Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pričao sam uopšteno. Svakako da ima 10W-60 sintetičkih ulja (u modernom smislu). Castrol je jedno od njih.
Inače je to 10W ispravno napisano ali je ulje zapravno nestandardno (između 5W-60 i 10W-60, tj između 5W i 10W), sa manje od 5000 Pas na -25°C (i tačkom stinjavanja od -39°C). No, dobro, jeste ono što piše.
Nije 10W-60 katastrofalno rešenje, daleko od toga i veći je problem onih (radnih) SAE 60 nego 10W.
Dok npr. 5W-50 koja bi kod nas verovatno bila idealna imaju tek 20% više od 5W-40 (na 100°C), 10W-60 je već 50%.
Neće ništa da mu fali ni sezonu ni dve, ali 150k km nije nešto posebno za motor. Jednostavno, posle 10W-60 nema šta da se sipa (kad jednom u budućnosti počne da troškari ulje).
0W-40 je svakako (jedna od) fabrička preporuka i ako je motor u dobrom stanju kao što verovatno jeste može se koristiti.
Ipak, ne mora se biti "veći katolik od pape", ako u južnoj Švedi sipaju 5W-40 (a tek u severnim delovima 0W-40) svakako mi se čini da je primerenije, ali svakako oba dolaze u obzir (npr. Castrol Edge).
Ne omalovažavam znanje i iskustva servisera (inače ne bih priznao da NE znam, na početku).
Ovo je veoma slično kao primena antibiotika u medicini.
Svi smo mi lepo odrasli i (uglavnom) nam ništa nije falilo a najčešće smo brže ozdraljvali uz "napamet" prepisivanje antibiotika (bez ispunjenja svih kriterijuma za njihovu primenu). To su radili (naravno) i veoma veliki znalci (doktori medicine, specijalisti, od pedijatara do ORL i drugih) ... Strogo gledano u više od 50% nije bilo dejstva (ili placebo; čak i kad je bilo za tu grupu lekova ali ne po antibiogramu) a oporavak išao sam od sebe.
Tako je i ovde, dobra iskustva na desetinama pacijenata (automobila) i više godina tako ... nije sporno.
Ipak, velika slika je (verovatno) nešto drugačija.
Verovatno motor standardno "troškari" ulje (za naše pojmove) pa je ovo idealno rešenje ("zadihtuje" se, tuto-komleto).
Ne morate ni ranije ispuštati ulje ni menjati 10W-60, navedeno je pros & cons. fabrika ponekad i ne bude u pravu pa sam proverio (ali nije slučaj BmW serije 1 ni Alfa TS, bar ne zvanično). Ipak ako ćete se vraćati na xW-40 (pa koje god) najbolje odmah sledeći put, posle višegodišnje upotrebe 10W-60 ne bih se vraćao na manje od 5W-50 (a i za to bih se zamislio).
Inače je to 10W ispravno napisano ali je ulje zapravno nestandardno (između 5W-60 i 10W-60, tj između 5W i 10W), sa manje od 5000 Pas na -25°C (i tačkom stinjavanja od -39°C). No, dobro, jeste ono što piše.
Nije 10W-60 katastrofalno rešenje, daleko od toga i veći je problem onih (radnih) SAE 60 nego 10W.
Dok npr. 5W-50 koja bi kod nas verovatno bila idealna imaju tek 20% više od 5W-40 (na 100°C), 10W-60 je već 50%.
Neće ništa da mu fali ni sezonu ni dve, ali 150k km nije nešto posebno za motor. Jednostavno, posle 10W-60 nema šta da se sipa (kad jednom u budućnosti počne da troškari ulje).
0W-40 je svakako (jedna od) fabrička preporuka i ako je motor u dobrom stanju kao što verovatno jeste može se koristiti.
Ipak, ne mora se biti "veći katolik od pape", ako u južnoj Švedi sipaju 5W-40 (a tek u severnim delovima 0W-40) svakako mi se čini da je primerenije, ali svakako oba dolaze u obzir (npr. Castrol Edge).
Ne omalovažavam znanje i iskustva servisera (inače ne bih priznao da NE znam, na početku).
Ovo je veoma slično kao primena antibiotika u medicini.
Svi smo mi lepo odrasli i (uglavnom) nam ništa nije falilo a najčešće smo brže ozdraljvali uz "napamet" prepisivanje antibiotika (bez ispunjenja svih kriterijuma za njihovu primenu). To su radili (naravno) i veoma veliki znalci (doktori medicine, specijalisti, od pedijatara do ORL i drugih) ... Strogo gledano u više od 50% nije bilo dejstva (ili placebo; čak i kad je bilo za tu grupu lekova ali ne po antibiogramu) a oporavak išao sam od sebe.
Tako je i ovde, dobra iskustva na desetinama pacijenata (automobila) i više godina tako ... nije sporno.
Ipak, velika slika je (verovatno) nešto drugačija.
Verovatno motor standardno "troškari" ulje (za naše pojmove) pa je ovo idealno rešenje ("zadihtuje" se, tuto-komleto).
Ne morate ni ranije ispuštati ulje ni menjati 10W-60, navedeno je pros & cons. fabrika ponekad i ne bude u pravu pa sam proverio (ali nije slučaj BmW serije 1 ni Alfa TS, bar ne zvanično). Ipak ako ćete se vraćati na xW-40 (pa koje god) najbolje odmah sledeći put, posle višegodišnje upotrebe 10W-60 ne bih se vraćao na manje od 5W-50 (a i za to bih se zamislio).
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Wolf (koji?) će biti o.k.GRIPEN je napisao:Hvala. U Delti su sipali 5w40 (bar tako pise na fiskalnom) sto mi je bilo cudno...uglavnom, ja sam sipao Wolf 5w30 pa ce mo videti.
Verovatno se radi o OfficialTech LL ... prelazak na bolje (u odnosu na bilo koje 5W-40).
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
OfficialTech C3
All systems go, ready for takeoff!
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala prijatelju Stevi još jednom na iscrpnom odgovoru..biće 0 w 40 sigurno,ili mobil ili castrol..pokušaću da nadjem u Austriji jedno od ta dva ukoliko nije cena vrtoglava..
Na treće mesto stavljam shell helix ultra 5w40,kvalitetno ulje a košta 650 din..
Na treće mesto stavljam shell helix ultra 5w40,kvalitetno ulje a košta 650 din..
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Dobar izbor. Svakako pokušajte Castrol dovezete iz Austrije.
Edge 0W-40 i Mobil 1 su zaista ulja vrhunskog kvaliteta. Slažem se sa vama da je to primarni izbor.
Narvno, Shell je isto tako (više nego) o.k.
Pozdrav!
Edge 0W-40 i Mobil 1 su zaista ulja vrhunskog kvaliteta. Slažem se sa vama da je to primarni izbor.
Narvno, Shell je isto tako (više nego) o.k.
Pozdrav!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Još i bolje (makar u mikro detaljima). Ovo je C2/C3 ulje, meni su takva (inače) omiljena.GRIPEN je napisao:OfficialTech C3
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Odlicno. Hvala!
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pozdrav...
Ajd i ja jednu da pitam,
Citroen C5 1.6 HDI, 82KW, 2011 godina...
Wolf 5-40 PI C3?
Sent from my m2 note using Tapatalk
Ajd i ja jednu da pitam,
Citroen C5 1.6 HDI, 82KW, 2011 godina...
Wolf 5-40 PI C3?
Sent from my m2 note using Tapatalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Mislim da tu treba neko C2 zbog DPF-a, i to neko Xw30, ipak je to 'nov' auto, ali da sacekamo Profesora!
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016061 ... 80a8f6.jpg[/img]
Na 5/40 sam se odlucio zbog predjene km...
Kao 170.000, ali...
Koliko je verovati tome je druga prica...
Sent from my m2 note using Tapatalk
Na 5/40 sam se odlucio zbog predjene km...
Kao 170.000, ali...
Koliko je verovati tome je druga prica...
Sent from my m2 note using Tapatalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
U principu je 5W-30 ACEA C2 (PSA B71 2290) najbolji izbor.
Čak iako motor ima neku manju potrošnju ulja (litar na 10.000km), i pored 250k km (na primer, 200-300 i naravno manje).
5W-40 ACEA C3 može biti i solidan izbor za motore sa mnogo km ali ...
1) Nisu samo km u pitanju. Godište vozila je takvo da je to tek 5 god. ... još uvek mi se i sa 300k km čini C2 boljim rešenjem.
2) Potrošnja ulja ne da ne mora biti manja sa 5W-40 nego je po pravilu ista (primer DS9 na CBC sa istih 170k km na satu a možda i 220 ili 270, nadam se ne, ali ipak sa mnogo više godina u sebi).
3) Motor će trošiti 1-2% više goriva bez neke posebno "bolje" zaštite.
Itd.
Zbog svega, kao što i Gripen reče (relativno) "nov auto":
Pre svega 5W-30 ACEA C2 pa tek onda C2/C3 pa C3 u 5W-30 ... pa 5W-40 C3.
Čak i da bude više od litar na 10k km (a verujem da neće) bar dva puta (uz kontrolu nivoa) zamenite C2 ulje, pa tek onda ako je više od toga, eventualno ono što Vam je inicijalna ideja.
Dakle ako ne C2, onda makar C2/C3 (strogo gledano C3 ali sa ispunjenim C2 za sve osim HTHS viskoznosti, koja je granična (3,5±0,1)) oba u 5W-30.
Čak iako motor ima neku manju potrošnju ulja (litar na 10.000km), i pored 250k km (na primer, 200-300 i naravno manje).
5W-40 ACEA C3 može biti i solidan izbor za motore sa mnogo km ali ...
1) Nisu samo km u pitanju. Godište vozila je takvo da je to tek 5 god. ... još uvek mi se i sa 300k km čini C2 boljim rešenjem.
2) Potrošnja ulja ne da ne mora biti manja sa 5W-40 nego je po pravilu ista (primer DS9 na CBC sa istih 170k km na satu a možda i 220 ili 270, nadam se ne, ali ipak sa mnogo više godina u sebi).
3) Motor će trošiti 1-2% više goriva bez neke posebno "bolje" zaštite.
Itd.
Zbog svega, kao što i Gripen reče (relativno) "nov auto":
Pre svega 5W-30 ACEA C2 pa tek onda C2/C3 pa C3 u 5W-30 ... pa 5W-40 C3.
Čak i da bude više od litar na 10k km (a verujem da neće) bar dva puta (uz kontrolu nivoa) zamenite C2 ulje, pa tek onda ako je više od toga, eventualno ono što Vam je inicijalna ideja.
Dakle ako ne C2, onda makar C2/C3 (strogo gledano C3 ali sa ispunjenim C2 za sve osim HTHS viskoznosti, koja je granična (3,5±0,1)) oba u 5W-30.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Tazz, od skoro Gazela uvozi WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2, cena skroz prihvatljiva!
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Nisam znao...
Cu zamenim, nisam surduknuo u auto...
Hvala na odgovorima...
@Gripz...
Ma ovaj 5/40 je dzabalesku totalno...
Sent from my m2 note using Tapatalk
Cu zamenim, nisam surduknuo u auto...
Hvala na odgovorima...
@Gripz...
Ma ovaj 5/40 je dzabalesku totalno...
Sent from my m2 note using Tapatalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- ahsirob
- Drug Član
- Postovi: 748
- Pridružio se: 08 Okt 2013, 20:06
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Potpuno se slažem! Svaka čast i veliko hvala Stevi na icrpnim odgovorima! :)GRIPEN je napisao:Zadovoljstvo je citati tvoja razmisljanja
Sent from my SM-G928F using Tapatalk
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Poštovani,
Razmišljao sam o "zimskom" ulju za svoj auto. U pitanju je Saab 9-3 SE 2.0T, 2001-o godište sa oko 250000 km, ne troši ulje. Poslednje dve zamene su bile Wolf 5w40 PI. Sada bih sipao 0w40 (ako bi Vi preporučili), ne mora isti proizvođač (a može). Nešto u tom rangu kvaliteta ali da me cene ne lupaju po ušima.
Elf, Total, Castrol su na popustima u Gazeli pa bih kao prioritet stavio njih (a opet, ništa ne mora od toga).
Zahvalan!
Razmišljao sam o "zimskom" ulju za svoj auto. U pitanju je Saab 9-3 SE 2.0T, 2001-o godište sa oko 250000 km, ne troši ulje. Poslednje dve zamene su bile Wolf 5w40 PI. Sada bih sipao 0w40 (ako bi Vi preporučili), ne mora isti proizvođač (a može). Nešto u tom rangu kvaliteta ali da me cene ne lupaju po ušima.
Elf, Total, Castrol su na popustima u Gazeli pa bih kao prioritet stavio njih (a opet, ništa ne mora od toga).
Zahvalan!
Poslednji put menjao 1 dana VladimirS, izmenjena 19 puta
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
0W-40 naravno.
Praktično bilo koje (sva su makar dobra, ima i boljih ali ova kategorija je uglavnom vrhunskog kvaliteta, nema loših).
Svi navedeni brendovi su o.k. (proverite raspoloživost i vidite koja Vam cena odgovara).
Praktično bilo koje (sva su makar dobra, ima i boljih ali ova kategorija je uglavnom vrhunskog kvaliteta, nema loših).
Svi navedeni brendovi su o.k. (proverite raspoloživost i vidite koja Vam cena odgovara).
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Neverujem da imas elf i total u toj gradaciji, bar ne u Gazeli a mozda ne ni u Srbiji... Imas Mobil, mozda Castrol i Wolf...
All systems go, ready for takeoff!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
U tom lakši izbor! Hvala, Stevo!
@Gripen: da, gledao sam da im nešto manjka te gradacije kod Elfa i Totala a Mobil sam hteo da "izbegnem" jer ne volim izvikane marke, ali nisam ih isključio.
@Gripen: da, gledao sam da im nešto manjka te gradacije kod Elfa i Totala a Mobil sam hteo da "izbegnem" jer ne volim izvikane marke, ali nisam ih isključio.
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Moram da pitam...zašto je mobil,castrol..."izvikana"marka ulja ...da li zato što košta 12 eur litra ili nešto drugo...ako ne znaš šta je dobro znaš šta je skupo,ili,nemam para da kupujem jeftine stvari...itd..mobil 1 je prvo punjenje u mnoge automobile koji mnogo koštaju..takođe "izvikani"..nije mi jasno..
Isto mi nikad neće biti jasno zašto čovek koji vozi S 500,A 8,BMW 7 ugradi plin u kola..
Mobil i Castrol vrh ulja..
Lexus i Mercedes vrh automobila..
Continental i Michelin vrh gume..(sem nokian zimske)..
Volvo vrh kamiona..
Nije to izvikano..to je tako..
Nije isto staviti mahle filter i clean filter..ovaj drugi košta troduplo manje..prvi je "izvikan"..
Izvini Vladimire,morao sam izneti svoje mišljenje..i ostali..
Isto mi nikad neće biti jasno zašto čovek koji vozi S 500,A 8,BMW 7 ugradi plin u kola..
Mobil i Castrol vrh ulja..
Lexus i Mercedes vrh automobila..
Continental i Michelin vrh gume..(sem nokian zimske)..
Volvo vrh kamiona..
Nije to izvikano..to je tako..
Nije isto staviti mahle filter i clean filter..ovaj drugi košta troduplo manje..prvi je "izvikan"..
Izvini Vladimire,morao sam izneti svoje mišljenje..i ostali..
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Opušteno. Ne volim da koristim stvari kao većina, da volim, kupio bih Scenic, a ne ovo. Tako i ostale stvari gledam. Što se ulja tiče, neću da dajem tolike pare na nešto što ima i za mnogo manje. Pogotovo ne u Srbiji.
Odavno skupo nema veze sa kvalitetom (govorim uopšteno), a prevaranti su na svakom koraku.
Odavno skupo nema veze sa kvalitetom (govorim uopšteno), a prevaranti su na svakom koraku.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
I obojica ste na neki način u pravu ... (a o ukusima, ionako, ne vredi raspravljati).
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Slažem se sa Vama. Svako ima prava na svoje mišljenje. Izbor je tu, (prividno) smo slobodni ljudi pa neka svako bira šta mu drago.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Jašta (baš tako).
"Izvikana" zaista jesu, u smislu da su jedina i da su za klasu (ili neuporedivo) bolja od svih drugih (i da to dokazuje (pre svega) cena).
Takođe i ako se misli da su JEDINI izbor za visoku klasu (npr. Mercedes ili BMW, iako su fabrička punjenja to sigurno nisu).
Nije sporno da su i Mobil i Castrol vrhunski brendovi (prvi i firma, drugi samo brend) i da su im ulja po kategorijama uvek u vrhu (nekad 1, 2 - a nekad i ne). Kod 0W-40 je činjenica da je to Mobil prvi izmislio (pre više decenija) i da su ih mnogi sledili (pa i kopirali), te da su i danas mnoga ulja rađena po tom uzoru (ili namerno da liče što više na isto). Castrol je Edge 0W-40 napravio tako da odskače i u odnosu na druge iz Castrol serije (najkvalitetnija osnova, ubedljivo). New life i Edge su (doduše) ulja "zastarele" aditivacije (makar vrhunske) a Mobil je (opet prvi) izbacio i ESP varijantu u 0W-40, što mnogi (pa i Castrol (BP), ali posredno da, jer ima Aral) nemaju ni danas.
Tako da kod ACEA C3 (u 0w-40) i nema mnogo izbora, ali za "Full SAPS" izbor je veliki i svakako nije ograničen "izvikanim" brendovima.
P.S.
Sličan "problem" ima i Motul, naročito u moto-svetu (previše (agresivnog) reklamiranja i tvrdnje da su "jedini" ili makar "ubdeljivo najbolji" odbijaju jedan deo potencijalnih kupaca (najbolji jesu, zavisno od kategorije ili su u TOP 5, najčešće među prva tri, ali kao i kod automobilskih NEMA brenda koji je uvek i u svakoj kategoriji najbolji, naročito NE ubedljivo). Postoji "prelomna tačka" gde popularnost kod jednog dela (npr. oko 20%) kupaca počinje da bude kontraproduktivna i to je u svakoj oblasti (ekonomisti to dobro znaju, naročito oni koji rukovode prodajom).
"Izvikana" zaista jesu, u smislu da su jedina i da su za klasu (ili neuporedivo) bolja od svih drugih (i da to dokazuje (pre svega) cena).
Takođe i ako se misli da su JEDINI izbor za visoku klasu (npr. Mercedes ili BMW, iako su fabrička punjenja to sigurno nisu).
Nije sporno da su i Mobil i Castrol vrhunski brendovi (prvi i firma, drugi samo brend) i da su im ulja po kategorijama uvek u vrhu (nekad 1, 2 - a nekad i ne). Kod 0W-40 je činjenica da je to Mobil prvi izmislio (pre više decenija) i da su ih mnogi sledili (pa i kopirali), te da su i danas mnoga ulja rađena po tom uzoru (ili namerno da liče što više na isto). Castrol je Edge 0W-40 napravio tako da odskače i u odnosu na druge iz Castrol serije (najkvalitetnija osnova, ubedljivo). New life i Edge su (doduše) ulja "zastarele" aditivacije (makar vrhunske) a Mobil je (opet prvi) izbacio i ESP varijantu u 0W-40, što mnogi (pa i Castrol (BP), ali posredno da, jer ima Aral) nemaju ni danas.
Tako da kod ACEA C3 (u 0w-40) i nema mnogo izbora, ali za "Full SAPS" izbor je veliki i svakako nije ograničen "izvikanim" brendovima.
P.S.
Sličan "problem" ima i Motul, naročito u moto-svetu (previše (agresivnog) reklamiranja i tvrdnje da su "jedini" ili makar "ubdeljivo najbolji" odbijaju jedan deo potencijalnih kupaca (najbolji jesu, zavisno od kategorije ili su u TOP 5, najčešće među prva tri, ali kao i kod automobilskih NEMA brenda koji je uvek i u svakoj kategoriji najbolji, naročito NE ubedljivo). Postoji "prelomna tačka" gde popularnost kod jednog dela (npr. oko 20%) kupaca počinje da bude kontraproduktivna i to je u svakoj oblasti (ekonomisti to dobro znaju, naročito oni koji rukovode prodajom).
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
stalker je napisao:Jašta (baš tako).
"Izvikana" zaista jesu, u smislu da su jedina i da su za klasu (ili neuporedivo) bolja od svih drugih (i da to dokazuje (pre svega) cena).
Takođe i ako se misli da su JEDINI izbor za visoku klasu (npr. Mercedes ili BMW, iako su fabrička punjenja to sigurno nisu).
Nije sporno da su i Mobil i Castrol vrhunski brendovi (prvi i firma, drugi samo brend) i da su im ulja po kategorijama uvek u vrhu (nekad 1, 2 - a nekad i ne). Kod 0W-40 je činjenica da je to Mobil prvi izmislio (pre više decenija) i da su ih mnogi sledili (pa i kopirali), te da su i danas mnoga ulja rađena po tom uzoru (ili namerno da liče što više na isto). Castrol je Edge 0W-40 napravio tako da odskače i u odnosu na druge iz Castrol serije (najkvalitetnija osnova, ubedljivo). New life i Edge su (doduše) ulja "zastarele" aditivacije (makar vrhunske) a Mobil je (opet prvi) izbacio i ESP varijantu u 0W-40, što mnogi (pa i Castrol (BP), ali posredno da, jer ima Aral) nemaju ni danas.
Tako da kod ACEA C3 (u 0w-40) i nema mnogo izbora, ali za "Full SAPS" izbor je veliki i svakako nije ograničen "izvikanim" brendovima.
P.S.
Sličan "problem" ima i Motul, naročito u moto-svetu (previše (agresivnog) reklamiranja i tvrdnje da su "jedini" ili makar "ubdeljivo najbolji" odbijaju jedan deo potencijalnih kupaca (najbolji jesu, zavisno od kategorije ili su u TOP 5, najčešće među prva tri, ali kao i kod automobilskih NEMA brenda koji je uvek i u svakoj kategoriji najbolji, naročito NE ubedljivo). Postoji "prelomna tačka" gde popularnost kod jednog dela (npr. oko 20%) kupaca počinje da bude kontraproduktivna i to je u svakoj oblasti (ekonomisti to dobro znaju, naročito oni koji rukovode prodajom).
Ja ništa loše nisam hteo da kažem za ona skupa ulja, čisto da se zna.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Poštovani Stevo!
Došlo je vreme za letnje ulje. Za zimsko sam ovaj put koristio Wolf 0w40 i imao sam vrlo malu potrošnju.
Sad sam hteo da kupim Statoil 5w40 u Euro07 (ili da se vratim na Wolf 5w40 Pi), pa me interesuje, koje od Statoila uzeti? Video sam na Vašem blogu više vrsta 5/40. Koje je "bolje"? Pitanje je i šta u Euro07 imaju od izbora...
Auto: Saab 9-3, 2.0t, 110kw, 2001. godište, oko 260000km
Došlo je vreme za letnje ulje. Za zimsko sam ovaj put koristio Wolf 0w40 i imao sam vrlo malu potrošnju.
Sad sam hteo da kupim Statoil 5w40 u Euro07 (ili da se vratim na Wolf 5w40 Pi), pa me interesuje, koje od Statoila uzeti? Video sam na Vašem blogu više vrsta 5/40. Koje je "bolje"? Pitanje je i šta u Euro07 imaju od izbora...
Auto: Saab 9-3, 2.0t, 110kw, 2001. godište, oko 260000km
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta