Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
X-Max je ulje visokog kvaliteta, potpuno sintetičko ali NE (i) estar-sintetičko. Nešto tu estara ima ali to je više "začinski" a osnova je PAO/SHC što je (pa opet) vrhunsko za "standardna" ulja za automobile. Ima i paket(e) aditiva prilagođene ispunjenju određenih (visokih) standarda (odobrenja). Dakle, sve pohvale za ovo ulje, ima nešto više AW aditiva ali u granicama dozvoljenog (po API i ACEA).
Motul 300V je manje kompromisno ulje sa namenom da bude pre svega za takmičenja ili (česte) Truck Day manifestacije ali da može da posluži i za standardne uslove (makar ne produžene intervale zamene). Bazno ulje je isključivo od estarskih baznih "štokova" (ulja) i to "double" estar od kojih su bolja samo još "poli"-estri (što nije poliestar plastična masa). Visoka cena ovih baznij ulja čini da ni 300V ne može biti jeftino ulje, ali su u nekim osobinama ona nenadmašiva (otpornost na temperaturu i oksidaciju, mada se ovo drugo može (do)stići i aditivima). Eventualni problem može biti najveća snaga ovih ulja a to je povećan sadržaj ZDDP-a. Dakle, nisu to ulja za motore koji imaju izričit zahtev za Mid-SAPS ili Low-SAPS uljima (čak i benzinci a naročito dizel motori sa DPF).
Prednost mu je kod velikih napora motora i visokih obrtaja, što se doduše ne vidi čisto iz specifikacija (osim visoke HTHS viskoznosti, od 3,9 a bilo je i 4,0 ili 4,1 kod starije verzije) ali razlika postoji (makar X-max može "pokrpiti" i Truck Day).
Osim toga ravnoteža (balans, što bi rekli moderni novinari) aditiva nije kao kod "standardnih" ulja i nije optimizovana za "sve uslove", već za tačno definisane. Odrađiće posao i za "civilnu" upotrebu ali (jednostavno) nije idealno za npr. gradsku vožnju.
Ranije verzije (do 2009.) su se morale menjati na maloj kilometraži (tipično 5000km) a sada mogu i na većoj (ali bi 10 hiljada trebalo da bude neki maksimum), jer se dodaje više antioksidanasa (što za trkačke uslove nije od značaja) a i detergenata (tipično ih je manje jer samo neke detergentske komponente imaju smisla za trke a visok sadržaj narušava beskompromisnost za teške uslove) kojih sada ima koliko i kod normalnih ulja (ili blizu tome) pa ni 15000km nije nedostižno (po Motul-u dostižno).
Što se tiče kočionih fluida, tu je opet razlika ovih ulja (racing) od običnih u hemiji ALI još više u malom triku (caki).
Jednostavno ovi fluidi nemaju u sebi dietilnglikol (koji je standardno "sredstvo" za pojeftinjenje), koga u DOT 5.1 uljima ima tek ispod 5% u DOT 4 obično do 10% a DOT 3 i celih 20%. No to je ipak slična hemija. No da ne idemo u hemiju, glavno je to što su Racing ulja nešto viskoznija od običnih što im daje i "neverovatne" karakteristike ... ako zaboravimo veću viskoznost na -40°C što ih ne čini idealnim za -25 ili -30 ako imate ABS ili ESP, jer onda bolje ćete proći sa 5.1 ili "super DOT 4" (ISO 4925 class 6).
Izuzetno visoka tačka ključanja je POTPUNO nepotrebna za standardne uslove i zaista je (možda i eventualno) potrebna na trkačkoj stazi (ili makar Truck Day manifestacijama). "Mokra (vlažna)" tačka ključanja pokazuje da i sa 3,5% vode ovi fluidi imaju istu t.k. kao i nova DOT 3 tečnost, što jeste za pohvalu ali se može nadoknaditi češćom (redovnijom) zamenom KT (kočione tečnosti).
Tako da se ove tečnosti u principu NE isplate bar za 99% korisnika (normalna vožnja) i čak će većina bolje proći sa DOT 4, class 6 ili 5.1 (naročito poslednja dva).
Razlika između ova dva? Veoma mala (veoma su slična). Nešto bolje karakteristike (gušće je) ima Motul, sa t.k. 312 prema "više od 280" i 205°C naspram "više od 196" sa 3,5% vode u sebi.
Oba su izuzetna ali preskupa!
Uzdržana preporuka. (više sam za standardne KT, naročito kvalitetne DOT 4+, tj. ISO 4925 class 6).
Pozdrav!
P.S.
Izvinjavam se zbog kašnjenja. Malo ću češće "obilaziti" forum.
Doduše pitanje i nije bilo hitno. Više je u kategoriji "zanimljivosti iz sveta maziva" (bez preke potrebe da se isto koristi).
Motul 300V je manje kompromisno ulje sa namenom da bude pre svega za takmičenja ili (česte) Truck Day manifestacije ali da može da posluži i za standardne uslove (makar ne produžene intervale zamene). Bazno ulje je isključivo od estarskih baznih "štokova" (ulja) i to "double" estar od kojih su bolja samo još "poli"-estri (što nije poliestar plastična masa). Visoka cena ovih baznij ulja čini da ni 300V ne može biti jeftino ulje, ali su u nekim osobinama ona nenadmašiva (otpornost na temperaturu i oksidaciju, mada se ovo drugo može (do)stići i aditivima). Eventualni problem može biti najveća snaga ovih ulja a to je povećan sadržaj ZDDP-a. Dakle, nisu to ulja za motore koji imaju izričit zahtev za Mid-SAPS ili Low-SAPS uljima (čak i benzinci a naročito dizel motori sa DPF).
Prednost mu je kod velikih napora motora i visokih obrtaja, što se doduše ne vidi čisto iz specifikacija (osim visoke HTHS viskoznosti, od 3,9 a bilo je i 4,0 ili 4,1 kod starije verzije) ali razlika postoji (makar X-max može "pokrpiti" i Truck Day).
Osim toga ravnoteža (balans, što bi rekli moderni novinari) aditiva nije kao kod "standardnih" ulja i nije optimizovana za "sve uslove", već za tačno definisane. Odrađiće posao i za "civilnu" upotrebu ali (jednostavno) nije idealno za npr. gradsku vožnju.
Ranije verzije (do 2009.) su se morale menjati na maloj kilometraži (tipično 5000km) a sada mogu i na većoj (ali bi 10 hiljada trebalo da bude neki maksimum), jer se dodaje više antioksidanasa (što za trkačke uslove nije od značaja) a i detergenata (tipično ih je manje jer samo neke detergentske komponente imaju smisla za trke a visok sadržaj narušava beskompromisnost za teške uslove) kojih sada ima koliko i kod normalnih ulja (ili blizu tome) pa ni 15000km nije nedostižno (po Motul-u dostižno).
Što se tiče kočionih fluida, tu je opet razlika ovih ulja (racing) od običnih u hemiji ALI još više u malom triku (caki).
Jednostavno ovi fluidi nemaju u sebi dietilnglikol (koji je standardno "sredstvo" za pojeftinjenje), koga u DOT 5.1 uljima ima tek ispod 5% u DOT 4 obično do 10% a DOT 3 i celih 20%. No to je ipak slična hemija. No da ne idemo u hemiju, glavno je to što su Racing ulja nešto viskoznija od običnih što im daje i "neverovatne" karakteristike ... ako zaboravimo veću viskoznost na -40°C što ih ne čini idealnim za -25 ili -30 ako imate ABS ili ESP, jer onda bolje ćete proći sa 5.1 ili "super DOT 4" (ISO 4925 class 6).
Izuzetno visoka tačka ključanja je POTPUNO nepotrebna za standardne uslove i zaista je (možda i eventualno) potrebna na trkačkoj stazi (ili makar Truck Day manifestacijama). "Mokra (vlažna)" tačka ključanja pokazuje da i sa 3,5% vode ovi fluidi imaju istu t.k. kao i nova DOT 3 tečnost, što jeste za pohvalu ali se može nadoknaditi češćom (redovnijom) zamenom KT (kočione tečnosti).
Tako da se ove tečnosti u principu NE isplate bar za 99% korisnika (normalna vožnja) i čak će većina bolje proći sa DOT 4, class 6 ili 5.1 (naročito poslednja dva).
Razlika između ova dva? Veoma mala (veoma su slična). Nešto bolje karakteristike (gušće je) ima Motul, sa t.k. 312 prema "više od 280" i 205°C naspram "više od 196" sa 3,5% vode u sebi.
Oba su izuzetna ali preskupa!
Uzdržana preporuka. (više sam za standardne KT, naročito kvalitetne DOT 4+, tj. ISO 4925 class 6).
Pozdrav!
P.S.
Izvinjavam se zbog kašnjenja. Malo ću češće "obilaziti" forum.
Doduše pitanje i nije bilo hitno. Više je u kategoriji "zanimljivosti iz sveta maziva" (bez preke potrebe da se isto koristi).
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pozdrav stalker...u moj motor 1.9 tid multijet 2007 god.sipam mobil 1 new life,zadovoljan sam uljem,ali sam naumio da ga zamenim sa kroon oil helar 0w40...iz prostog razloga što ga Slobodan,vlasnik firme kedara oil dobije direktno iz holandije,original 100%..interesuje me kakvo je ulje i u usporedbi sa mobilom gde stoji..naravno,sa ovim mobilom na našem tržištu koji se pravi u turskoj..pozdrav i unapred hvala na odgovoru..
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Za multijet bez DPF idealno rešenje.
U odnosu na Mobil 1 0W-40, Kroon Helar je (verovatno) najsličnije ulje (uz LM Energy).
Ovo Kroon ulje je potpuno (ali potpuno) sintetičko i "full" PAO osnove (što čak možda, i verovatno, nema ni Mobil, bar ne više).
Tehnički podaci su zaista slični, a Kroon je za nijansu viskoznije ulje (ali ne nešto što bi bilo primetno u praksi).
TBN je 9,7 što jeste manje od Mobil-ovih 11,8 ali je možda i bolje odmereneo i više nego dovoljno (i verovatno korisnije) za ED (manje sulf. pepela, mada nije dato u teh. dokum. Kroon-a, može biti 1,1-1,2%).
Kroon najviše koristi Mobil bazna ulja pa je još jedan razlog za veliku sličnost (mada iskreno PAO pre nabavlja iz Belgije i (sad već) bivšeg Neste pogona, sada Chevron Philips ili od Infenium-a, takođe u Belgiji, jer je bliže od Francuske a iz Roterdama stižu drugi stock-ovi a PAO se za ovo ulje i još par kao i masti možda doprema i cisternama).
Dakle, ako uopšte zaostaje to nije zbog osnove (možda je i jače tu) a jedina prednost Mobil-a je API SN i MB 229.5 oba od manje važnosti za vaš motor. To znači malo više aditiva i od značaja je eventualno ako gurate na svih 30 hiljada km godišnje mada to i Helar u principu može ako nije veći deo u gradu ... ali ionak bih vam savetovao da (bilo koje od dva) menjate na 20.000km ili 12 meseci pa šta prvo istekne.
Kroon su holandska ulja za holandsko tržište. Mobil se zaista dovozio iz Turske (verovatno još ima nerasprodatih zaliha) sada (bar zvanično) iz Italije ... Total i Shell iz Poljske ... sutra ko zna odakle.
Kako god, mislim da ste napravili dobru odluku!
Samo napred!
U odnosu na Mobil 1 0W-40, Kroon Helar je (verovatno) najsličnije ulje (uz LM Energy).
Ovo Kroon ulje je potpuno (ali potpuno) sintetičko i "full" PAO osnove (što čak možda, i verovatno, nema ni Mobil, bar ne više).
Tehnički podaci su zaista slični, a Kroon je za nijansu viskoznije ulje (ali ne nešto što bi bilo primetno u praksi).
TBN je 9,7 što jeste manje od Mobil-ovih 11,8 ali je možda i bolje odmereneo i više nego dovoljno (i verovatno korisnije) za ED (manje sulf. pepela, mada nije dato u teh. dokum. Kroon-a, može biti 1,1-1,2%).
Kroon najviše koristi Mobil bazna ulja pa je još jedan razlog za veliku sličnost (mada iskreno PAO pre nabavlja iz Belgije i (sad već) bivšeg Neste pogona, sada Chevron Philips ili od Infenium-a, takođe u Belgiji, jer je bliže od Francuske a iz Roterdama stižu drugi stock-ovi a PAO se za ovo ulje i još par kao i masti možda doprema i cisternama).
Dakle, ako uopšte zaostaje to nije zbog osnove (možda je i jače tu) a jedina prednost Mobil-a je API SN i MB 229.5 oba od manje važnosti za vaš motor. To znači malo više aditiva i od značaja je eventualno ako gurate na svih 30 hiljada km godišnje mada to i Helar u principu može ako nije veći deo u gradu ... ali ionak bih vam savetovao da (bilo koje od dva) menjate na 20.000km ili 12 meseci pa šta prvo istekne.
Kroon su holandska ulja za holandsko tržište. Mobil se zaista dovozio iz Turske (verovatno još ima nerasprodatih zaliha) sada (bar zvanično) iz Italije ... Total i Shell iz Poljske ... sutra ko zna odakle.
Kako god, mislim da ste napravili dobru odluku!
Samo napred!
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Stalker druže,hvala na iscrpnom odgovoru..i brzom..koristiće mnogima ovde..inače,ulje menjam u oktobru i maju,nebitno koja km..definitivno ću preći na kroon..još jednom hvala..
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pozdrav Stevo.
Imam dva pitanja.
Prvo je vezano za temu na tvom blogu "Pre zime"
Sta mislite o proizvodima za ispiranje rashladnog sistema kod motornih vozila?
I drugo: brat je skoro kupio Peugeot 406 kupe 2.0 16v 136ks 2002god, benz sa plinom. Prilikom prve zamene motornog ulja sipali smo Eneos premium hyper 5w40. Motor izgleda trosi ulje. Na nekih 6k km skoro 2l smo dolili. Dima na auspuhu nema uopste, kako god ga vozio ka ni mrlja na podu garaze od eventualnog curenja. U ulje ne sumnjam uopste jer ga dugo koristim na svom Saab-u kao i jos dosta clanova ovde. Takodje dosta mojih prijatelja ga koristi u drugim raznim automobilima (na moj nagovor) i niko nema problema. Da li treba probati sa 10w40, mozda elf 10w50 ili nesto trece, jer kontam da je rano za intervenciju na motoru.
Imam dva pitanja.
Prvo je vezano za temu na tvom blogu "Pre zime"
Sta mislite o proizvodima za ispiranje rashladnog sistema kod motornih vozila?
I drugo: brat je skoro kupio Peugeot 406 kupe 2.0 16v 136ks 2002god, benz sa plinom. Prilikom prve zamene motornog ulja sipali smo Eneos premium hyper 5w40. Motor izgleda trosi ulje. Na nekih 6k km skoro 2l smo dolili. Dima na auspuhu nema uopste, kako god ga vozio ka ni mrlja na podu garaze od eventualnog curenja. U ulje ne sumnjam uopste jer ga dugo koristim na svom Saab-u kao i jos dosta clanova ovde. Takodje dosta mojih prijatelja ga koristi u drugim raznim automobilima (na moj nagovor) i niko nema problema. Da li treba probati sa 10w40, mozda elf 10w50 ili nesto trece, jer kontam da je rano za intervenciju na motoru.
All systems go, ready for takeoff!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Nije neophodno. Ako redovno menjate antifriz naročito. Uvek je (naravno) dobro isprati sistem (vodom) uz eventualno (dodatno) punjenje demi vodom (dobro, ovo nije baš jeftino ali ...) i zagrevanje do uključenja ventilatora i posle malo hlađenja (ne do sobne nego do 50-60°C, čisto zbog sistema koji se ne sme otvarati dok su temp. visoke, a i zbog ispuštene tečnosti koja ne bi trebalo biti vrela, uvek se možete opeći, a i hlađenjem se uglavnom smanjuje rastvorljivost pa ne čekati da se skroz ohladi, slaba vajda od postupka, tj. dopune istog) ispuštanje iste (slično postupku za "ispirače" ali uz duži rad motora, može se malo i odvoziti a ne samo na leru.
Može ako je sistem zapušten, u antifrizu ima tragova ulja, ako je korišćena "česmuša" (umesto demi vode) ili ista dolivana i uopšte ako se sumnja da je sistem u lošem stanju. Neće da škodi, a malo će i pomoći (čuda ne očekujte).
Peugeot ... ulje je dobor izabrano, ulje je o.k.
Potrošnja je malo uvećana ... al' teško je reći da li je motor loš (samo na osnovu toga).
Pazi(te), "brat je skoro kupio" ... šta je bilo u motoru pre Eneos-a? I koliko km (meseci)?!
Ako je bilo 10W-40 ili lošije pa još sa njim pređeno 20 hiljada km (ono može i toliko ali ne za star motor i sa takvim uljem i sa mnogo gradske vožnje) onda je možda slučaj "pranja motora" (ektreman slučaj na opisan na blogu, kada je potrošnja bila preko litar na 1000km, zaboravih koliko, da bi se posle vratila u normalu).
Često se dešava u slučajevima kao što je opisano. Promenite ulje (dovoljno je 6000km) pa jovo nanovo. Ako opet bude zabeležena slična potrošnja, onda prvo (bar) izmerite kompresiju (makar to ne potvrđuje da je motor dobar ali bar potvrđuje ako je loš) i pregledajte zaptivke. Tek posle toga, preći na viskoznije ulje, 5W-50 ili 10W-50 (pa sad, izbor nije baš impozantan, samo da bude minimum API SJ. tj. SL pošto SJ ionako nećete naći ...).
Može ako je sistem zapušten, u antifrizu ima tragova ulja, ako je korišćena "česmuša" (umesto demi vode) ili ista dolivana i uopšte ako se sumnja da je sistem u lošem stanju. Neće da škodi, a malo će i pomoći (čuda ne očekujte).
Peugeot ... ulje je dobor izabrano, ulje je o.k.
Potrošnja je malo uvećana ... al' teško je reći da li je motor loš (samo na osnovu toga).
Pazi(te), "brat je skoro kupio" ... šta je bilo u motoru pre Eneos-a? I koliko km (meseci)?!
Ako je bilo 10W-40 ili lošije pa još sa njim pređeno 20 hiljada km (ono može i toliko ali ne za star motor i sa takvim uljem i sa mnogo gradske vožnje) onda je možda slučaj "pranja motora" (ektreman slučaj na opisan na blogu, kada je potrošnja bila preko litar na 1000km, zaboravih koliko, da bi se posle vratila u normalu).
Često se dešava u slučajevima kao što je opisano. Promenite ulje (dovoljno je 6000km) pa jovo nanovo. Ako opet bude zabeležena slična potrošnja, onda prvo (bar) izmerite kompresiju (makar to ne potvrđuje da je motor dobar ali bar potvrđuje ako je loš) i pregledajte zaptivke. Tek posle toga, preći na viskoznije ulje, 5W-50 ili 10W-50 (pa sad, izbor nije baš impozantan, samo da bude minimum API SJ. tj. SL pošto SJ ionako nećete naći ...).
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
OK, havala Stevo na iscrpnom odgovoru
All systems go, ready for takeoff!
- ahsirob
- Drug Član
- Postovi: 748
- Pridružio se: 08 Okt 2013, 20:06
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Jako zanimljiva tema...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pozdrav druze
Imamo problematiku sa starim Saab menjacima, koji su izuzetno osetljivi sami po sebi i za koje je preporucljivo gl3 ili gl3+ ulja.
Da li ih uopste ima kod nas i sta bi po tebi bila najadekvatnija zamena za ista?
U produzetku cu ti staviti citat jednog kolege i na kraju link ka temi i raspravi o ovome. Hvala na misljenju
[link_open=viewtopic.php?f=66&t=1055]LINK KA TEMI[/link_open]
Imamo problematiku sa starim Saab menjacima, koji su izuzetno osetljivi sami po sebi i za koje je preporucljivo gl3 ili gl3+ ulja.
Da li ih uopste ima kod nas i sta bi po tebi bila najadekvatnija zamena za ista?
U produzetku cu ti staviti citat jednog kolege i na kraju link ka temi i raspravi o ovome. Hvala na misljenju
kd23se4 je napisao:
Ne ispusta se na sraf, vec na poklopac - jer ako ide na sraf ostaje mu 0,5-1 litar starog ulja.
Drugo - Koje ulje da sipa (jer u Srbiji ima samo da se kupi jedna marka ulja koje ide u 900) - mozda su mu ovi kod Trnavca rekli zato da ne dira jer ce samo da pogorsa stvar, jer 10W40 koje je danas polusinteticko ima da mu pjbe. glavni lezaj (to je ono sto ima na youtube klipova koliko hoces zuji-zuji-zuji PANG eksplodirao menjac)
U Srbiji samo ima da se kupi/poruci ovo
[link_open=http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf]KLIK[/link_open]
Evo ovo sto pise Öffnung für 5. Gang - taj se poklopac skida jer je tu najniza tacka i moze sve da iscuri, sraf je na 3 cm visoj tacki
Dakle zdravorazumskom metodom - pratis na kojoj tacki je ona kadica sa uljem u menjacu najniza i trazis poklopac koji imas na toj tacki - tu odvrnes - ispustis ulje - zatvoris - i naspes - ehehehehe, a kako ce on da sipa ulje?!?!?!
On ima sraf - bice da je neko polomio originalnu cev sa sipkicom pa je "resio" problem srafom...
ufff on nema nacin da proveri nivo ulja
Jedino da sipa 3,5 litre ulja - nekako obelezi na stapicu od sladoleda (npr.) koliko je to pa da tako meri ili na metru na izvlacenje na koliko cm...ili da nadje neki prolupao menjac sa kog moze da skine poklopac zajedno sa cevi i sipkom...
I pazi kad skidate poklopac na menjacu da ne iskrivite metalni dihtung (on je na samom poklopcu)! Jer ako se samo stavi silikon ima da propisa.
Napomena za menjacko ulje - koje god nadje da je GL3 ili GL3+ UDRI!!!
Ne sme nikakav GL4, GL-4 ili ne daj boze GL5
Obratiti paznju i kod Liqui Moly-a da bude GL3+, jer ima ista flasa (ista i gradacija) sa GL4 uljem koje ne sme da se sipa......mislim ne sme, sve moze dok se ne dokaze da je bio zjb
[link_open=viewtopic.php?f=66&t=1055]LINK KA TEMI[/link_open]
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Za LM 75W-80 Gl-3+ se slažem. Prvi izbor i verovatno jedini kod nas u Srbiji.
Najverovatnije da nema više nekog rešenja. Volvo 97305 ulja su (ipak) 80W-90 (npr. Shell) a imaju čist GL-3.
Najverovatnije da nema više nekog rešenja. Volvo 97305 ulja su (ipak) 80W-90 (npr. Shell) a imaju čist GL-3.
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala.
Nisam naveo fabricke preporuke ulja, mozda bi mogla neka druga alternativa, kao sto ste savetovali jednom nasem clanu.
Moram da napomenem da su se ova 75w80 gl3 ulja najbolje pokazala u praksi, pa sam zbog toga pitao za njegovu alternativu, na sta sam i dobio adekvatan odgovor.
Evo fabricka preporuka...
Nisam naveo fabricke preporuke ulja, mozda bi mogla neka druga alternativa, kao sto ste savetovali jednom nasem clanu.
Moram da napomenem da su se ova 75w80 gl3 ulja najbolje pokazala u praksi, pa sam zbog toga pitao za njegovu alternativu, na sta sam i dobio adekvatan odgovor.
Evo fabricka preporuka...
[link_open=viewtopic.php?f=66&t=1055&p=48804#p48804]Citat iz ove teme[/link_open]@dejansavicdusan
Nismo uspeli da nadjemo LM 75w80 gl 3, ali po savetu gospodina Stalkera, alternativa je bila LM 10w40 mos2 motorno ulje ( prijateljski savet u pp od g Steve).
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Poštovani Stevo, imam dva glavna pitanja za Vas (i par usputnih), jedno je vezano za izbor motornog a drugo za izbor ulja za menjače:
1. Trenutno imam Tojotu Korolu 1.4 VVT-i benzin/gas, 2000-to godište sa 205000 km na satu i potrošnjom ulja od oko 300ml na 1000km. Praktično, do zamene (oko 10000km) ulijem preko 3 litra ulja, što je gotovo ceo kapacitet motora (stane 3.7 litara sa filterom). Auto je kod mene oko 2.5 godine i ništa se nije menjalo što se te potrošnje tiče. Godišnje pređem oko 15000km, od čega je bar 10000 vangradska vožnja, ne mogu baš precizno da merim ali okvirno je to to.
Fabrički je preporučeno da se sipa 5w/30 (nikakve druge specifikacije nisu navedene) a ja sipam Eneos 10w/40, tj. nastavio sam da sipam ono što je prethodni vlasnik sipao uz površne konsultacije sa raznim majstorima da nastavim tako. E sad, pitanje je da li da ostajem na tom ulju ili da probam fabričku specifikaciju? Na koje oznake još treba obratiti pažnju sem gradacije pr. 5w/40, 10w/40...itd? Da li postoji mogućnost smanjene/povišene potrošnje ukoliko se garadacija promeni? Koje ulje preporučujete, a može se kupiti kod nas?
2. Menjao bih ulje u menjaču (manuelni), pa me interesuje koje? Po fabričkoj specifikaciji stoji da u njega ide 75w/90 GL3 ili GL4, a iz razgovora sa (opet) majstorima pominje se i 80w/90. Pitanje je - koje bi bilo bolje?
Nadam se da nisam prekršio neko pravilo foruma pošto pitanje nije vezano direktno za Saab ali mislim da može da pomogne ako neko ima slične probleme i dileme.
Uzdravlje i hvala na odgovoru!
1. Trenutno imam Tojotu Korolu 1.4 VVT-i benzin/gas, 2000-to godište sa 205000 km na satu i potrošnjom ulja od oko 300ml na 1000km. Praktično, do zamene (oko 10000km) ulijem preko 3 litra ulja, što je gotovo ceo kapacitet motora (stane 3.7 litara sa filterom). Auto je kod mene oko 2.5 godine i ništa se nije menjalo što se te potrošnje tiče. Godišnje pređem oko 15000km, od čega je bar 10000 vangradska vožnja, ne mogu baš precizno da merim ali okvirno je to to.
Fabrički je preporučeno da se sipa 5w/30 (nikakve druge specifikacije nisu navedene) a ja sipam Eneos 10w/40, tj. nastavio sam da sipam ono što je prethodni vlasnik sipao uz površne konsultacije sa raznim majstorima da nastavim tako. E sad, pitanje je da li da ostajem na tom ulju ili da probam fabričku specifikaciju? Na koje oznake još treba obratiti pažnju sem gradacije pr. 5w/40, 10w/40...itd? Da li postoji mogućnost smanjene/povišene potrošnje ukoliko se garadacija promeni? Koje ulje preporučujete, a može se kupiti kod nas?
2. Menjao bih ulje u menjaču (manuelni), pa me interesuje koje? Po fabričkoj specifikaciji stoji da u njega ide 75w/90 GL3 ili GL4, a iz razgovora sa (opet) majstorima pominje se i 80w/90. Pitanje je - koje bi bilo bolje?
Nadam se da nisam prekršio neko pravilo foruma pošto pitanje nije vezano direktno za Saab ali mislim da može da pomogne ako neko ima slične probleme i dileme.
Uzdravlje i hvala na odgovoru!
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Gde da se nabavi kvalitetno ATF dexron II ulje?
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Postovani Stalker, imam jedno pitanje u vezi Peugeota 307 1.6hdi 2007 godiste, drugar je dobio auto na poklon od strica koji je prvi vlasnik i odrzavan je u Nemackoj posto je stric tamo ziveo, fabricka preporuka za tog Peugeota je Total i zamena na 20K km sto je stric i radio, ali na forumima se lako moze naci podatak da na 150K pa do 200K km turbina odlazi usled koksa i loseg podmazivanja. Njegov auto je presao 140K km i on je sad u nedoumici koje ulje da sipa i na koliko da ga menja? Bio bih vam jako zahvalan da malo detaljnije objasnite. Hvala unapred na odgovoru!
P.S. Razmisljamo u pravcu Mobil 1 0w40 ili Croon oil helar 0W40. Da li dobro razmisljamo i naravno da cemo poslusati vas savet?
P.S. Razmisljamo u pravcu Mobil 1 0w40 ili Croon oil helar 0W40. Da li dobro razmisljamo i naravno da cemo poslusati vas savet?
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Predlog postavljačima pitanja
Da bi Stevi olakšali odgovore na ono što vas zanima (jer je čovek i žešćoj frci sa vremenom i mimo ovog a i drugih foruma)
pokušajte da postavite konkretno pitanje u što kraćoj formi.
Razumem razloge zašto pišete ovoliko koliko pišete, ali verujte da se imenjak neće naljutiti ako budete kratki i jasni. Naprotiv, ceniće što štedite njegovo vreme koje potroši iščitavajući uvodne rečenice koje nemaju značaja za postavljeno pitanje.
Da bi Stevi olakšali odgovore na ono što vas zanima (jer je čovek i žešćoj frci sa vremenom i mimo ovog a i drugih foruma)
pokušajte da postavite konkretno pitanje u što kraćoj formi.
Razumem razloge zašto pišete ovoliko koliko pišete, ali verujte da se imenjak neće naljutiti ako budete kratki i jasni. Naprotiv, ceniće što štedite njegovo vreme koje potroši iščitavajući uvodne rečenice koje nemaju značaja za postavljeno pitanje.
ex SAABotražitelj <9000CS>
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
slažem se, pređite odmah na stvar i ono što nije neophodno izbacite.stevak je napisao:Predlog postavljačima pitanja
Da bi Stevi olakšali odgovore na ono što vas zanima (jer je čovek i žešćoj frci sa vremenom i mimo ovog a i drugih foruma)
pokušajte da postavite konkretno pitanje u što kraćoj formi.
Razumem razloge zašto pišete ovoliko koliko pišete, ali verujte da se imenjak neće naljutiti ako budete kratki i jasni. Naprotiv, ceniće što štedite njegovo vreme koje potroši iščitavajući uvodne rečenice koje nemaju značaja za postavljeno pitanje.
i mislim da bi bilo dobro da ne postavljate pitanja dok ne odgovori čovek na zadnje. to što ste hteli zapišite, u wordu npr, pa sačuvajte na kompu pa kad dođe odgovor na pitanje koje je već postavljeno onda prekopirate svoje pitanje.
biće lakše i njemu a i svima nama da pratimo šta se piše.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Zahvaljujem na podršci.
Inače ako kasnim više od 5 dana, onda sam zaboravio da forum ne šalje mejl o prijemu post-a u temi (možda samo nisam tako podesio, zapravo nisam ništa ni podešavao). Neki to forumi imaju po default-u pa se tako uzdam da neću propustiti pitanja na forumima, inače jednom nedeljno prošetam (sad baš nisam, kao zainat, ali trudiću se).
Slede i odgovori u narednim minutima ... do pola sata.
Inače ako kasnim više od 5 dana, onda sam zaboravio da forum ne šalje mejl o prijemu post-a u temi (možda samo nisam tako podesio, zapravo nisam ništa ni podešavao). Neki to forumi imaju po default-u pa se tako uzdam da neću propustiti pitanja na forumima, inače jednom nedeljno prošetam (sad baš nisam, kao zainat, ali trudiću se).
Slede i odgovori u narednim minutima ... do pola sata.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Na bilo kojoj pumpi i u 90% prodavnica auto delova.Kolja je napisao:Gde da se nabavi kvalitetno ATF dexron II ulje?
Možete i naručiti "on-line", nrp. Motul, Mobil, Kroon (kod uvoznika) ili skoro sva moguća kod nekih trgovaca. Tu je doduše i trošak isporuke ali su cene obično takve da je tek malo skuplje nego u prodavnici (ako idete samo zbog toga i palite auto, onda može biti i skuplje).
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Razmišljate u dobrom pravcu. 0W-40 jesu dobra ulja za Hdi.Perkele je napisao:Postovani Stalker, imam jedno pitanje u vezi Peugeota 307 1.6hdi 2007 godiste, drugar je dobio auto na poklon od strica koji je prvi vlasnik i odrzavan je u Nemackoj posto je stric tamo ziveo, fabricka preporuka za tog Peugeota je Total i zamena na 20K km sto je stric i radio, ali na forumima se lako moze naci podatak da na 150K pa do 200K km turbina odlazi usled koksa i loseg podmazivanja. Njegov auto je presao 140K km i on je sad u nedoumici koje ulje da sipa i na koliko da ga menja? Bio bih vam jako zahvalan da malo detaljnije objasnite. Hvala unapred na odgovoru!
P.S. Razmisljamo u pravcu Mobil 1 0w40 ili Croon oil helar 0W40. Da li dobro razmisljamo i naravno da cemo poslusati vas savet?
Što se turbine tiče, sve ima svoj vek trajanja. Ako ste zabrinuti zbog toga, menjate na 15000km ili godinu dana, ali manje od toga je (čisto) bacanje para.
Sa druge strane, upotreba Mid-SAPS ulja može biti rešenje za ovaj problem, uz zadržavnje intervala zamene na 20 hiljada km.
Tu bi idealno ulje bilo M1 ESP 0W-40 ali takvog nema kod nas. Ostaju 5W-30 low saps i low HTHS ulja (ACEA C2), koja bi i pored pređenih km mogla da budu dobro rešenje, za pretežno gradsku vožnju i idealno.
Međutim, za nijansu mi se više sviđa prvo. Može i tu da se ide na 20 hiljada km, ali je možda i dobar trenutak da se pređe na interval za teške uslove korišćenja (valjda je 140k km bar delimično (i) to). Dalje skraćivanje ne bih preporučio ni posle 200k km (ili tek od 200 da se krene sa tim jer sada, ionako, ali ni tada, to nije baš ni obavezno, samo je dobar opšti savet).
Pozdrav!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
VladimirS je napisao:Poštovani Stevo, imam dva glavna pitanja za Vas (i par usputnih), jedno je vezano za izbor motornog a drugo za izbor ulja za menjače:
1. Trenutno imam Tojotu Korolu 1.4 VVT-i benzin/gas, 2000-to godište sa 205000 km na satu i potrošnjom ulja od oko 300ml na 1000km. Praktično, do zamene (oko 10000km) ulijem preko 3 litra ulja, što je gotovo ceo kapacitet motora (stane 3.7 litara sa filterom). Auto je kod mene oko 2.5 godine i ništa se nije menjalo što se te potrošnje tiče. Godišnje pređem oko 15000km, od čega je bar 10000 vangradska vožnja, ne mogu baš precizno da merim ali okvirno je to to.
Fabrički je preporučeno da se sipa 5w/30 (nikakve druge specifikacije nisu navedene) a ja sipam Eneos 10w/40, tj. nastavio sam da sipam ono što je prethodni vlasnik sipao uz površne konsultacije sa raznim majstorima da nastavim tako. E sad, pitanje je da li da ostajem na tom ulju ili da probam fabričku specifikaciju? Na koje oznake još treba obratiti pažnju sem gradacije pr. 5w/40, 10w/40...itd? Da li postoji mogućnost smanjene/povišene potrošnje ukoliko se garadacija promeni? Koje ulje preporučujete, a može se kupiti kod nas?
2. Menjao bih ulje u menjaču (manuelni), pa me interesuje koje? Po fabričkoj specifikaciji stoji da u njega ide 75w/90 GL3 ili GL4, a iz razgovora sa (opet) majstorima pominje se i 80w/90. Pitanje je - koje bi bilo bolje?
Nadam se da nisam prekršio neko pravilo foruma pošto pitanje nije vezano direktno za Saab ali mislim da može da pomogne ako neko ima slične probleme i dileme.
Uzdravlje i hvala na odgovoru!
...i ne dobih odgovor...
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Izvinjavam se ... promalko mi.
1. Trenutno imam Tojotu Korolu 1.4 VVT-i benzin/gas, 2000-to godište sa 205000 km na satu i potrošnjom ulja od oko 300ml na 1000km. Praktično, do zamene (oko 10000km) ulijem preko 3 litra ulja, što je gotovo ceo kapacitet motora (stane 3.7 litara sa filterom). Auto je kod mene oko 2.5 godine i ništa se nije menjalo što se te potrošnje tiče. Godišnje pređem oko 15000km, od čega je bar 10000 vangradska vožnja, ne mogu baš precizno da merim ali okvirno je to to.
Fabrički je preporučeno da se sipa 5w/30 (nikakve druge specifikacije nisu navedene) a ja sipam Eneos 10w/40, tj. nastavio sam da sipam ono što je prethodni vlasnik sipao uz površne konsultacije sa raznim majstorima da nastavim tako. E sad, pitanje je da li da ostajem na tom ulju ili da probam fabričku specifikaciju? Na koje oznake još treba obratiti pažnju sem gradacije pr. 5w/40, 10w/40...itd? Da li postoji mogućnost smanjene/povišene potrošnje ukoliko se garadacija promeni? Koje ulje preporučujete, a može se kupiti kod nas?
Odgovor:
Ostanite pri tom. Eventualno da leti koristite 20W-50 a zimi (hladnijih 7 meseci) 10W-40 (ionako dospete jednu i po zamenu godišnje).
"Povratak u budućnost" (5W-30) će Vam doneti samo veću potrošnju ulja. Leti može i 15W-50 pošto takvih ulja ima i polu-sintetičkih a ne samo mineralnih (mada Selenia ima i PS u 20W-50 ... verovatno još neko ne mogu sad da se setim).
Dakle, Motul, Total i Texaco imaju veoma kvalitetna 15W-50 ulja, bilo koje od njih je o.k.
U tom smislu je najbolje da se koristi 10W-40 iz iste serije ali to svakako nije obavezno (mada je bolje za dolivanje ostataka).
Potrošnja ulja nije mala ali je dobro da je tu gde je (ne povećava se). Osim viskozne gradacije (SAE) još više treba obratiti pažnju na nivo kvaliteta. Za vaš motor je potreban API SL (to sad više nije problem, jer sva PS ulja to imaju, kod mineralnih treba obratiti pažnju). Naravno može i SM ili SN. (strogo gledavši min. je API SJ jer je SL lansiran tek 2001. pa bi neka od mineralnih SJ ulja mogla da dođu u obzir). Ipak prvo kvalitet a onda tip (mineralno ili PS). Ako nađete Total 5000 SN svakako pre njega bez obzira što nije PS. Inače, tipično za Toyot-u iz tog perioda. Ne plašite se "gušćih" ulja, problem je samo u spoljnoj temp. jer 15W i 20W nisu za mnogo velike minuse. U Indiji je "default" 15W-40 (verovatno čak API SJ). 20W-50 može da bude korisnije u smislu smanjenja potrošnje jer je ulje sa manje polimera od 15W-50 (čak iako je prvo mineralno a drugo PS). Samo tu treba posebno obratiti pažnju jer niži nivoi kvaliteta nisu adekvatni. Ponavljam SL je idealno, što više to bolje (SM, SN), apsolutni min. SJ.
2. Menjao bih ulje u menjaču (manuelni), pa me interesuje koje? Po fabričkoj specifikaciji stoji da u njega ide 75w/90 GL3 ili GL4, a iz razgovora sa (opet) majstorima pominje se i 80w/90. Pitanje je - koje bi bilo bolje?
Odgovor:
Naravno 75W-90 ali GL-4 nećete lako (nikako) naći kod nas. Takva (bi trebao da) ima Addinol, Valvoline (Durablend, ima ih raznih, mislim na čisto GL-4), Mabanol, Statoil ... svi imaju (naročito prva dva) svoje predstavnike kod nas pa ih kontaktirajte. Ako baš ne ide, onda jedino Vam ostaje još TDL 75W-90 (takva imaju mnogi, prvenstveno Valvoline i Kroon jer su i GL-3 ali i npr. Total).
Kod starijih menjača verovatno može i 80W-90 (GL-4 ili GL-4 Plus) ali to je isto tako teško naći i tek je "pod tri" (kao rešenje).
1. Trenutno imam Tojotu Korolu 1.4 VVT-i benzin/gas, 2000-to godište sa 205000 km na satu i potrošnjom ulja od oko 300ml na 1000km. Praktično, do zamene (oko 10000km) ulijem preko 3 litra ulja, što je gotovo ceo kapacitet motora (stane 3.7 litara sa filterom). Auto je kod mene oko 2.5 godine i ništa se nije menjalo što se te potrošnje tiče. Godišnje pređem oko 15000km, od čega je bar 10000 vangradska vožnja, ne mogu baš precizno da merim ali okvirno je to to.
Fabrički je preporučeno da se sipa 5w/30 (nikakve druge specifikacije nisu navedene) a ja sipam Eneos 10w/40, tj. nastavio sam da sipam ono što je prethodni vlasnik sipao uz površne konsultacije sa raznim majstorima da nastavim tako. E sad, pitanje je da li da ostajem na tom ulju ili da probam fabričku specifikaciju? Na koje oznake još treba obratiti pažnju sem gradacije pr. 5w/40, 10w/40...itd? Da li postoji mogućnost smanjene/povišene potrošnje ukoliko se garadacija promeni? Koje ulje preporučujete, a može se kupiti kod nas?
Odgovor:
Ostanite pri tom. Eventualno da leti koristite 20W-50 a zimi (hladnijih 7 meseci) 10W-40 (ionako dospete jednu i po zamenu godišnje).
"Povratak u budućnost" (5W-30) će Vam doneti samo veću potrošnju ulja. Leti može i 15W-50 pošto takvih ulja ima i polu-sintetičkih a ne samo mineralnih (mada Selenia ima i PS u 20W-50 ... verovatno još neko ne mogu sad da se setim).
Dakle, Motul, Total i Texaco imaju veoma kvalitetna 15W-50 ulja, bilo koje od njih je o.k.
U tom smislu je najbolje da se koristi 10W-40 iz iste serije ali to svakako nije obavezno (mada je bolje za dolivanje ostataka).
Potrošnja ulja nije mala ali je dobro da je tu gde je (ne povećava se). Osim viskozne gradacije (SAE) još više treba obratiti pažnju na nivo kvaliteta. Za vaš motor je potreban API SL (to sad više nije problem, jer sva PS ulja to imaju, kod mineralnih treba obratiti pažnju). Naravno može i SM ili SN. (strogo gledavši min. je API SJ jer je SL lansiran tek 2001. pa bi neka od mineralnih SJ ulja mogla da dođu u obzir). Ipak prvo kvalitet a onda tip (mineralno ili PS). Ako nađete Total 5000 SN svakako pre njega bez obzira što nije PS. Inače, tipično za Toyot-u iz tog perioda. Ne plašite se "gušćih" ulja, problem je samo u spoljnoj temp. jer 15W i 20W nisu za mnogo velike minuse. U Indiji je "default" 15W-40 (verovatno čak API SJ). 20W-50 može da bude korisnije u smislu smanjenja potrošnje jer je ulje sa manje polimera od 15W-50 (čak iako je prvo mineralno a drugo PS). Samo tu treba posebno obratiti pažnju jer niži nivoi kvaliteta nisu adekvatni. Ponavljam SL je idealno, što više to bolje (SM, SN), apsolutni min. SJ.
2. Menjao bih ulje u menjaču (manuelni), pa me interesuje koje? Po fabričkoj specifikaciji stoji da u njega ide 75w/90 GL3 ili GL4, a iz razgovora sa (opet) majstorima pominje se i 80w/90. Pitanje je - koje bi bilo bolje?
Odgovor:
Naravno 75W-90 ali GL-4 nećete lako (nikako) naći kod nas. Takva (bi trebao da) ima Addinol, Valvoline (Durablend, ima ih raznih, mislim na čisto GL-4), Mabanol, Statoil ... svi imaju (naročito prva dva) svoje predstavnike kod nas pa ih kontaktirajte. Ako baš ne ide, onda jedino Vam ostaje još TDL 75W-90 (takva imaju mnogi, prvenstveno Valvoline i Kroon jer su i GL-3 ali i npr. Total).
Kod starijih menjača verovatno može i 80W-90 (GL-4 ili GL-4 Plus) ali to je isto tako teško naći i tek je "pod tri" (kao rešenje).
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Veliko hvala na odgovoru. Očekivao sam opširan odgovor na opširno pitanje a to sam i dobio. Trebaće mi malo vremena da shvatim sve ali dobro. Hvala!!!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
I da napomenem još nešto: jako je teško doći do normalnih i pravih odgovora od ljudi koji se time bave (rade u servisima) jer očigledno vlada jedno veliko neznanje i nezainteresovanost. Upijam i trudim se zapamtim koliko je moguće u vezi ovih stvari iako mi to nije ni izbliza zanimanje, dok svašta slušam od "majstora" koji od toga žive. Ima izuzetaka, naravno, ali to je šačica ljudi u odnosu na mašineriju neukih. Pri zameni ulja u servisu dobio sam savet da sipam neko sintetičko ulje tipa 5w30 - 5w40, jer je gušće, a pošto imam problem sa potrošnjom istog, to bi pomoglo. Za toliko znam i sam.
Zato, hvala još jednom, i klonirajte se da Vas bude više.
Zato, hvala još jednom, i klonirajte se da Vas bude više.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala na poverenju (i pozitivnoj kritici (mog) rada).
Serviseri, ko serviseri i većina šire populacije idu po "narodnoj" "što manje znate, manje i patite".
Oni bolji se bar drže "ćitapa" (servisne knjige). Oni koji (ni) to ne poštuju ... su za zaobilaženje.
Šta drugo reći.
Serviseri, ko serviseri i većina šire populacije idu po "narodnoj" "što manje znate, manje i patite".
Oni bolji se bar drže "ćitapa" (servisne knjige). Oni koji (ni) to ne poštuju ... su za zaobilaženje.
Šta drugo reći.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pozdrav Stevo.
Od skora nas saradnik, GazelaKomerc, kod koga imamo lep popust, poceo je da uvozi neka Belgiska motorna ulja WOLF. Interesujem me vase misljenje , uopsteno o tom brendu i njihovim motornim uljima. Hvala unapred.
Od skora nas saradnik, GazelaKomerc, kod koga imamo lep popust, poceo je da uvozi neka Belgiska motorna ulja WOLF. Interesujem me vase misljenje , uopsteno o tom brendu i njihovim motornim uljima. Hvala unapred.
All systems go, ready for takeoff!
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta