulje.. sipao ovde total 10W40(ajde kao ima mnogo km pa da predje na polusintetiku), trosi mnogo... na 10k km potrosi 2-3l ulja, ulje menja boju vec posle 4-5k km.. :kuuku: na moju preporuku sipao motul 6100 10W40 i potrosnja pala na pola litra na 10.000km... doduse covek gazi auto kao da je tudji...jako teska noga na gasu..

neki moj zakljucak..bezati od tih zvucnih imena u srbiji... mobil, castrol....

sto se tice kvaliteta po mom misljenju i ovim gore iskustvima eneos i motul ulja su se odlicno pokazala! elf je isto jako dobar a nije skup! :CICA:
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod MAD SERB » 02 Mar 2014, 22:53

I ja sam čuo dosta pohvala za motul ali nisam probao još uvek pa ne mogu tačno da kažem iz ličnog iskustva da li je dobar ili loš :sr:
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 03 Mar 2014, 10:55

Hvala na (ovom pravom, tehničkom) dočeku.

Neću mnogo da dužim.
Za 9-3 (B204) je očigledno 10W-40 prvi izbor. Može i 5W-40 (recimo X-cess) na taze (od druge zamene ulja, npr.) na taze remontovanim motorima po "PeSu" ili izuzetno dobro održavanim a sa malo pređenih km (može i preko 100k km, ali svakako ne više od 200k km).
Motul 6100 kao verovatno najbolje ulje u kategoriji (u Evropi bar), 4100 kao jeftinijoj a solidnoj alternativi (Eneos takođe), kao dobar izbor. Naravno za motore sa mnogooo km 15W-50 je veoma dobra opcija. Zanimljivo da Motul preporučuje 4000 (mineralno) a ne 6100 ili 4100 kao za 10W-40. Nije baš jasna ovakva preporuka osim ako se mislilo na motore koji "troškare" ulje. Ako imaju umerenu ili malu (normalnu ili tu negde) potrošnju onda pre PS ulja u 15W-50. Tu još samo Shell (HX7) može da dođe u obzir jer drugi i nemaju pS ulja u 15W-50. (izvinjavam se tu je i Texaco Havoline Ultra, takođe preporučujem). Nije baš za ispod -20°C ali može se dolivati istim u 10W-40 (od početka, rekli smo da smo kod umerene potrošnje).
Dakle u Turbo motore (za sada samo o benzincima pričam) pre svega PS, a mineralno uz kraće intervale zamene i kod prvih znakova "troškarenja" ulja (povećanja u odnosu na onu ustaljenu u par godina).
U principu se slažem (i ne širim priču) da je Motul veoma dobar (osim što je skup, ali često i vredi), Eneos takođe vrlo dobar i da ako štetide, štedite sa Elf-om. Ne mora se stati na tome ali ako proširim priču odosmo "do tamo i nazad".
Ovde bi da napomenem da "prosečna", "solidna", "po standardima" i slična ulja lakše prolaze kod "bižuterije" nego kod SAAB-a (ili Honde) čiji su motori zahtevniji. U širokom luku bih zaobilazio sve što je iz prethodne priče ... da ne pravim negativnu reklamu, moji su stavovi odavno po tom pitanju jasni.
Kraj prvog dela
Poslednji put menjao 1 dana stalker, izmenjena 3 puta

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod TAZZ » 03 Mar 2014, 11:09

Ok pored motula... eneosa...
Mishljenje ...
Red Line, StatOil?

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 03 Mar 2014, 11:14

"TAZZ"
5W-40 ... u redu. Naveo si: "RL, Stat, Texaco..."
Uz prethodna povoljna iskustva sa Kroon i Sunoco uljima.
Pa ne znam (baš) šta da kažem.
Prvo: "nemirni duh" (i ja sam takav).
Drugo: Svi navedeni (proizvođači) su O.K. (mislim i da su baš svi originalni (i) kod nas).
Treće: više o konkretnom ulju posle komentara na GRIPEN-ov post.
(idem redom inače "najlakši" zadatak mi je dao "nordic" pa sam hteo da počnem komentarom njegovog post-a ali kažem ajd' da ipak bude kako "biti mora")

Sada samo još:
Red Line ... svakako odlična ulja (ako naručujete iz USA razmislite i o AMSOIL-u), ali ne bih baš išao toliko daleko. Doduše vredi probati makar iz znatiželje (mogu se naći i u Skandinaviji i UK, ako nigde drugde u Evropi). Naravno prvenstveno "0W40" ulje. Dolaze u obzir i druga (5W50 za neremontovane motore sa dosta km).
Ostalo u delu (če)tri.
Kraj drugog dela.

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 03 Mar 2014, 11:51

Gripen:
Najkorisniji sa preporukom proizvođača i najviše tehničkih detalja (mislim meni najkorisniji pa mi je lakše).
"Ono sto smo mi na forumu zakljucili na osnovu zajednickih iskustva i saznanja i uvazili kao neko pravilo za ove motore su sledece
-servisni interval na max 10k
-koriscenje ulja renomiiranih proizvodjaca, ful sint, viskoznosti 0w40 ili 5w40 (neki bi rekli iskljucivo mobile1 0w40 dok sam ja izrazito protiv :whistling: )
-obavezna ugradnja PCV kita #6 ko ga vec nema
-skidanje kartera na svakih 50k"

Sve se slažem! (što bi rekli na jugu Srbije), uz naponene:
1) Sve bez PCV kita #6 (među varijante i/ili slično) dodovi do različitih iskustava pa bi (svaka) diskusija bila preobimna a nedovoljno zasnovana (problem je na drugom mestu).
2) Servisni interval treba da bude skraćen (20.000km je mnogo, slažem se).
Ne bi morao da bude baš 10.000km kao maksimalna vrednost. Recimo da je to za meštovitu vožnju orijentaciono vrlo dobro određeno.
Ili bi to uzeo kao defalut uz ±20(25)%. Za više vožnje van grada (3/4 kilometraže ili više), može i na 15.000km (to bi uslovno bio maksimum).
3) Skindanje kartera na svakih 50k, da naravno ... ili 5 godina ili još bolje reći 5 zamena ulja (shodno prethodnom od 40 do 75 hiljada km). Dobra ideja.
4) Ulja.
Priča bez kraja. SVakako 0/5W-40 sintetička ali i 0/5W-30 kao i 0/5W-50.
Iskreno, kao TOP 2 ("cvaj") mi se čine (a kako ne bi): Motul X-MAX 0W-40 (nova ili stara verzija, nova čak i pre, praktično idealno ulje za ovaj motor; novija je sa MB 229.5 i API SN) i Eneos 0W-50 Sustina, može i Ultra 0W-50 ali prednost novoj "Suštini" (da se i ja malo našalim). Sustina za max. 10k km a X-MAX (novija verzija) i do 15.000km.
Mane? Cena, prava sitnica.
Veliki je izbor dobrih 5w-40 ulja (o tome ćemo usput), pominjano je X-cess od Motula i Havoline Ultra od Texaco-a, oba kao solidna i ne tako skupa.
Inače, može i Mobil 1 0W-40 ali svakako ne isključivo (ali ni isključivo ne).
Ali (zašto da ne) i Kroon Helar 0W-40, Shell Helix (ako još može da se nađe) 0W-40 ili G-energy ili Modriče. Sve je to o.k.
Ističe se M-Max, a Mobil je verovatno preporučivan kao ulje koje je najlakše naći na celom (evropskom) kontinentu.
Zaista mi se ambalaža i dovlačenje čas iz Turske čak iz Italije (nadam se da je Mobil 1 serija bar Francuska, nisam skoro proveravao) kod ovlašćenog distributera (našeg) ne sviđa ...
Za sada bih samo još o 5W-30 a ostalo stavio pod "specijalne slučajeve" i ne bih dalje o njima.
Kod 5W-30 su tipične dve-ti vrste ulja (koje bi preporučio) ali bih se zadržao na jednoj:
1) 5W-30 ACAE C3. Može i C3-2004, verzije iz 2008. i 2010. još i bolje.
U kombinaciji (obično jeste) sa MB 229.51, BMW LL-04, VW 503.01, 502.00 (u najmanju ruku) i svakako VW 504 (čime je automatski 504/507). Posebno u kombinaciji sa GM Dexos2 (što nije neophodno ali jeste korisno).
Recimo Motul "Specific Dexos2", "X-clean" ili X-clean+".
Kraj trećeg dela.
(toliko za danas, "polako momci ja nemam vrat od mesinga").

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod TAZZ » 03 Mar 2014, 12:59

10x

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!


Povratak na “PRIJATELJI KLUBA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost