Danas sam zatekao prazan akumulator
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Danas sam zatekao prazan akumulator
Pre dva dana sam ga palio i vozio bez problema. Danas okrenem kljuc - anlaser jedva vergla, kazaljke na cajgerima poludele. Na minusu je verglao bez problema! Upalio sam ga sa kablovima. Posle desetak kilometara se napunio i palio bez problema. Moze li iz ovoga da se izvede zakljucak da je regler ispravan?
Razmisljam sta da radim. Alata nemam, zivim u zgradi. Para nikad dosta a cekaju me veliki servis i letnje gume. Bilo bi zgodno da ne moram da placam majstora.
Unimer nisam deset godina uzimao u ruke, pa se ne secam mogu li oni jeftini primerci za skolu da mere jacinu struje reda velicine koju vuku potrosaci dok je auto ugasen? Koliko bi trebalo da je potrosnja dok je auto ugasen? Mozda bih mogao da se organizujem da nesto sam ispitam. Krenuo bih redom da izvlacim osigurace i tako suzim krug problematicnih potrosaca.
Cini mi se da je Parrot problematican. Svetlo na displeju mu se pali bez ikakvog reda. Je li moguce da mi Parrot za dva dana isprazni akumulator? Moze li to cudo, koje mi nicemu ne sluzi, jednostavno da se iskljuci?
Razmisljam sta da radim. Alata nemam, zivim u zgradi. Para nikad dosta a cekaju me veliki servis i letnje gume. Bilo bi zgodno da ne moram da placam majstora.
Unimer nisam deset godina uzimao u ruke, pa se ne secam mogu li oni jeftini primerci za skolu da mere jacinu struje reda velicine koju vuku potrosaci dok je auto ugasen? Koliko bi trebalo da je potrosnja dok je auto ugasen? Mozda bih mogao da se organizujem da nesto sam ispitam. Krenuo bih redom da izvlacim osigurace i tako suzim krug problematicnih potrosaca.
Cini mi se da je Parrot problematican. Svetlo na displeju mu se pali bez ikakvog reda. Je li moguce da mi Parrot za dva dana isprazni akumulator? Moze li to cudo, koje mi nicemu ne sluzi, jednostavno da se iskljuci?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Pa ako si ga vozio i nije gorela lampica trebalo bi da puni bar 12-12,5V sto znaci da bar alternator nije problem. Struja u mirovanju...dakle nemoj da ti gori svetlo u kabini i sacekaj 15min. posto nakacis unimer pre nego sto meris....max. 50 mA
Gesendet von meinem ASUS_Z00ED mit Tapatalk
Gesendet von meinem ASUS_Z00ED mit Tapatalk
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Evo povratne informacije:
Bio sam kod Kikija Saabotera. Kaze, po njegovom iskustvu, najcece se desava da muzika ili pojacalo odvlace struju. To je tipicno, e sad ne znam da li samo za 93 SS, da li za jos neke modele, ili za sve Saabove. I to se desava nasumicno, bez reda. Pojavi se problem, isprazni akumulator, pa se onda primiri neko vreme. Zato se retko da izmeriti, dokazati. Promenis muziku pa cekas... pa ako se opet javi problem - promenis pojacalo pa cekas.
Promenio mi je muziku i sad cekam.
Bio sam kod Kikija Saabotera. Kaze, po njegovom iskustvu, najcece se desava da muzika ili pojacalo odvlace struju. To je tipicno, e sad ne znam da li samo za 93 SS, da li za jos neke modele, ili za sve Saabove. I to se desava nasumicno, bez reda. Pojavi se problem, isprazni akumulator, pa se onda primiri neko vreme. Zato se retko da izmeriti, dokazati. Promenis muziku pa cekas... pa ako se opet javi problem - promenis pojacalo pa cekas.
Promenio mi je muziku i sad cekam.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Trebao si da ides kod obicnog elektricara koji se takvim problemima bavi svaki dan, a ne kod automehanicara. Ne dovodim Kikijevu strucnost uopste u pitanje, ali to je problem koji bolje resava elektricar i nema neke posebne veze sa Saabom.
Gesendet von meinem ASUS_Z00ED mit Tapatalk
Gesendet von meinem ASUS_Z00ED mit Tapatalk
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- trx88
- Site Admin
- Postovi: 189
- Pridružio se: 30 Okt 2016, 16:44
- Lokacija: Niš
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Sta ovo znaci?
Ako vozis 9-3SS i smatras da muzika izvlaci struju, verovatno je u pitanju Amp1 koje se nalazi ispod vozacevog sedista.
Lakse je da izvuces osigurac pored akumulatora (broj 25) i u prtljazniku (broj 22) i da vidis. Mozda neke osigurace nemas, jer to zavisi od verzije Infotainment-a (da li uopste postoji ekran, monohromatski ekran, i ekran u boji).
Evo reference za osigurace:
http://knigaproavto.ru/shemy/en/saab/9- ... -2012.html
9-3 1.9 TiDS (2005)
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Premerio je sta se vec meri, i nije se u tom momentu pokazalo da ista odvlaci struju. Kaze, da je upravo to tipicno - problem se javlja povremeno. Isprazni akumulator, i onda neko vreme sve bude uredu. Ovakav problem obicno napravi ili muzika ili pojacalo. Kad merenjem ne zatekne nikakav problem, onda zameni uredjaj, stavi primerak za koji drzi da je ispravan. Ako se dalje kroz upotrebu taj problem vise ne javlja - smatra se resenim i okrivi se muzika. Ako zamena muzike ne resi problem menja pojacalo. Ako se problem ponovo javi - traga dalje a vrati stare uredjaje.
E sad, da li sam kod elektricara mogao proci bolje, nemam pojma. Alat nemam, zivim u soliteru, nemam garazu. Jurim za svakodnevnim obavezama i onda kad zateknem prazan akumulator - stignem svoj rep.
To jednom sam zatekao prazan akumulator i narednih nedelju dana (koliko mi je trebalo da odem kod majstora) je sve bilo uredu.
E sad, da li sam kod elektricara mogao proci bolje, nemam pojma. Alat nemam, zivim u soliteru, nemam garazu. Jurim za svakodnevnim obavezama i onda kad zateknem prazan akumulator - stignem svoj rep.
To jednom sam zatekao prazan akumulator i narednih nedelju dana (koliko mi je trebalo da odem kod majstora) je sve bilo uredu.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
sam možeš da izmeriš napon punjenja bez problema, samo da ti je ispravan instrument, 12,5V nije dovoljno, treba da bude valjda 13,8-14,4V
a i struju neželjenu možeš da izmeriš, samo podesi intrument, skineš klemu, povežeš redno instr, kd ti je rekao kako, sačekaš svetlo da se ugasi, pre toga zaključaš, da se sve smiri i onda očitaš.
kad ti se isprazni akumulator skroz, nije dovoljno 10min vožnje, iako može da zavergla, obavezno ga stavi na punjač nekoliko sati.
sad to sa audio uređajima je malo specifično i komplikovano, posebno ako je ovako kao što su rekli ovde, da se povremeno javlja problem, to je prava glavobolja dok se ulovi.
a i struju neželjenu možeš da izmeriš, samo podesi intrument, skineš klemu, povežeš redno instr, kd ti je rekao kako, sačekaš svetlo da se ugasi, pre toga zaključaš, da se sve smiri i onda očitaš.
kad ti se isprazni akumulator skroz, nije dovoljno 10min vožnje, iako može da zavergla, obavezno ga stavi na punjač nekoliko sati.
sad to sa audio uređajima je malo specifično i komplikovano, posebno ako je ovako kao što su rekli ovde, da se povremeno javlja problem, to je prava glavobolja dok se ulovi.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Samo da dopunim @Sana, ako ti je automatska klima sacekas 5min( čini mi se) da odradi zatvaranje klapni pa bi posle toga trebalo da nema struja curenja.
- Pufta
- Postovi: 27
- Pridružio se: 09 Apr 2016, 14:47
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Bilo bi pozeljno da u leru izmeris punjenje na samom izlazu alternatora,kao i na akumulatoru. Punjenje bi trebalo da bude bas kao sto rece kolega 13,8 najnjze do 14,4. Naravno zavisi i sta ti je sve popaljeno od potrosaca. Imas i na youtube kako se proverava detaljno i alternator kako puni,i kako da proveris da li ti vuce negde struju.
A sto se tice parota dobrovoljno se javljam kada ga bacis gde da ga pokupim...
A sto se tice parota dobrovoljno se javljam kada ga bacis gde da ga pokupim...
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Opet mi se isto desilo.
Pek'o sam rostilj, slusao radio. Sve drugo je bilo pogaseno, kljuc izvan brave. Tri sata je radio radio.
Seo da krenem nazad - anlaser ni da cakne, nece da spusta stakla, ne mogu da otvorim gepek.
Ovaj put sam se bas namucio da ga upalim. Dodje jedan tip da premostim. Ostavim pet minuta sa kablovima da ga dopuni, za to vreme ovaj drzi na 2-3000 obrtaja. Probam - cajgeri posasave ali anlaser ni da makne. Ode tip svojim putem, uradio je sta je bilo do njega. Zaustavim drugog a u glavim vec motam da nije do akumulatora. Drzim ga pet minuta na kablovima - nista. Pridje drugi tip, sa debljim, robusnijim, kablovima - nista.
Zatvorim sve, pokupim svoje igracke, i pre nego sto krenem na plan B jos jednom da pokusam - upali, ko da se nista nije desavalo.
Za sve ovo vreme sam nekoliko puta stavljao i gurao kljuc u bravu. I skontao da, osim sto je akumulator prazan, bravi treba malo vremena da se 'oporavi'.
Sad mi sledi da kupim unimer i da krenem sam. Od kontakata na masi pa na dalje.
Pek'o sam rostilj, slusao radio. Sve drugo je bilo pogaseno, kljuc izvan brave. Tri sata je radio radio.
Seo da krenem nazad - anlaser ni da cakne, nece da spusta stakla, ne mogu da otvorim gepek.
Ovaj put sam se bas namucio da ga upalim. Dodje jedan tip da premostim. Ostavim pet minuta sa kablovima da ga dopuni, za to vreme ovaj drzi na 2-3000 obrtaja. Probam - cajgeri posasave ali anlaser ni da makne. Ode tip svojim putem, uradio je sta je bilo do njega. Zaustavim drugog a u glavim vec motam da nije do akumulatora. Drzim ga pet minuta na kablovima - nista. Pridje drugi tip, sa debljim, robusnijim, kablovima - nista.
Zatvorim sve, pokupim svoje igracke, i pre nego sto krenem na plan B jos jednom da pokusam - upali, ko da se nista nije desavalo.
Za sve ovo vreme sam nekoliko puta stavljao i gurao kljuc u bravu. I skontao da, osim sto je akumulator prazan, bravi treba malo vremena da se 'oporavi'.
Sad mi sledi da kupim unimer i da krenem sam. Od kontakata na masi pa na dalje.
- Pufta
- Postovi: 27
- Pridružio se: 09 Apr 2016, 14:47
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
I nije ni cudo sto nije hteo ni da bekne. 3 sata sa muzikom,a verovatno ti je i sam akumulator los. A samim tim sto si ga tako ispraznio jos vise si ga sjebao. Msm da ti je osim proveravanja instalacije i punjenja,potreban i novi akumulator... Al cudi me da je ostao da radi. Ja sam jednom zaboravio da ugasim radio. Kada sam dosao posle par sati,on se sam ugasio.
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Cekaj, je l' moguce da je radio sa zvucnicima toliki potrosac!?
Imam subwoofer u gepeku. Nije to bilo ni glasno. Ja sve drzim... radio, 'tranzistor', na baterije radi.
Imam subwoofer u gepeku. Nije to bilo ni glasno. Ja sve drzim... radio, 'tranzistor', na baterije radi.
- Pufta
- Postovi: 27
- Pridružio se: 09 Apr 2016, 14:47
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Vuce brate i to lepo struje. Msm nisam neki strucnjak da znas odmah,mozda i nisam u pravu. Ali los akumulator,sa pustanjem muzike 3 sata= mrtav akumulator...
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Premerio sam napone i dobri su. Struja kad je ugasen 3.5 mikroA.
Ovo sugerise da je akumulator dotrajao.
Gde bih mogao da testiram akumulator i koliko bi to kostalo?
Ako budem uzimao novi koliki da uzmem?
Ovo sugerise da je akumulator dotrajao.
Gde bih mogao da testiram akumulator i koliko bi to kostalo?
Ako budem uzimao novi koliki da uzmem?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Testiranje imas kod Beogume.....ubace parametre u uredjaj (kolika Ah, koliko A itd.) i onda izbaci kao fiskalni racun.
Ne secam se dal je bila neka akcija ili sto sam nesto drugo radio tamo, pa mi nisu naplatili.
Meni izbacilo da je baterija na 70% - posle 10-15 dana na dizelu nisam mogao da upalim kola
Ne secam se dal je bila neka akcija ili sto sam nesto drugo radio tamo, pa mi nisu naplatili.
Meni izbacilo da je baterija na 70% - posle 10-15 dana na dizelu nisam mogao da upalim kola
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- toske_wolf
- Postovi: 4
- Pridružio se: 25 Jun 2019, 04:40
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Da ne pokrecem novu temu jer se meni juce desio isti slucaj ,vozio auto sve ok .Ujutru sednem ,na kjuc ni da zavergla , akumulator prazan totalno.Kontam da je problem kao i kod tebe tj. da negde odvaci struju ,moze biti muzika a moze i nesto drugo.Zato ako si uspeo da resis problem i utvrdio u cemu je tacno bio kvar zamolio bih te da podelis iskustvo .Da ne krecem da trazim od nule jer zivim u zgradi i nemam garazu a otklanjanje ovog kvara moze da potraje.Inace auto je saab 9-3 tid 2005 .
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Da li sam resio ili nisam - ne znam, jer je problem takve prirode da se javi "iz vedrog neba" i posle duge, glatke, upotrebe. Ne mozes da ga uhvatis ni za rep ni za usi.
Kupio sam auto i vozio pola godine bez problema. Palio je lako i po najvecem mrazu. I onda sam samo jedno jutro zatekao prazan akumulator.
Evo sta sam radio: otisao sam kod Kikija. Kaze covek, ja cu sve da premerim i ako nadjem problem popravicu. Ako ne nadjem, po mom iskustvu, problem bude u muzici - ili u samom radiju, ili pojacalu. U radiju zato sto korodira s vremenom, a neprestano je aktivan - u njemu je alarm, blokada motora, itd., bez njega ne mozes da palis auto. Pojacalo zato sto je dole, ispod tepiha, i ono korodira s vremenom. Ako na merenjima ne nadjem nista promenicu ti radio. Imam ih koliko hoces, stavicu jedan koji se pokazao kao ispravan.
Kad sam se vratio po auto, kaze da nije pronasao nista na merenju. Promenio je radio.
Od tog doba problem se nije ponovio. Da li ce se u nekom momentu opet pojaviti - to ni on nije mogao da kaze. Ne bi trebalo. A moze da se desi. Ako se problem ponovi - juri drugo pojacalo.
Sta mi se ne dopada: posle menjanja radija nisu mi radili senzori za parkiranje. Vratio sam se - namestio je da rade. Onda, u SIDu sam izgubio opciju da me podseti na servisni interval. Nisao imao zivaca za ovo da se vracam. Od pre par dana, kad ubacim u rikverc pisti konstantno (kao da je na 5cm od zida). Kao i u svemu, jedino je pisanje pet minuta. Ako 'oces da iz tebe sve bude tip-top moras se posvetiti. Cini mi se da se nije posvetio. Skinuo, promenio - gotovo. Auto ide. Kraj posla. Kad sam ga pitao da platim, kaze: idi kuci, probaj, vozi ga deset dana, pa ako je uredu - dodji, dogovoricemo se. Znaci, nema jasnog odnosa: "Evo cipele. Posto pendzetiranje?" "Toliko i toliko." Nego, psihologija.
Ovde smo dosli do zakljucka da bih mozda bolje prosao da sam otisao kod nekog elektricara bez "tereta" iskustva sa Saabom. Sablonski izmeri on sto bog zapoveda - pa ti vidi sta ces sa tim.
I, sad, ako hoces preporuku od mene, tako i uradi. Najpre idi kod elektricara.
Kupio sam auto i vozio pola godine bez problema. Palio je lako i po najvecem mrazu. I onda sam samo jedno jutro zatekao prazan akumulator.
Evo sta sam radio: otisao sam kod Kikija. Kaze covek, ja cu sve da premerim i ako nadjem problem popravicu. Ako ne nadjem, po mom iskustvu, problem bude u muzici - ili u samom radiju, ili pojacalu. U radiju zato sto korodira s vremenom, a neprestano je aktivan - u njemu je alarm, blokada motora, itd., bez njega ne mozes da palis auto. Pojacalo zato sto je dole, ispod tepiha, i ono korodira s vremenom. Ako na merenjima ne nadjem nista promenicu ti radio. Imam ih koliko hoces, stavicu jedan koji se pokazao kao ispravan.
Kad sam se vratio po auto, kaze da nije pronasao nista na merenju. Promenio je radio.
Od tog doba problem se nije ponovio. Da li ce se u nekom momentu opet pojaviti - to ni on nije mogao da kaze. Ne bi trebalo. A moze da se desi. Ako se problem ponovi - juri drugo pojacalo.
Sta mi se ne dopada: posle menjanja radija nisu mi radili senzori za parkiranje. Vratio sam se - namestio je da rade. Onda, u SIDu sam izgubio opciju da me podseti na servisni interval. Nisao imao zivaca za ovo da se vracam. Od pre par dana, kad ubacim u rikverc pisti konstantno (kao da je na 5cm od zida). Kao i u svemu, jedino je pisanje pet minuta. Ako 'oces da iz tebe sve bude tip-top moras se posvetiti. Cini mi se da se nije posvetio. Skinuo, promenio - gotovo. Auto ide. Kraj posla. Kad sam ga pitao da platim, kaze: idi kuci, probaj, vozi ga deset dana, pa ako je uredu - dodji, dogovoricemo se. Znaci, nema jasnog odnosa: "Evo cipele. Posto pendzetiranje?" "Toliko i toliko." Nego, psihologija.
Ovde smo dosli do zakljucka da bih mozda bolje prosao da sam otisao kod nekog elektricara bez "tereta" iskustva sa Saabom. Sablonski izmeri on sto bog zapoveda - pa ti vidi sta ces sa tim.
I, sad, ako hoces preporuku od mene, tako i uradi. Najpre idi kod elektricara.
- Vlaisavljević
- Postovi: 121
- Pridružio se: 21 Apr 2015, 14:22
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Jedan momčić, tu kod mene u selu, vozi isti auto, mesecima nisu mogli da ustanove šta je, te oće te neće da se prazni......
ako se dobro sećam seoskih priča, problem je pravilo pojačalo ispod sedišta... :)
ako se dobro sećam seoskih priča, problem je pravilo pojačalo ispod sedišta... :)
- trx88
- Site Admin
- Postovi: 189
- Pridružio se: 30 Okt 2016, 16:44
- Lokacija: Niš
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Rešenje može da bude toliko slučajno, da verovatno ne mogu da se pokriju svi slučajevi.
Ako ti svi zvuci u kolima rade kako treba (zvučnici, parking senzori, radio, itd.), a sumnjaš na muziku, Amp1 nije crkao. Što ne znači da ne vuče više struje nego što treba.
Izmeri struju pre i posle vađenja osigurača (napisao sam gore koji su). Ako vadiš Amp1, moraš da prespojiš SPDIF kabl (narandžasti) da bi ti sve navedeno radilo (minus zvučnici u vratima, jer se napajaju iz pojačala). Pisao sam o tome ovde:
viewtopic.php?f=47&t=1326
Još jedna stvar od koje boluje i Opel je plus klema, tačnije njen kabl koji vodi do kutije osigurača i dalje u ostatak sistema. Tu je operacija malo komplikovanija i mora da se vadi akumulator i da se skida kutija osigurača, i ispod toga imaš zmijarnik kablova. Možda tu negde odlazi struja.
Taj problem se ne rešava "pravolinijski", ali ćeš vremenom da ga uhvatiš.
Ako ti svi zvuci u kolima rade kako treba (zvučnici, parking senzori, radio, itd.), a sumnjaš na muziku, Amp1 nije crkao. Što ne znači da ne vuče više struje nego što treba.
Izmeri struju pre i posle vađenja osigurača (napisao sam gore koji su). Ako vadiš Amp1, moraš da prespojiš SPDIF kabl (narandžasti) da bi ti sve navedeno radilo (minus zvučnici u vratima, jer se napajaju iz pojačala). Pisao sam o tome ovde:
viewtopic.php?f=47&t=1326
Još jedna stvar od koje boluje i Opel je plus klema, tačnije njen kabl koji vodi do kutije osigurača i dalje u ostatak sistema. Tu je operacija malo komplikovanija i mora da se vadi akumulator i da se skida kutija osigurača, i ispod toga imaš zmijarnik kablova. Možda tu negde odlazi struja.
Taj problem se ne rešava "pravolinijski", ali ćeš vremenom da ga uhvatiš.
9-3 1.9 TiDS (2005)
- toske_wolf
- Postovi: 4
- Pridružio se: 25 Jun 2019, 04:40
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Evo da podelim danasnje iskustvo u potrazi za "fantomskim" kvarom . Uvece zakljucao auto i sigurnosti radi skinuo klemnu sa akumulatora ...ujutru vratio ..upalio auto sve ok ...muzika radi sve normalno . U toku dana vise puta palio -gasio auto (nisam skidao klemu) sve normalo , da bi popodne tokom voznje ukjucio radio i shvatio da mi se izgubio zvuk na levoj strani (gore i dole ) i na centralnom zvucnjaku ispod SID panela,desna strana (gore i dole) rade savim normalno.Prva pomisao je bila da je crko amp1 ispod sedista...ne budem lenj vec cim sam dobio lufta skinnem amp1 i odradim premoscavanje .
premoscena optika https://redirect.viglink.com/?format=go ... 20pojacalu
Da napomenem da pored ovog premoscavanja sam probao i ono drugo koje se radi u amp1 ali u oba slucaja mi radi samo desni gornji zvucnjak.Posto nije bilo nikakvog napredka lepo sve vratim pa cemo prvom prilikom dalje da istrazujemo.
Nisam neki expert ali logicki razmisljanjem sumljam da je problem mozda u radiju. Nije da nemam poverenja u majstore ali ne bih da pustam bilo kog da mi kopa po autu jer za ovo kratko veme koliko imam saaba vec sam se opekao.Nedavno sam se preselio u Suboticu i ne poznajem nijednog "proverenog" majstora za Saab . Da dolazim do bgd kod nekog pouzdanog zbog sitnice nije mi bas isplativo.
Uglavnom imam volje i strpljenja da istrazujem i sredjujem svog ljubimca i ne bih zeleo previse da narusim ono sto je fabrika odradila.
Ako ste zaintersovani i zelite da ucestvujete , dajte neko misljenje ,sugestije i savete .Potrudicu se da istrajem u tome ,ispitam i nadjem u cemu je problem,dokumentujem,podelim sa vama i da dam svoj doprinos ovom forumu i buducim generacijama Sabista .
premoscena optika https://redirect.viglink.com/?format=go ... 20pojacalu
Da napomenem da pored ovog premoscavanja sam probao i ono drugo koje se radi u amp1 ali u oba slucaja mi radi samo desni gornji zvucnjak.Posto nije bilo nikakvog napredka lepo sve vratim pa cemo prvom prilikom dalje da istrazujemo.
Nisam neki expert ali logicki razmisljanjem sumljam da je problem mozda u radiju. Nije da nemam poverenja u majstore ali ne bih da pustam bilo kog da mi kopa po autu jer za ovo kratko veme koliko imam saaba vec sam se opekao.Nedavno sam se preselio u Suboticu i ne poznajem nijednog "proverenog" majstora za Saab . Da dolazim do bgd kod nekog pouzdanog zbog sitnice nije mi bas isplativo.
Uglavnom imam volje i strpljenja da istrazujem i sredjujem svog ljubimca i ne bih zeleo previse da narusim ono sto je fabrika odradila.
Ako ste zaintersovani i zelite da ucestvujete , dajte neko misljenje ,sugestije i savete .Potrudicu se da istrajem u tome ,ispitam i nadjem u cemu je problem,dokumentujem,podelim sa vama i da dam svoj doprinos ovom forumu i buducim generacijama Sabista .
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Ako ti je stalo da otkrijes problem ima jednostavan metod - treba ti unimer
Stavis unimer da meri jacinu struje dakle mA
1. Ostavis kola 15min. da stoje (da prestane da radi svaki ECU ili sl.) i digni haubu
2. Otkaci + klemu i povezi + pol baterije i kleme unimerom
3. Sad izmeri koliko ti pokazuje potrosnju - ne sme da predje 50mA (naravno ugasis kabinsko svetlo i sve druge potrosace)
Ako ti prelazi 50mA odlicno! Sad kreci da vadis osigurace i prati potrosnju - onaj osigurac koji ti bude oborio potrosnju - na njemu je uredjaj koji ti vuce struju
Stavis unimer da meri jacinu struje dakle mA
1. Ostavis kola 15min. da stoje (da prestane da radi svaki ECU ili sl.) i digni haubu
2. Otkaci + klemu i povezi + pol baterije i kleme unimerom
3. Sad izmeri koliko ti pokazuje potrosnju - ne sme da predje 50mA (naravno ugasis kabinsko svetlo i sve druge potrosace)
Ako ti prelazi 50mA odlicno! Sad kreci da vadis osigurace i prati potrosnju - onaj osigurac koji ti bude oborio potrosnju - na njemu je uredjaj koji ti vuce struju
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
kd pisali smo o tome, ne sme otkacinjati klemu jer moze da se pokrene neki potrosac po uspostavljanju napona. Treba ili pre gasenja redno instr.sa akumulatorom (ako ima veliki opseg merenja struje) ili kratkospojnik na stubić-klema, pa ga otkaci kad se smiri sve (ako instr.ima mali opseg merenja).
Onda to sa osiguracima sto si napisao.
Problem je tu I sto je komplikovana elektronika, tj mnogo funkcija u jednom procesoru I onda prestaje prosta logika.
Onda to sa osiguracima sto si napisao.
Problem je tu I sto je komplikovana elektronika, tj mnogo funkcija u jednom procesoru I onda prestaje prosta logika.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
-
- Postovi: 14
- Pridružio se: 19 Nov 2017, 22:42
Re: Danas sam zatekao prazan akumulator
Vrlo slične situacije sam iskusio nedavno i to na novom akumulatoru.
Bio je pojeden do 9V.
Generalno merenjima dobijam da:
ide oko 3-4 A kada je auto otključan a pritom ne radi čak ni unutrašnje osvetljenje
dok kada je auto zaključan i prodje neko vreme, struja je 0.3A...
Ovih 3-4 A ampera gubim kada otkačim F25 (amplifier sound system II) u haubi i F14 (Radio, Bass Speaker Amplifier, Infotainment Control Panel) u boardu.
Ostaje mi da vidim to pojačalo ispod sedišta da skinem i pogledam kontakte ili ne znam šta već.
Gremlina uvek ima :)
Bio je pojeden do 9V.
Generalno merenjima dobijam da:
ide oko 3-4 A kada je auto otključan a pritom ne radi čak ni unutrašnje osvetljenje
dok kada je auto zaključan i prodje neko vreme, struja je 0.3A...
Ovih 3-4 A ampera gubim kada otkačim F25 (amplifier sound system II) u haubi i F14 (Radio, Bass Speaker Amplifier, Infotainment Control Panel) u boardu.
Ostaje mi da vidim to pojačalo ispod sedišta da skinem i pogledam kontakte ili ne znam šta već.
Gremlina uvek ima :)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 16 gostiju