ZOD TUNING

TRIONIC 5 AUTA i njihov TUNING
Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: ZOD TUNING

Postod Kolja » 03 Mar 2017, 09:22

Jesu Igore ti si to radio ako se secas, mapu si menjao zajedno sa Dinovim stage 3 ecu. Samo sto je mapa previse agresivna

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod TAZZ » 03 Mar 2017, 12:23

Ne Nikola

Uključena je opcija Automatik.
Nije uradjeno delta transmission

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 03 Mar 2017, 13:27

A, bre! Kakve veze sad to uopste ima kad je auto na originalnoj mapi za matik, vec deset dana nema nikakav stage, zavrsena prica. Sem sto je prebogato mesao i sto je apc ventil po obicaju neispravan, motor radi bez greske. Nema knockova, dropova i drugih sranja. Inace, proverio sam juce, nista vise sem stikliranja 'automatic transmission' opcije nije potrebno kada su u pitanju intervencije na mapi. T5 Suite sam prilagodjava sve parametre menjacu, lepo pise u dokumentaciji, nista drugo nema potrebe da se dira do stg3. Takodje, stg2 i stg3 tjunirani T5 vrlo cesto pravi bogatiju smesu nego sto je potrebno, takva su bar iskustva po stranim forumima. Pretpostavljam da je to jos jedan u nizu security feature-a u T5 Suite-u - za motor je ipak znatno bezbednije da radi na rich nego na lean smesu. Saabovi motori su ionako pregrejani non stop, siromasna smesa je ubica u ovom slucaju.

Jos nesto, posto vidim da se razne diskusije provlace, da utvrdimo gradivo jednom za svagda: nijedan deo na T5 i T7 ecu ne moze da se pokvari zbog izmene sadrzaja eproma, odnosno remapiranja. Moze da pukne turbo, motor, menjac, ali kompu nece biti nista. Jedino sto moze da se desi je los prenos podataka, neispravan checksum, ali u tom slucaju auto nece ni upaliti, a jedini uslovno receno neispravan deo na ecu bice upravo eprom. Ovo naravno moze da se resi brisanjem sadrzaja eproma i ponovnim upisivanjem, s tim sto u nekim slucajevima to moze da se uradi samo preko BDM porta, ali je u svakom slucaju popravljivo. Los prenos podataka se inace skoro nikada ne desava ukoliko imate dobro instalirane sve drajvere i ukoliko je kabliranje uradjeno kako treba. Jedina varijanta je da se u toku prenosa prekine napajanje, iliti ako nestane struje. Racunam da niko nije bas toliki baksuz.

Postoji izvesna opasnost kod T7 apc konverzije, ako nema diode na T7 apc ventilu, moguce je da spali drajver na izlazu, mada je verovatnoca u okviru 1%. Zapravo, ne znam nikoga osim sebe da je uradio konverziju i da je instalirao diodu. Cak i kada se to desi (rikne drajver pa ili prepunjava ili nece dalje od base boosta), fet u izlazu se lako menja i kupuje se u bilo kojoj prodavnici elektronicke opreme, kvar nije ozbiljan.

Dakle, ako smo rekli da necemo da mistifikujemo i da cemo da pisemo onako kako jeste, dajte da se ostavimo gluposti i naklapanja i da prenosimo iskustva jedni drugima, jer ovo mesto treba tome da sluzi. Za lupetanja i svadje je rezervisan FB, neka tako i ostane.
Poslednji put menjao 1 dana zodiac, izmenjena 3 puta
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 03 Mar 2017, 13:43

Da dodam jos nesto sto sam naucio iz sopstvenog iskustva: na 1997. i 1998. godistu su se koristili iskljucivo racunari sa AMD chipsetom i procesorom koji radi na 20MHz. U praksi ovo znaci sledece: auto ce potpuno normalno raditi sa mapama napravljenim za 16MHz i 20MHz (ovih potonjih skoro i da nema, originalne mape na ovim racunarima su i dalje 16MHz). Medjutim, ako na isti automobil montirate 16MHz racunar, svi su izgledi da auto nece raditi kako treba. Ista mapa, 16MHz Intel ecu, knockova koliko hoces. Sa 20Mhz AMD ecu nema nijednog jedinog posle silnog maltretiranja. Dakle, pre montaze obavezno provera koji je procesor u kutiji, ako su poslednje revizije 900ng i 9000 u pitanju.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 05 Mar 2017, 22:56

Danas T7 konverzija bivseg Koljinog auta, koja se pretvorila u agoniju. Sve super, stavio za svaki slucaj svoj provereni T7 APC ventil, ecu pripremljen, Stage 1 + hardverska prepravka. Uradio kabliranje, proverio auto, gori CE, blinka tri puta, prekinut vod do senzora temperature vazduha u usisu, popravio brzo i lako. Prva proba, jos mlak motor, otkinu kako ide. Parkiram, ode Kiki da proba, vrati se, kaze ne ide. Ja sednem, stvarno ne ide, nece vise da puni, detonira, cutoff-uje, bije pritisak van sistema toliko da se prolaznici okrecu. Gledaj creva turbine, interkuler, sve celo. Crevo APC-WG na sredini probuseno i preko prelepljena plastika nosaca super lepkom. Odvalio je pritisak, mislim na plastiku, a ispod rupcaga, najverovatnije izdubljena skalpelom. Ok, skratili crevo, proverili jos jednom sva creva i vakuume, odoh ja opet u probu - OPET ISTO. Vec pocinjem da ocajavam, otisao kuci i uzeo svoj komp, prebacio mapu na njega, montirao, proba, opet isto... Ostale jos benzinska pumpa, kaseta ili da se neko igrao sa osovinom WG-a, bar sam sad bio sasvim siguran da nije ni do mene, ni do kompa, ni do mape, ni do apc ventila. Na srecu, cim smo stavili drugu kasetu, auto je konacno proradio kako treba.

U medjuvremenu dosao Slave, iscitali mapu sa njegovog racunara, najstandardniji moguci 2.3 FPT, 200KS i 290Nm. Greske: max boost u 1. brzini 0.5 bar (treba 0.72), u 2. brzini 1.3bar (treba 1.54), fuel cut off na 1.35bar (treba 1.54). Prebaceno na Stage 2, sad je na 230KS i 373Nm. Naravno, dok se ne uradi konverzija na T7 ventil, nece biti kako treba, cim mu nadjemo, montiramo i to.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 06 Mar 2017, 11:13

Taman kad sam mislio da sam sve video:

Slika

Feder je bio montiran na ceonu stranu klipa, klip sabijen u hilznu toliko snazno da sam morao neodijumskim magnetom da ga izvlacim. :dash:
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 06 Mar 2017, 19:51

Slavisin novi ecu. Ugradjen BDM konektor, uradjen T7 mod, ploca kompletno zasticena plastik sprejem sa obe strane (to je ovo sto se presijava plavo, najuocljivije je na velikom otporniku), svrha spreja je da ploca moze da radi i kada je potopljena u vodu:

Slika
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 06 Mar 2017, 20:21

I popravio polomljen T7 APC ventil, zahvaljujuci T5 crknutom donatoru sa celim cevkama. Prvo isekao C cevku sa T5 ventila najdublje sto sam mogao, iskosio je jer je takva bila pukotina na originalnoj cevi, obrusio obe do idealnog nalezanja, isekao plastiku koja povezuje cevi do vrata ventila, povezao prvo vrlo tesno sa tri sloja samolepljivog termobuzira, onda sve zalio lepkom cija je tacka topljenja 250 stepeni:

Slika

Ne izgleda bas dobro kao original, ali radi i veoma je cvrsto.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 06 Mar 2017, 20:49

Priprema T7 ventila pred konverziju: otvoris ventil (uhvatis za stopu konektora sa jedne i gornju ivicu sa druge strane i vuces dok se ne odvoji), ocistis klip, tanjir, feder, sve prodjes WD40 sprejem, ostavis da se ocedi, ocistis krpom koja ne ostavlja vlakna. Postavis feder i klip, u gornji deo ventila postavis tanjir vodeci racuna o smeru (ima zarez), ocistis kontaktne ivice na gornjoj i donjoj polovini plasticnog kucista nitro razredjivacem, na donju ivicu naneses tanak sloj silikona, pazljivo sklopis polovine opet vodeci racuna o zarezu dok se ne cuje skljoc. Ocistis visak silikona, susenje 24 sata ili manje ako koristis neki fensi, i operacija je gotova, ventil sada moze da podnese i 3 bara pritiska. Bez silikona hoce da izleti dance, bolje je ovako.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 07 Mar 2017, 22:34

Moje alatke su dobile konacan izgled:

Slika

T5 rukavica ima crvenu zastitu na masi, T7 crnu, u skladu sa bojama DI kaseta. Zahvaljujem Kikiju na materijalu za obe rukavice, od mene je zauzvrat dobio izradu dve jednako kvalitetne rukavice za potrebe servisa posto i sam ima Lawicel CANUSB adapter, i podizanje softvera i drajvera na laptopu koji je sada potpuno spreman za sve akcije na T5, T7 i T8 racunarima, provereno ;)
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: ZOD TUNING

Postod MAD SERB » 07 Mar 2017, 23:05

Extra su ispale
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
VladimirS
Drug Član
Postovi: 1271
Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
Lokacija: Zrenjanin - Kruševac

Re: ZOD TUNING

Postod VladimirS » 08 Mar 2017, 00:11

:hvala: :clap: :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 08 Mar 2017, 08:50

Uzgred, ako nekom od clanova kluba treba ovako nesto za sopstveni auto, ako neko od vas zeli da nabavi Lawicel i sam se igra, stojim na raspolaganju za izradu odgovarajucih kablova. Samo obezbedite rukavicu, ostalo je na meni.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod kd23se4 » 08 Mar 2017, 08:53

Zod jel ti mozes da meni, kao nekom ko je na ovu temu pao s marsa, da objasnis cemu ovo sluzi?

Kapiram da mozes da se sa laptopom nakacis na ECU jel? Pa ono mozes da menjas mape i sl. jel?

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 08 Mar 2017, 20:20

Mogu, samo sad nemam vremena. Snimicu ceo postupak, tako je najlakse. Danas Slave dobio i T7 APC mod, sad je to sve bas kako treba... Evo dyno mapa, pre i posle stejdzovanja:

Sasvim standardni B234L ako izuzmemo malo veci boost request od fabrickog (1.0bar umesto 0.8) i ogranicenja na prvoj, drugoj i fuel cut-u, ovo smo zatekli:

Slika
Slika

Sada je Stage 2 sa T7 APC-om:

Slika
Slika
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: ZOD TUNING

Postod Kolja » 08 Mar 2017, 21:52

Leti Slave Dobajom

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: ZOD TUNING

Postod Slavisacs » 08 Mar 2017, 22:29

Slave je proleteo Dobajom :D
Svaka cast za rad, trud i ljubav u ocima :D
Turbo osmeh je usledio :D
Ide kao zmaj :)

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 08 Mar 2017, 23:25

Nemoj ti meni zmaj, nego slike na sunce.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 09 Mar 2017, 01:00

Ovako je sada na bivsem Koljinom CS-u, sve stock, Stage 1 + T7 APC mod:

Slika

Slika

Ovo je moj CS, sve stock osim turbine (TD04-HL15T), Stage 2 + T7 APC mod:

Slika

Slika
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: ZOD TUNING

Postod Slavisacs » 09 Mar 2017, 07:03

Komp sa posvetom :)

Slika

Pravljeni nosac T7 APC ventila, profi uradjeno

Slika
Slika
Slika

I APC fabrika smesten

Slika

Ujedno preventivno otklonjen jos jedan fabricki nedostatak, izolovana masa za komp ;)
Slika

Sve namontirano za cca 2h stim da je Zod imao pripremu oko kompa, nosaca APC ventila i u ovom slucaju APC ventila :)

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 09 Mar 2017, 10:50

Nista se ne vidi, koristi postimage.org za postavljanje slika, nema expiration i linkovi su uvek aktivni.

Edit: evo popravio sam ja, molim vas koristite postimage.org za fotke.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 09 Mar 2017, 11:11

Manja ispravka: komp nije sa posvetom, nego sa informacijama sta je unutra, sta je radjeno, kad je radjeno i ko je radio. Posto nema fabricke nalepnice, mislim da je ovo vazno. Drugo, radovi efektivno traju 30 minuta (sem pripreme racunara koja nije radjena na licu mesta). Ostalih sat i po nam je otislo na pricu i zajebanciju, po obicaju. Ja to ne racunam u rad.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod kd23se4 » 09 Mar 2017, 13:22

I sada ima 230KS mesto ranijih.....?

Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: ZOD TUNING

Postod Kolja » 09 Mar 2017, 16:09

Sada ima toliko pre bio stock FPT
Samo tek sad vidim da je Slave dobio lep poklon za 8.mart
Hahahahahahahaha

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: ZOD TUNING

Postod zodiac » 09 Mar 2017, 16:22

kd23se4 je napisao:I sada ima 230KS mesto ranijih.....?
Par postova gore, imas report sa stare mape i dyno, i report sa nove mape i dyno simulaciju.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.


Povratak na “SAAB 9000 - 900NG/9-3 I - TRIONIC 5”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost