Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala na odgovoru. Verovatno prelazim na ESP
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala puno na iscrpnom odgovoru.stalker je napisao:
Brate Spike! A ja mislio da mog "ferarija" održavam "bolesno" ... ajd' za svećice al bar klinasti može svaki drugi put.
Šalim se naravno! Nije to preterano, zato i ide toliko bez problema.
Iskreno, nastavite sa 15W-40 koje ste i do sada koristili (niste napisali tačno koje). NIS je sasvim u redu (SF, SG, GAS i Autoline), može i Modriča ili FAM. Uostalom, tim koji dobija se ne menja pa tako ni ulje.
Ajd' i da dodam koju:
1) Baš sam pisao o "starim" (obsolate standardi) uljima u poslednjem tekstu na blogu. Dakle, mogu i ona ali sa ograničenom kilometražom. Recimo da bi SF ulja sa više vožnje van grada mogla da se teraju nekih 6000km a SG i 7500km.
Ako godišnje prelazite više a ne bi ste dva puta da menjate ulje (ako dva puta, taman neko od prethodnih) onda definitivno neko mineralno API SL 15W-40. Zašto (samo) mineralno?! Pa, dobro može i PS (Modriča turbo Sint, G-energy, oba u 15W-40).
Prava "perferzija" je Motul 2100 15W-50 (retro) ... ali baš za šmekeraj ... preskupo za standardnu preporuku. (isto i neko 10W-60).
Savremena 15W-50 PS ulja su takođe dobar izbor ali za mlađi automobil.
Izbegavajte samo "teška" ulja (za teretni program) ali bi čak i Mixed Fleet mogla da dođu u obzir (obično su SJ).
2) Stari motor, stare zaptivke (a i onako nisu posebnog kvaliteta) ... pa je možda i pametno izbegavati PS (ne verujem da sam ovo izgovorio ... ovo važi samo za Zastavu stariju od 15 god. bez generalne ili druge automobile strije od 20 god. bez generalne).
3) Dobro mineralno ... može li 15W-50?! Praktično idealno. Motul 4000 ili Shell HX5 K. Malo teže naći i malo skuplje ali sigurno bolje od API SG ako ćete menjati ulje na 8 do 10 hiljada km. Ovo je idealno kako zbog starosti motora tako i zbog pretežno vožnje van grada.
4) I da ne zaboravim ... uz dve zamene godišnje dobre su kombinacije: zimi 10W-40/15W-40 a leti 15W-50 ili 20W-50.
Najbolje iz iste serije ulja. Kombinacija ima mnogo.
GAS ulja nisu za izbegavanje (naprotiv) ali ne morate juriti takva ulja po svaku cenu (vidite i tekst na blogu).
Za celugodišnje ulje 15W-40/50 definitivno (mineralno, pa sad kvalitet zavisno od cene i km koji se pređu u godini).
Pratim blog relativno redovno, bacicu pogled ponovo. Ne bi postavio pitanje, ali obzirom da sam amater, sigurnije mi je da pitam. Da ne slazem, mislim da se radi o SF ili SG ulju, trenutno nisam kod kuce,ali cuvam flasicu u gepeku i to sam preuzeo bas sa bloga, ako se ne varam iz clanka iz 2012. o uljima za dmb. Dve zamene ulja bi mi mozda bile previse, radije sam za jednogodisnju zamenu, pa makar kupio i malo skuplje ulje. Prelistacu ponovo blog za svaki slucaj, da obnovim gradivo.
U principu ne prelazim vise od 6000-6500km godisnje u proseku u poslednje vreme. Nisam imao hrabrosti da probam GAS ulje i svecice za gas, mozda sam malo konzervativan ali sta znam. Planiram za godnu dve, da otvorim motor za svaki slucaj da proverimo stanje, trenutno nemam vremena za takav poduhvat, a auto mi je potreban pa se trudim da mu produzim vek bar za to vreme ukoliko je moguce. Inace se trudim da cena odrzavanja prati uzivanje koje auto pruza. :)
Mozda se posle ovog odgovora okurazim da probam sa GAS uljem. Hvala na pohvali i hvala jos jednom na ovakvom odgovoru. Resili ste mi nedoumice i uzivam citajuci blog, obzirom da nisam covek iz auto branse, vec sam vise entuzijasta.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
O.K.
Hvala i vama na poverenju.
GAS ulja jesu za nijansu "agresivnija" ali i bolje čiste motor. Neki moji prijatelji su kod Yuga uspešno prešli sa SuperVisk-a na GAS (isto Modriče) uz produženje intervala zamene sa 5-6 hiljada na 8 do 10. MOtori su slični vašem (godište i pređeni km, manje-više).
No za 6500km i to većina van grada, SF ili SG je sasvim u redu. Osim toga mnoga GAS ulja imaju baš umeren TBN, NIS-ovo 6 (kao i SG), FAM-ovo 6,8 (ovo je nešto što meni izgleda "idealnim" i da sam formulator tu bih negde terao (6,5 do 7)), Optima ne daje taj podatak.
Pročitajte, verovatno se ni sam nisam setio svega.
Hvala i vama na poverenju.
GAS ulja jesu za nijansu "agresivnija" ali i bolje čiste motor. Neki moji prijatelji su kod Yuga uspešno prešli sa SuperVisk-a na GAS (isto Modriče) uz produženje intervala zamene sa 5-6 hiljada na 8 do 10. MOtori su slični vašem (godište i pređeni km, manje-više).
No za 6500km i to većina van grada, SF ili SG je sasvim u redu. Osim toga mnoga GAS ulja imaju baš umeren TBN, NIS-ovo 6 (kao i SG), FAM-ovo 6,8 (ovo je nešto što meni izgleda "idealnim" i da sam formulator tu bih negde terao (6,5 do 7)), Optima ne daje taj podatak.
Pročitajte, verovatno se ni sam nisam setio svega.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Čak nije u pitanju zaštita DPF-a. To mu dođe kao dodatni plus. Mislio sam na samu zaštitu motora (turbine). Pozdrav!Bagzi93 je napisao:Hvala na odgovoru. Verovatno prelazim na ESP
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ma i ovo je vise nego dovoljno, citam vise radi podsecanja zbog sebe, jer sam dosta toga i zaboravio. Do sada nikada nisam koristio FAM, iako sa Modricom imam pozitivna iskustva.stalker je napisao:O.K.
Hvala i vama na poverenju.
GAS ulja jesu za nijansu "agresivnija" ali i bolje čiste motor. Neki moji prijatelji su kod Yuga uspešno prešli sa SuperVisk-a na GAS (isto Modriče) uz produženje intervala zamene sa 5-6 hiljada na 8 do 10. MOtori su slični vašem (godište i pređeni km, manje-više).
No za 6500km i to većina van grada, SF ili SG je sasvim u redu. Osim toga mnoga GAS ulja imaju baš umeren TBN, NIS-ovo 6 (kao i SG), FAM-ovo 6,8 (ovo je nešto što meni izgleda "idealnim" i da sam formulator tu bih negde terao (6,5 do 7)), Optima ne daje taj podatak.
Pročitajte, verovatno se ni sam nisam setio svega.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
"oba tri" su o.k. (Modriča, NIS, FAM).
Bar za ove kvalitetne nivoe (pa i malo više, sve do najnovijih zahteva 2009. i posle) ne treba juriti strane proizvođače po svaku cenu.
Bar za ove kvalitetne nivoe (pa i malo više, sve do najnovijih zahteva 2009. i posle) ne treba juriti strane proizvođače po svaku cenu.
- BOKI 900
- Wheeler Dealer
- Postovi: 1414
- Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
.
Poslednji put menjao 1 dana BOKI 900, izmenjena 3 puta
Love SAAB, never GM
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
To su svakako solidna ulja ALI Norvešku videla nisu (osim iz stratosfere), možda tek Finsku mogu videti odakle su.
To su proizvodi Pemco blendare koja je nastala reorganizacijom državne naftne kompanije (pred ulazak u EU), kako god se ista zvala (nemam baš glavu kao lubenica da sve mogu da zapamtim).
Kupili su ih neki Nemci (ubij me ako se sećam ko i kad, verovatno kada su ušli u EU ili još i više pred sam ulazak da bi bilo jeftinije).
Šta ja znam, to je blendara veličine FAM-a, ili nešto veća. Plasiraju (preko gazde) ulja u dosta država, kupuju kvalitetna bazna ulja i aditive te NE može biti loše.
Drugo je pitanje kome to da prodaš. Nije problem napraviti dobro ulje ali potpuno nepoznata marka (brend) vuče cenu na dole.
Cena je dobra (za doveženu robu, bilo odande bilo iz Nemačke) ALI tu su negde i drugi (malo manje ili malo više). Onih 20€ na uvozu u MP dostiže oko 35€ (sa PDV) i onda dođeš do filozofske misli "kad ja tamo a ono međutim".
To su proizvodi Pemco blendare koja je nastala reorganizacijom državne naftne kompanije (pred ulazak u EU), kako god se ista zvala (nemam baš glavu kao lubenica da sve mogu da zapamtim).
Kupili su ih neki Nemci (ubij me ako se sećam ko i kad, verovatno kada su ušli u EU ili još i više pred sam ulazak da bi bilo jeftinije).
Šta ja znam, to je blendara veličine FAM-a, ili nešto veća. Plasiraju (preko gazde) ulja u dosta država, kupuju kvalitetna bazna ulja i aditive te NE može biti loše.
Drugo je pitanje kome to da prodaš. Nije problem napraviti dobro ulje ali potpuno nepoznata marka (brend) vuče cenu na dole.
Cena je dobra (za doveženu robu, bilo odande bilo iz Nemačke) ALI tu su negde i drugi (malo manje ili malo više). Onih 20€ na uvozu u MP dostiže oko 35€ (sa PDV) i onda dođeš do filozofske misli "kad ja tamo a ono međutim".
- BOKI 900
- Wheeler Dealer
- Postovi: 1414
- Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
.
Poslednji put menjao 1 dana BOKI 900, izmenjena 3 puta
Love SAAB, never GM
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Inače je kompanija poreklom iz Litvanije (sve napisao samo ne to).
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Porucio sam sa kolegama forumasima ENEOS Premium Hyper 5W40 pa rekoh da pitam je l smem da dodam jos 0,3 L od mobil new life 0-40 u 4L ENEOS-a ?
- BOKI 900
- Wheeler Dealer
- Postovi: 1414
- Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
.
Poslednji put menjao 1 dana BOKI 900, izmenjena 3 puta
Love SAAB, never GM
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Da, dobar odgovor. Ne moraš odmah.
Inače nije strašno (možeš slobodno) dodati 0,3 lit. Mobil 1 0W-40 u Eneos 5W-40 (ukoliko bude potrebe za dosipavanjem).
Inače nije strašno (možeš slobodno) dodati 0,3 lit. Mobil 1 0W-40 u Eneos 5W-40 (ukoliko bude potrebe za dosipavanjem).
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvalastalker je napisao:Da, dobar odgovor. Ne moraš odmah.
Inače nije strašno (možeš slobodno) dodati 0,3 lit. Mobil 1 0W-40 u Eneos 5W-40 (ukoliko bude potrebe za dosipavanjem).
- nikola1982
- Drug Član
- Postovi: 123
- Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
pozdrav...
koja je razlika izmedju sledecih Eneos ula:
- Premium Ultra 0w50
- Premium Hyper 5w40
- Sustina 5w40
Koje bi bilo naj idealnije ulje za Saab 9-5 aero 2003 ( vozim na TNG ).
Evo i jednog test-a motornih ulja...
Результаты тестирования моторных масел
koja je razlika izmedju sledecih Eneos ula:
- Premium Ultra 0w50
- Premium Hyper 5w40
- Sustina 5w40
Koje bi bilo naj idealnije ulje za Saab 9-5 aero 2003 ( vozim na TNG ).
Evo i jednog test-a motornih ulja...
Результаты тестирования моторных масел
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
1) "najidealnije" je pleonazam. U tom smislu nijedno (idealno od idealnog). Čak nijedno od navedenih nije (baš) idealno.
Poslužiće sva tri (zavisno od načina vožnje).
2) Eneos bi sam trebao da se potrudi da objasni razliku a ne da im izigravam advokata (i te ne drvenog ali neplaćenog).
Otprilike:
Premium Hiper bi trebalo da bude prvi izbor za većinu evropskih automobila jer poseduje najveći broj odobrenja (zapravo jedino poseduje takva). Za dizel motore je jedino (ili makar najbolje) od sva tri navedena. Za oštriju vožnju nije, naročito Truck Day jer su iskustva sa tim veoma loša (mada malobrojna).
Sustina je hiper moderno ulje (možda i previše ... kao Pikaso u odnosu na Rembranta? Pa ne baš.). Verovatno bi za Vas bilo prvi izbor (ne mogu da garantujem niti ste dali dovoljno podataka a ni sam Eneos se nije potrudio). Samo je uslovno za dizele (zbog ACEA C3 ako uopšte, mislim da se sulučajno uklopilo). Ovo ulje je pretežno pravljeno za dalekoistočna tržišta i američko. Za benzince je više nego dobro, baš kao za Vaš motor. Ima malo sulf. pepela, dobro je oksidaciono stabilno ... ne prlja motor ... može da se menja na 20 hiljada km ili godinu dana. Na bazi je III+ baznih ulja (po ATIEL-u VI bazna grupa, ali Eneos nije član ATIEL organizacije) i po tome je iznad proseka (standarda) za 5W-40. Takođe ima jako moderan (i efikasan) paket aditiva.
Eneos Ultra 0W-50 je ulje tipa "Racing" ali uz ispunjenje visokih API zahteva ... možda ipak "pitomi rejser" (mada je smanjenje cinka izvedeno dodatkom molibdena). Šta da kažem (a da ne slažem)? Izuzetno ulje i besomplomisno. Prvi pik za Trcuk Day ili izuzetno oštru vožnju ili duge relacije (u Nemačkoj) sa preko 200km/h. Za kratke izlete u visoke obrtaje - nije, za gradsku vožnju i nije (nešto posebno); skupo je a povrh svega morate ga menjati na maksimum 10.000km (bolje manje, recimo nekih 7500km). Iz više razloga (kao jedan od i mala razlika TNB i TAN).
5W-30 i 0W-40 su ulja prvog izbora za vaš motor (pa 5W-40). Koje? Pa skoro bilo koje (API SM ili više za 5W-30 SL ili više).
Na primer Motul X-max (ali da bude mlađi od 5 godina), Mobil 1 New Life 0W-40, Castrol Edge 0W-40 (da je original) i slično.
Sustina može da se uklopi u to "društvance" mada je malo drugačije formulisano ulje (recimo, grubo rečeno nešto između M1 NF i ESP uz drugu VG).
O testu o kome govorite sam već pisao na blogu (decembar 2012.) i na CBC-u.
Nije onako kako izgleda na prvi pogled. Nije previše ni zasnovan (test) uopšte govoreći. To su preterane temperature na kojima ulje u motoru nikad nije. Skoro sva 5W-40 ulja više polimerizuju (ako nešto ima više polimera valjda lakše i polimerizuje ili možda nije?!) i po pravilu su lošija na testu (moraju biti). Ima nečega u testu ali nije za direktno poređenje ulja. Samo jedan industrijski test (i to je simulacija) se radi na toj temp. ali iz sasvim posebnih razloga a ne kao test koje će pokazati koje je ulje bolje od koga.
SAM SAJT JE VIŠE NEGO O.K. i PREPORUČUJEM DA SE PROČITAJU TEKSTOVI O ULJIMA PRE (OVOG) TESTA.
Test dakle, ne treba bukvalno tumačiti. Na njemu će bolje od svih (navedenih) proći čisto bazno ulje (makar i mineralno, o PAO da i ne govorim a naftenska da i ne spominjem). Da li ćete (zato) sipati takvo u motor? Ne bih preporučio (isti ćete vrlo brzo poslati na pretapanje, reciklažu). Obratiti pažnju na Lukoil Standard! To jeste dobro ulje ali je lošije od svih navedenih. Ipak rezultat testa posredno ukazuje da nije za otpis kod starije konstrukcije motora (fiće, pegla, Yugo, Lada pre Samare i naročito VW Buba) ali kao SF/CC definitivno nije ni za šta od sredine 90-tih pa nadalje).
Zašto je tako dobro prošlo? Pa (pobogu) ima najmanje aditiva. Slično će najbolje proći ACEA C1 pa C2 ulja.
Ende. The End. Kонец.
Poslužiće sva tri (zavisno od načina vožnje).
2) Eneos bi sam trebao da se potrudi da objasni razliku a ne da im izigravam advokata (i te ne drvenog ali neplaćenog).
Otprilike:
Premium Hiper bi trebalo da bude prvi izbor za većinu evropskih automobila jer poseduje najveći broj odobrenja (zapravo jedino poseduje takva). Za dizel motore je jedino (ili makar najbolje) od sva tri navedena. Za oštriju vožnju nije, naročito Truck Day jer su iskustva sa tim veoma loša (mada malobrojna).
Sustina je hiper moderno ulje (možda i previše ... kao Pikaso u odnosu na Rembranta? Pa ne baš.). Verovatno bi za Vas bilo prvi izbor (ne mogu da garantujem niti ste dali dovoljno podataka a ni sam Eneos se nije potrudio). Samo je uslovno za dizele (zbog ACEA C3 ako uopšte, mislim da se sulučajno uklopilo). Ovo ulje je pretežno pravljeno za dalekoistočna tržišta i američko. Za benzince je više nego dobro, baš kao za Vaš motor. Ima malo sulf. pepela, dobro je oksidaciono stabilno ... ne prlja motor ... može da se menja na 20 hiljada km ili godinu dana. Na bazi je III+ baznih ulja (po ATIEL-u VI bazna grupa, ali Eneos nije član ATIEL organizacije) i po tome je iznad proseka (standarda) za 5W-40. Takođe ima jako moderan (i efikasan) paket aditiva.
Eneos Ultra 0W-50 je ulje tipa "Racing" ali uz ispunjenje visokih API zahteva ... možda ipak "pitomi rejser" (mada je smanjenje cinka izvedeno dodatkom molibdena). Šta da kažem (a da ne slažem)? Izuzetno ulje i besomplomisno. Prvi pik za Trcuk Day ili izuzetno oštru vožnju ili duge relacije (u Nemačkoj) sa preko 200km/h. Za kratke izlete u visoke obrtaje - nije, za gradsku vožnju i nije (nešto posebno); skupo je a povrh svega morate ga menjati na maksimum 10.000km (bolje manje, recimo nekih 7500km). Iz više razloga (kao jedan od i mala razlika TNB i TAN).
5W-30 i 0W-40 su ulja prvog izbora za vaš motor (pa 5W-40). Koje? Pa skoro bilo koje (API SM ili više za 5W-30 SL ili više).
Na primer Motul X-max (ali da bude mlađi od 5 godina), Mobil 1 New Life 0W-40, Castrol Edge 0W-40 (da je original) i slično.
Sustina može da se uklopi u to "društvance" mada je malo drugačije formulisano ulje (recimo, grubo rečeno nešto između M1 NF i ESP uz drugu VG).
O testu o kome govorite sam već pisao na blogu (decembar 2012.) i na CBC-u.
Nije onako kako izgleda na prvi pogled. Nije previše ni zasnovan (test) uopšte govoreći. To su preterane temperature na kojima ulje u motoru nikad nije. Skoro sva 5W-40 ulja više polimerizuju (ako nešto ima više polimera valjda lakše i polimerizuje ili možda nije?!) i po pravilu su lošija na testu (moraju biti). Ima nečega u testu ali nije za direktno poređenje ulja. Samo jedan industrijski test (i to je simulacija) se radi na toj temp. ali iz sasvim posebnih razloga a ne kao test koje će pokazati koje je ulje bolje od koga.
SAM SAJT JE VIŠE NEGO O.K. i PREPORUČUJEM DA SE PROČITAJU TEKSTOVI O ULJIMA PRE (OVOG) TESTA.
Test dakle, ne treba bukvalno tumačiti. Na njemu će bolje od svih (navedenih) proći čisto bazno ulje (makar i mineralno, o PAO da i ne govorim a naftenska da i ne spominjem). Da li ćete (zato) sipati takvo u motor? Ne bih preporučio (isti ćete vrlo brzo poslati na pretapanje, reciklažu). Obratiti pažnju na Lukoil Standard! To jeste dobro ulje ali je lošije od svih navedenih. Ipak rezultat testa posredno ukazuje da nije za otpis kod starije konstrukcije motora (fiće, pegla, Yugo, Lada pre Samare i naročito VW Buba) ali kao SF/CC definitivno nije ni za šta od sredine 90-tih pa nadalje).
Zašto je tako dobro prošlo? Pa (pobogu) ima najmanje aditiva. Slično će najbolje proći ACEA C1 pa C2 ulja.
Ende. The End. Kонец.
- BOKI 900
- Wheeler Dealer
- Postovi: 1414
- Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Svaka cast
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Love SAAB, never GM
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Sipao Modricino Gas u Juga, pa javljam iskustva ;)
- nikola1982
- Drug Član
- Postovi: 123
- Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala puno na iscrpnom odgovoru...
Svaka cast
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Svaka cast
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
- nikola1982
- Drug Član
- Postovi: 123
- Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Poucen text-om iznad sipao Motul x-max...
Za razliku od Mobil-a koje sam sipao do sada, sa Motul-om mi auto gotovo ni malo ne trosi ulje... ;)
Za razliku od Mobil-a koje sam sipao do sada, sa Motul-om mi auto gotovo ni malo ne trosi ulje... ;)
- nikola1982
- Drug Član
- Postovi: 123
- Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pre neki dan sam skidao karter, cistio ga i promenio semeringe...
U procesu sam izgubio nesto ulja, tj. doslo je na minimum...
Dosipao sam 1l i sada je malo iznad max ( mozda 2mm ), da li da vadim malo ulja ili je ok da
samo nastavim da vozim?
Hvala
U procesu sam izgubio nesto ulja, tj. doslo je na minimum...
Dosipao sam 1l i sada je malo iznad max ( mozda 2mm ), da li da vadim malo ulja ili je ok da
samo nastavim da vozim?
Hvala
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ja bih odvadio malo. Kad je preko max moze da procuri na nekom semeringu. Steta da ti omusavi motor kad si ga vec predihtovao.
Sent from my MB525 using Tapatalk 2
Sent from my MB525 using Tapatalk 2
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Izvinjavam se što kasnim ali pitanja nije bilo dugo (4,5 meseca) a na mejl mi nije stigala potvrda pa nisam nešto ni proveravao poslednjih meseca dana (prenatrpanih obavezama).
Zaboravih koji Mobil je bio u pitanju ali iskustvo sa X-Max uljem nije jedino. Ide i u prilog tome da motori (u dobrom stanju) ne troše više ulja 0W-40 od 5W-40 nego čak češće manje. Oni na "pola puta" otprilike isto pa tek motori Peak Life više. Naravno ovo je uopšteno i ne važi u 100% slučajeva (ni 80%) ali može biti orijentacija.
Što kvalitetnije ulje je bitnije nego da li je 0W, 5W ili 10W (a kvalitet opada u nizu).
2mm nije mnogo i (naročito kod benzinaca) nije posebno opasno. Nekih 5 do 10% je tolerancija i veći je problem kod dizel motora, naročito sa DPF. Deluje negativno na katalizator i kao što je "Bagzi" rekao može povećati pritisak ulja i (eventualno) dovesti do curenja na semeringu (nekom od). To nije izvesno sa malim prekoračenjem nego ako je više od pola litara (15%) od max. i to samo pod velikim opterećenjem motora. Ako je 1, 2 ili 3dl i vozi se umereno, opasnosti (99%) nema.
Veće količine, naravno, odvaditi. Zavisno od motora, treba se snaći ako ne ide, obratiti se mehaničaru (servisu).
Zaboravih koji Mobil je bio u pitanju ali iskustvo sa X-Max uljem nije jedino. Ide i u prilog tome da motori (u dobrom stanju) ne troše više ulja 0W-40 od 5W-40 nego čak češće manje. Oni na "pola puta" otprilike isto pa tek motori Peak Life više. Naravno ovo je uopšteno i ne važi u 100% slučajeva (ni 80%) ali može biti orijentacija.
Što kvalitetnije ulje je bitnije nego da li je 0W, 5W ili 10W (a kvalitet opada u nizu).
2mm nije mnogo i (naročito kod benzinaca) nije posebno opasno. Nekih 5 do 10% je tolerancija i veći je problem kod dizel motora, naročito sa DPF. Deluje negativno na katalizator i kao što je "Bagzi" rekao može povećati pritisak ulja i (eventualno) dovesti do curenja na semeringu (nekom od). To nije izvesno sa malim prekoračenjem nego ako je više od pola litara (15%) od max. i to samo pod velikim opterećenjem motora. Ako je 1, 2 ili 3dl i vozi se umereno, opasnosti (99%) nema.
Veće količine, naravno, odvaditi. Zavisno od motora, treba se snaći ako ne ide, obratiti se mehaničaru (servisu).
- nikola1982
- Drug Član
- Postovi: 123
- Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Kakva je razlika izmedju X-Max i 300V Motul ulja?
Pre Motul-a sam koristio Mobil 0W-40...
Nisam siguran da li je ovo pitanje za ovu temu, ali me takodje zanima koja je razlika izmedju
Motul RBF600 i Ate Racing Blue kocionog ulja?
Pre Motul-a sam koristio Mobil 0W-40...
Nisam siguran da li je ovo pitanje za ovu temu, ali me takodje zanima koja je razlika izmedju
Motul RBF600 i Ate Racing Blue kocionog ulja?
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta