Ovo je čest uzrok na ovim kolima ako se voda pojavluje na patosu - kod nogu putnika koji sede pozadi, nakon pranja ili kiša...
Trag vode se može videti kako prelazi preko praga i sliva se na mesto patosnice...
Uzrok je iscepana sunđerasta izolacija koja je zalepljena za vrata, ispod tapacira... Može biti da je ona pocepana na sastavu sa vratima, ili se živa guma koja je drži zalepljenu za vrata odlepila na nekim mestima ili jednostavno propala...
Kada se skine tapacir, dolazi se do izolacije... Voda prolazi ako postoji propust negde u ovom delu koji je crvenom bojom obeležen na slici.
Pre nego što skinete tapacir, ako ste prali kola, tačno možete videti kako voda izlazi iz tog nekog dela, ispod tapacira...
Najbitnije je da otprilike do polovine vrata nema propusta i da je izolacija celom dužinom dobro zalepljena... Ta živa guma bi valjda trebalo da se po širini seče skalpelom i da se tako skine izolacija, a posle vrati isto...
Ako je guma zdrava čitavom dužinom, možete probati da grejete fenom, pa kada omekša, da ispritiskate celom dužinom kako bi bolje uhvatilo ...
Ja sam prvi put silikonom na donoj ivici zalepio na par mesta gde je pustilo... što se tiče ostatka dužine, zagrejao sam staru gumu i probao da bolje ispritiskam... delovalo je da je dobro uhvatilo
Voda je ubrzo ponovo ulazila...
Sada sam odlepio celu donju polovinu (na jednom delu povukao izolaciju, i onda skalpelom sekao gumu po nekoj sredini, da pola ostane na izolaciji a pola na vratima... sa vrata potpuno uklonio gumu, deluje mi da je najlakše da šrafcigerom zabodete u nekom delu, i onda vrtite šrafciger u jednu stranu i na taj način se guma sama namotava na šrafciger, kao da namotavate kanap... i sa nešto gume na šrafcigeru, lako se uhvati guma na drugom mestu...
Sa izolacije je teško skidati ovo a da se ona ne ošteti... gde ne morate, preskočite... ali je bolje da se skine što više.
Ja sam na kraju zalepio na vrata, po starom tragu, crni lepak za šoferke... i potom zalepio izolaciju
Verovatno može i običan silikon kada se sve dobro očisti
Ako bude trebalo da se skida nekad ovo, probaću da sečem na isti način kao što sam i gumu.. ako ne bude moglo, mislio sam da napravim rez po sredini izolacije, pa da se radi šta treba.. ili da se odlepi samo gornja polovina, gde je i dalje živa guma...
Ovo verovatno može da se desi i na prednjim vratima.. ako je mokar patos napred, a voda dolazi sa strane, preko pragova
Ako se voda sliva ispod kasete, ovde sam pisao o tome
Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Zar nema na dnu vrata 2-3 rupice kojima voda iz vrata otice napolje?!?
Taj sundjer, koliko ja znam, sluzi da tapaciiri vrata ne popiju vlagu.......to fali na pola kola......uglavnom kad se nesto radi na vratima dobiju noge
Taj sundjer, koliko ja znam, sluzi da tapaciiri vrata ne popiju vlagu.......to fali na pola kola......uglavnom kad se nesto radi na vratima dobiju noge
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
E pa vidiš, to me je svako pitao kome sam pričao ili objašnjavao kuda mi ulazi voda svaka čast drugaru koji je meni ovo objasnio prvi put...
Te rupice su na dnu vrata, da tako kažem "u vratima" ... Ovo kuda voda prođe, je kroz onaj otvor sa unutrašnje strane vrata, kuda provlačiš ruke i vadiš delove kada menjaš podizač, staklo... preko njega lepi ovaj sunđer... znaš na šta mislim? evo i slika
Deo vode koji prođe između lajsne i prozora ide niz ove ivice od otvora... i kad dođe do dna, sa ove strane je zalepljen sunđer i nema gde, nego da prelije unutra i onda se slije u dno vrata odakle kroz rupice iscuri napolje...
Jedno sam na prethodnom autu par dana bio bez te izolacije u suvozačevim vratima, primetno je pojačana buka - vetar...
Te rupice su na dnu vrata, da tako kažem "u vratima" ... Ovo kuda voda prođe, je kroz onaj otvor sa unutrašnje strane vrata, kuda provlačiš ruke i vadiš delove kada menjaš podizač, staklo... preko njega lepi ovaj sunđer... znaš na šta mislim? evo i slika
Deo vode koji prođe između lajsne i prozora ide niz ove ivice od otvora... i kad dođe do dna, sa ove strane je zalepljen sunđer i nema gde, nego da prelije unutra i onda se slije u dno vrata odakle kroz rupice iscuri napolje...
Jedno sam na prethodnom autu par dana bio bez te izolacije u suvozačevim vratima, primetno je pojačana buka - vetar...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Pa da mi je jasno bas i nije...........kisa/voda dolazi spolja i ona se zavlaci izmedju spoljnog dela stakla i spoljne lajsne/kedera.
Prolazi ispod njih i trebalo bi da padne negde na dnu vrata i da iscuri kroz one famozne 2-3 rupice - tako barem funkcionise na kolima gde sam nesto gledao/radio.
A da tebi ne ulazi voda na onaj dihtung sto ide oko celih vrata pa se tu sliva?
Prolazi ispod njih i trebalo bi da padne negde na dnu vrata i da iscuri kroz one famozne 2-3 rupice - tako barem funkcionise na kolima gde sam nesto gledao/radio.
A da tebi ne ulazi voda na onaj dihtung sto ide oko celih vrata pa se tu sliva?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Pa deo koji prođe tu klizi niz ove ivice i tako dođe dole... ili kaplje ispod lajsne i prozora baš na taj deo gde se lepi izolacija... ako je negde bušno, gde bi trebalo da je zalepljena izolacija, onda pređe sa ove strane gde je tapacir umesto unutra i da iscuri kroz rupice...
Nije keder, baš se lepo vidi kada otvoriš vrata, da voda izlazi na spoju tapacira i vrata... imam i nekih slika od pre, lepo se i vidi zbog šampona kuda izlazi...
A i po mnogim slučajevima sa interneta, kod druge generacije, glavni krivci za vodu u autu su ovo, začepljen odvod klime ili ako se radi o patosu kod suvozačevih nogu, dihtung kućišta filtera kabine
Nije keder, baš se lepo vidi kada otvoriš vrata, da voda izlazi na spoju tapacira i vrata... imam i nekih slika od pre, lepo se i vidi zbog šampona kuda izlazi...
A i po mnogim slučajevima sa interneta, kod druge generacije, glavni krivci za vodu u autu su ovo, začepljen odvod klime ili ako se radi o patosu kod suvozačevih nogu, dihtung kućišta filtera kabine
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Al na koju foru se voda tu zadrzava??!?
Opet......kod automobila koje znam voda iscuri na dole i nije ni blizu tapacira........mozda neka konstrukciona greska
Opet......kod automobila koje znam voda iscuri na dole i nije ni blizu tapacira........mozda neka konstrukciona greska
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Ovaj drugar koji me je na to uputio, jer je isti problem imao na svom saabu, video je prvo to na nekom pasatu...
Pa nema druge nego da deo vode "putuje" po konstrukciji, i na kraju kada dođe do unutrašnje ivice šupljine, izlazi jer nema gume / lepka da je zadrži da bi išla do dna vrata... realno ako naiđe na neku šupljinu u svom "putu", izaći će tu...
Ili to ili na nekim mestima voda direktno kaplje na sastav izolacije i lima od vrata
Jbga, voda uvek nađe put... Tako je sa kućištem filtera kabine napred. On je tako postavljen, da voda kada padne na njega, on je vodi unazad i čim je dihtung popustio, ona prolazi ... Takođe je na takvom mestu da nije nemoguće da voda preliva preko njega unapred, i sliva se preko filtera do ventilaroa pa u kabinu...
Da nema kućišta, nego da se filter direktno stavlja na otvor za ventilator, ladno bi tako moglo da stoji bez problema... jer je toliko uvučen ispod šoferke, a izdignut od dna tog "akvarijuma" da ne bi imao nikakav kontakt sa vodom...
Pa nema druge nego da deo vode "putuje" po konstrukciji, i na kraju kada dođe do unutrašnje ivice šupljine, izlazi jer nema gume / lepka da je zadrži da bi išla do dna vrata... realno ako naiđe na neku šupljinu u svom "putu", izaći će tu...
Ili to ili na nekim mestima voda direktno kaplje na sastav izolacije i lima od vrata
Jbga, voda uvek nađe put... Tako je sa kućištem filtera kabine napred. On je tako postavljen, da voda kada padne na njega, on je vodi unazad i čim je dihtung popustio, ona prolazi ... Takođe je na takvom mestu da nije nemoguće da voda preliva preko njega unapred, i sliva se preko filtera do ventilaroa pa u kabinu...
Da nema kućišta, nego da se filter direktno stavlja na otvor za ventilator, ladno bi tako moglo da stoji bez problema... jer je toliko uvučen ispod šoferke, a izdignut od dna tog "akvarijuma" da ne bi imao nikakav kontakt sa vodom...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Ima ono resenje da se filter kabine menja u kabini, al tako stradaju lezajevi na ventilatoru, jer sva prljavstina ide preko njega.....to "resenje" ima na 9-5....a i na vecini novijih vozila........eto novog izvora zarade
9000 i 9-3 imaju najbolje resenje......filter ispred svega i imas par odvoda koje treba ocistiti....ma jednom u 5 godina i bice sve OK.
Ovo za vrata mi pokazes na sledecem okupljanju...zbunjen sam i ne mogu da verujem da je tako glupo reseno
9000 i 9-3 imaju najbolje resenje......filter ispred svega i imas par odvoda koje treba ocistiti....ma jednom u 5 godina i bice sve OK.
Ovo za vrata mi pokazes na sledecem okupljanju...zbunjen sam i ne mogu da verujem da je tako glupo reseno
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Hoću... ma vidi, ovaj auto je tolko hidroskopan da je to neverovatno i to ne od primerka do primerka, već globalno... Ja sam bivšu alfu 147 vozio nekih mesec dana bez tapacira i ove izolacije, dok sam jurio neku plastiku za prozor jer nisam hteo ceo podizač da kupujem, pa kap vode nije ušla...
Otvoriću vrata ponovo neki dan kad bude lepo vreme, pa puštati crevom na prozor i gledati i snimiti gde izlazi... Treba da popravim malo, nisam ispoštovao baš onu "liniju" što sam iscrtao u prvom postu, sekciju gore levo što sam obeležio ja nisam lepio.. Mislio dobro će biti.. e pa šipak
kažem da popravim jer sam rešio u smislu da samo par kapljica izađe i ne preliva preko kedera više, ali neću da ostavim tako nego da uradim do kraja kako treba kad sam se već uhvatio toga...
Verovatno zbog ovoga i koriste živu gumu za ovo, koliko se sećam na prošlim kolima nije bila njome zalepljena izolacija...
Njemu voda može na sva vrata da ulazi ovako , + neki deo na gepeku ima, iza kedera, koji propadne , pa voda ulazi i u gepek... I napred kućište filtera kabine... To je i razlog zašto mnogi imaju problem sa ventilatorima kabine... zviždanje možda ne, ne verujem da voda utiče na dobijanje tog lufta u osovinici.. ali ko zna... ali problem sa kočenjem ventilatora da... i moj koji sam zamenio je bio sav oksidirao...
Kada sam kućište rešavao letos, prvo sam zalepio silikonom na mesto starog dihtunga (između kućišta i požarnog zida). Da napomenem da je su odvodi bili čisti, znači nije bilo zbog zapušenosti... Ni ovim nisam skroz rešio problem. Kada je padala kiša voda nije ulazila, ali jeste posle pranja...
Tada sam i video da nije glavni problem taj dihtung, jer voda ne dolazi tako lako do tog dela ... Tamo bi ulazila da je odvod zapušen, pa naiđe velika količina vode... Onda sam ispitao odmah nakon pranja, i video da voda sa šoferke kaplje otprilike tu gde sam ugradio taj narandžasti keder... I onda ide nazad, ili napred... nazad nije problem ako se ne skupi velika količina vode, pa onda uspe da prelije i uđe unutra ako je dihtung loš... al napred, kao što vidiš nema ništa.. nego voda vrlo lako preliva napred, silazi kroz fiilter i pravac u kabinu...
Na nekim saabovima sam video da oni imaju plastičnu zaštitu ovde, kao poklopac, koji dođe iznad kućišta, između njega i šoferke odakle se sliva voda ... Al to je neka dodatna varijanta, nemaju svi.. tako se i prodaje... Neki imaju i sunđer, na foru ovoga što sam ja zalepio gumicu... ali ni to nemaju svi, dal to neko ne vrati kad radi nešto, pojma nemam.. ali sam sunđer još manje viđao od tog plastičnog poklopca...
Ta cev od vode je bila privremeno rešenje tada dok nisam zalepio kućište da odvodi vodu levo i desno... radilo je posao zaista...
Sada je to rešeno kako treba... kućište zalepljeno lepkom za šoferke, ono kao guma... Taj "keder" gore takođe zalepljen, kada se stavi plastika brisača, ona nalegne na tu gumu i voda ne može da preliva više unapred, barem teoretski ne... (a i u praksi, više ne ulazi, niti je filter mokar nakon pranja...). Ako se nekad ispostavi da nije dovoljno, "nadogradiću" još jedan sloj, silikonom ili dodati još gume "u visinu"...
I za poslednju liniju odbrane izbušene su 3-4 rupe u dnu kućišta, da i ako se pojavi voda, može da otekne... (to i ova cev od vode iza su bile privremeno rešenje tada... i radile posao dovoljno dobro, pre nego što je sređeno i zalepljeno kako treba)
Kada prođe mesec - dva od potpunog rešavanja svih ovih ulazaka vode, kad potvrdim da je sve dobro, napraviću neku temu u fazonu "Borba 9-3SS i vode u kabini" da objedinim sve uzroke i rešenja
Otvoriću vrata ponovo neki dan kad bude lepo vreme, pa puštati crevom na prozor i gledati i snimiti gde izlazi... Treba da popravim malo, nisam ispoštovao baš onu "liniju" što sam iscrtao u prvom postu, sekciju gore levo što sam obeležio ja nisam lepio.. Mislio dobro će biti.. e pa šipak
kažem da popravim jer sam rešio u smislu da samo par kapljica izađe i ne preliva preko kedera više, ali neću da ostavim tako nego da uradim do kraja kako treba kad sam se već uhvatio toga...
Verovatno zbog ovoga i koriste živu gumu za ovo, koliko se sećam na prošlim kolima nije bila njome zalepljena izolacija...
Njemu voda može na sva vrata da ulazi ovako , + neki deo na gepeku ima, iza kedera, koji propadne , pa voda ulazi i u gepek... I napred kućište filtera kabine... To je i razlog zašto mnogi imaju problem sa ventilatorima kabine... zviždanje možda ne, ne verujem da voda utiče na dobijanje tog lufta u osovinici.. ali ko zna... ali problem sa kočenjem ventilatora da... i moj koji sam zamenio je bio sav oksidirao...
Kada sam kućište rešavao letos, prvo sam zalepio silikonom na mesto starog dihtunga (između kućišta i požarnog zida). Da napomenem da je su odvodi bili čisti, znači nije bilo zbog zapušenosti... Ni ovim nisam skroz rešio problem. Kada je padala kiša voda nije ulazila, ali jeste posle pranja...
Tada sam i video da nije glavni problem taj dihtung, jer voda ne dolazi tako lako do tog dela ... Tamo bi ulazila da je odvod zapušen, pa naiđe velika količina vode... Onda sam ispitao odmah nakon pranja, i video da voda sa šoferke kaplje otprilike tu gde sam ugradio taj narandžasti keder... I onda ide nazad, ili napred... nazad nije problem ako se ne skupi velika količina vode, pa onda uspe da prelije i uđe unutra ako je dihtung loš... al napred, kao što vidiš nema ništa.. nego voda vrlo lako preliva napred, silazi kroz fiilter i pravac u kabinu...
Na nekim saabovima sam video da oni imaju plastičnu zaštitu ovde, kao poklopac, koji dođe iznad kućišta, između njega i šoferke odakle se sliva voda ... Al to je neka dodatna varijanta, nemaju svi.. tako se i prodaje... Neki imaju i sunđer, na foru ovoga što sam ja zalepio gumicu... ali ni to nemaju svi, dal to neko ne vrati kad radi nešto, pojma nemam.. ali sam sunđer još manje viđao od tog plastičnog poklopca...
Ta cev od vode je bila privremeno rešenje tada dok nisam zalepio kućište da odvodi vodu levo i desno... radilo je posao zaista...
Sada je to rešeno kako treba... kućište zalepljeno lepkom za šoferke, ono kao guma... Taj "keder" gore takođe zalepljen, kada se stavi plastika brisača, ona nalegne na tu gumu i voda ne može da preliva više unapred, barem teoretski ne... (a i u praksi, više ne ulazi, niti je filter mokar nakon pranja...). Ako se nekad ispostavi da nije dovoljno, "nadogradiću" još jedan sloj, silikonom ili dodati još gume "u visinu"...
I za poslednju liniju odbrane izbušene su 3-4 rupe u dnu kućišta, da i ako se pojavi voda, može da otekne... (to i ova cev od vode iza su bile privremeno rešenje tada... i radile posao dovoljno dobro, pre nego što je sređeno i zalepljeno kako treba)
Kada prođe mesec - dva od potpunog rešavanja svih ovih ulazaka vode, kad potvrdim da je sve dobro, napraviću neku temu u fazonu "Borba 9-3SS i vode u kabini" da objedinim sve uzroke i rešenja
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Uzmes lepo najlon i uvuces u vrata, sa unutrasnje strane stakla da dodje I onda ne moze ni lim ni mehanizam da se natapa vodo. Ja sam tako radio na nekim autima.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Mokar patos pozadi (iza vozača ili suvozača)
Tako je možda i najbolje posle prvog skidanja da se uradi... samo da se vrati stara izolacija posle nekog rada mi ne deluje kao najpametnija ideja.. dovoljan jedan propust pa da izlazi voda...
Imam i snimak od prošlog puta koga zanima gde i kako izlazi voda
https://drive.google.com/file/d/1G6jY5V ... sp=sharing
Imam i snimak od prošlog puta koga zanima gde i kako izlazi voda
https://drive.google.com/file/d/1G6jY5V ... sp=sharing
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 20 gostiju