

Hvala puno na iscrpnom odgovoru.stalker je napisao:
Brate Spike! A ja mislio da mog "ferarija" održavam "bolesno" ... ajd' za svećice al bar klinasti može svaki drugi put.
Šalim se naravno! Nije to preterano, zato i ide toliko bez problema.
Iskreno, nastavite sa 15W-40 koje ste i do sada koristili (niste napisali tačno koje). NIS je sasvim u redu (SF, SG, GAS i Autoline), može i Modriča ili FAM. Uostalom, tim koji dobija se ne menja pa tako ni ulje.
Ajd' i da dodam koju:
1) Baš sam pisao o "starim" (obsolate standardi) uljima u poslednjem tekstu na blogu. Dakle, mogu i ona ali sa ograničenom kilometražom. Recimo da bi SF ulja sa više vožnje van grada mogla da se teraju nekih 6000km a SG i 7500km.
Ako godišnje prelazite više a ne bi ste dva puta da menjate ulje (ako dva puta, taman neko od prethodnih) onda definitivno neko mineralno API SL 15W-40. Zašto (samo) mineralno?! Pa, dobro može i PS (Modriča turbo Sint, G-energy, oba u 15W-40).
Prava "perferzija" je Motul 2100 15W-50 (retro) ... ali baš za šmekeraj ... preskupo za standardnu preporuku. (isto i neko 10W-60).
Savremena 15W-50 PS ulja su takođe dobar izbor ali za mlađi automobil.
Izbegavajte samo "teška" ulja (za teretni program) ali bi čak i Mixed Fleet mogla da dođu u obzir (obično su SJ).
2) Stari motor, stare zaptivke (a i onako nisu posebnog kvaliteta) ... pa je možda i pametno izbegavati PS (ne verujem da sam ovo izgovorio ... ovo važi samo za Zastavu stariju od 15 god. bez generalne ili druge automobile strije od 20 god. bez generalne).
3) Dobro mineralno ... može li 15W-50?! Praktično idealno. Motul 4000 ili Shell HX5 K. Malo teže naći i malo skuplje ali sigurno bolje od API SG ako ćete menjati ulje na 8 do 10 hiljada km. Ovo je idealno kako zbog starosti motora tako i zbog pretežno vožnje van grada.
4) I da ne zaboravim ... uz dve zamene godišnje dobre su kombinacije: zimi 10W-40/15W-40 a leti 15W-50 ili 20W-50.
Najbolje iz iste serije ulja. Kombinacija ima mnogo.
GAS ulja nisu za izbegavanje (naprotiv) ali ne morate juriti takva ulja po svaku cenu (vidite i tekst na blogu).
Za celugodišnje ulje 15W-40/50 definitivno (mineralno, pa sad kvalitet zavisno od cene i km koji se pređu u godini).
Čak nije u pitanju zaštita DPF-a. To mu dođe kao dodatni plus. Mislio sam na samu zaštitu motora (turbine). Pozdrav!Bagzi93 je napisao:Hvala na odgovoru. Verovatno prelazim na ESP![]()
Ma i ovo je vise nego dovoljno, citam vise radi podsecanja zbog sebe, jer sam dosta toga i zaboravio. Do sada nikada nisam koristio FAM, iako sa Modricom imam pozitivna iskustva.stalker je napisao:O.K.
Hvala i vama na poverenju.
GAS ulja jesu za nijansu "agresivnija" ali i bolje čiste motor. Neki moji prijatelji su kod Yuga uspešno prešli sa SuperVisk-a na GAS (isto Modriče) uz produženje intervala zamene sa 5-6 hiljada na 8 do 10. MOtori su slični vašem (godište i pređeni km, manje-više).
No za 6500km i to većina van grada, SF ili SG je sasvim u redu. Osim toga mnoga GAS ulja imaju baš umeren TBN, NIS-ovo 6 (kao i SG), FAM-ovo 6,8 (ovo je nešto što meni izgleda "idealnim" i da sam formulator tu bih negde terao (6,5 do 7)), Optima ne daje taj podatak.
Pročitajte, verovatno se ni sam nisam setio svega.
Hvalastalker je napisao:Da, dobar odgovor. Ne moraš odmah.
Inače nije strašno (možeš slobodno) dodati 0,3 lit. Mobil 1 0W-40 u Eneos 5W-40 (ukoliko bude potrebe za dosipavanjem).
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost