SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Naši SAAB-ovi... Slike , Modifikacije, Malko informacija o našim ljubimcima...
Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 19:42

pa nije mi jasno šta se desilo, da je svugde isto pa da kažeš od starosti ili ispod akumulatora pa kiselina ili gde je curilo ulje pa da ukrti tu ali kod žmigavaca je se okrunilo a od farova ne a jedno pored drugog stoje :think:

kupio sam juče termobužir i danas sam ceo dan popravljao ovo i još nisam završio, jednu po jednu žicu moram da sečem, navučem bužir, zalemim žicu pa grejem bužir da se skupi... dobro izgleda a i bužir je otporan.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 19:48

Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 19:53

prvo sam popravio žicu napajanja alnasera. ovakva je bila u autu

Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 19:54

kad se ukloni oštećena izolacija
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 19:55

Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 19:58

ova je mogla cela da se zameni ali nju je lako popraviti jer može da se skine sa auta i tako i jeftinije izađe.
stavio sam 2 sloja bužira i na krajevima lepak ispod njega da se ne uvlači vlaga i na kraju grejanje da se skupi. pošto je veliko koristio sam sveću jer bi upaljač se istopio :mrgreen:
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 20:00

Slika
Slika
Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
stevak
Postovi: 455
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
Lokacija: Zemun

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod stevak » 26 Mar 2015, 20:31

Mislim da je negde imao kratak spoj (ma, šta kratak! poduži) kad je taj kabl toliko izgoreo.
ex SAABotražitelj <9000CS>

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 26 Mar 2015, 21:49

misliš da bi ovako debela žica mogla da provede toliko elektriciteta iz automobilskog akumulatora da se toliko zagreje? i da se izolacija smrvi, a ne istopi, i ostane samo na jednom delu neoštećena?
si video ostale žice, na preth.slici? šta se njima desilo?
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
stevak
Postovi: 455
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
Lokacija: Zemun

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod stevak » 27 Mar 2015, 01:30

san_šabacisko je napisao:misliš da bi ovako debela žica mogla da provede toliko elektriciteta iz automobilskog akumulatora da se toliko zagreje? i da se izolacija smrvi, a ne istopi, i ostane samo na jednom delu neoštećena?
si video ostale žice, na preth.slici? šta se njima desilo?
Mislim da može kad je u kratkom spoju. Takođe, izolacija ne mora da se potpuno istopi. Dovoljno je da pređe neki temperaturno otporni prag a onda se kruni.
Tačan razlog tome ne znam, ali ga sigurno zna onaj kod koga se to desilo. Ono što znam je da se meni pre dva meseca desilo kratko spajanje upravo tog kabla koji inače dolazi na ovaj razdelnik/sabirnik i to baš u blizini one okrugle buksne.

Slika

Desilo se zato što je razdelnik prikačen sa 2 šrafa na onaj lim/kutiju od akumulatora pa je jedan šraf netragom nestao, a onda se razdelnik pomalo pomerao oko onog drugog šrafa koji je ostao. Sreća moja pa sam ja vozio (a ne žena, kao ono što sam postavio u zezanju) i primetio na vreme, a imao pp aparat tako da je prošlo relativno dobro. Jedino mi je stradala instalacija od plina gde se zaštita na žicama istopila i spojila ih. E da, i otopilo nekih 2 cm onog debelog kabla počev od buksne.

Zaboravih bitnu stvar: REKLAMU - Plinsku instalaciju mi je sredio naš prijatelj foruma i drugar Babić iz "LPG AC Babić" i poštedeo me kupovine nove plinske instalacije na čemu mu zahvaljujem.
ex SAABotražitelj <9000CS>

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 27 Mar 2015, 13:13

nisam mislio da se potpuno istopi nego ono da počne da se topi. ali to pitanje je nezgodno jer izolacija može biti od mnogo različitih materijala a ne kao provodnik što se zna da je od bakra koji se tačno zna kakav je. ovaj provodnik je od alnasera, prečnika 7,5mm, i bio je na klemi direktno, mislim da je i fabričko tu bio jer on mora što kraće i direktnije da spoji + stubić akumulatora sa alnaserom i veoma je debeo i može veoma jaku struju da prenese bez oštećenja. to što kažeš bi moglo kod nekih tanjih provodnika. ali i da se to desilo, nije se moglo desiti i na svim ostalim žicama isto, a ima ih 25-30 sa istim simptomima.
ta žica što se tebi spojila vrvtn ide na ploču sa relejima i osiguračima i služi za napajanje ostalih uređaja manje snage. ili je neki drugi? kako se tačno spojilo, na šta?
ipak je ovo od nekog spoljnog uticaja, hemijskog najverovatnije ali ne znam još kog jer nema jasnog pravila rasporeda gde se to desilo. moguće je da je izolacija loša pa se zbog starosti raspada. ne znam da li su švabe to pravile pa namerno nam poturili da se mučimo :mrgreen:

dobro, pohvala za Babića. bio sam i ja kod njega ovih dana sa brizgaljkama ali posle ću o tome.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
stevak
Postovi: 455
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
Lokacija: Zemun

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod stevak » 27 Mar 2015, 14:31

san_šabacisko je napisao:ta žica što se tebi spojila vrvtn ide na ploču sa relejima i osiguračima i služi za napajanje ostalih uređaja manje snage. ili je neki drugi? kako se tačno spojilo, na šta?
U pravu si. Imao sam utisak da je u pitanju glavni kabl, valjda zato što su u strahu velike oči :smesko: U stvari je to ovaj drugi koji isto ide na +
Ovaj kabl na slici je bio više savijen pa je prilikom pomeranja razdelnika došao u kontakt sa limom na koji je razdelnik zakačen.
Slika

A evo, slikao sam i kabl na onom drugom autu koji sam počeo da rasturam pa vidim da se i na njemu kruni instalacija koja je otvrdnula.
Slika
ex SAABotražitelj <9000CS>

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 27 Mar 2015, 18:59

[/quote]
U pravu si. Imao sam utisak da je u pitanju glavni kabl, valjda zato što su u strahu velike oči :smesko: [/quote]

:mrgreen: možda
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 27 Mar 2015, 19:08

šta je to sa izolacijom jbt? :crazy:
na Zastavi koja je starija, 83.god, izolacija kao nova, samo negde gde je ulje curilo preko nje se ukrutila ali ne kruni se niti otpada i kad je stisneš
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Kolja » 27 Mar 2015, 21:39

jeste li culi vi za zamor materijala,nije to staro pet godina pa da se pitamo sta je vec dvadeset,trideset. Toplota plus grejanje zica usled nekada necega neispravnog ispravnog,pranje motora nekim kiselinama,sve to polako steti instalaciji buzirima i slicno. Nista nije vecno pa i to parce plastike. Kod mene na CSu imao sam slucaj sa senzorom rashladne tecnosti,pet cm bez izolacije samo gole zice. Na CCu na sto mesta je falila izolacija plus zice nagorele,bakar oksidirao ili sta vec. Sve se da resiti,tebi San je najveci problem skoljka,koja tesko da moze da se popravi bez vece svote novca i pitanje je kako bi ispalo. Zadnji nosaci amortizera su krenuli onako odokativno a sta je kad se makne tepih gepeka ne smem ni da zamislim.
Ja bih bez uvrede trazio domacu skoljku u sto boljem stanju i sve sta valja sa tvojeg prebacio tamo. Imas onog u Nishu ista boja domace table u daleko dobrom stanju stavis tvoj motor i ono sto valja i uzivas.Svoju skoljku na kilo i bio bi gore dole opet na nuli

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 10:55

koljo brate što si nervozan :-) znam šta je zamor i da ima ,,trijes'' godina :mrgreen: ali to nije opravdanje. ako je zamor, šta ga je izazvalo? što se nije na zastavi zamorilo? :grin: nije to normalno, može to da traje mnogo duže, kao što rekoh na zastavi još starijoj izolacija nigde nije spala, samo je ukrtila na meraču pritiska ulja a još sve žice nezaštićene a na sabu sve u bužirima i oštećenja ima i između 2 pregradna zida gde štetnih uticaja minimalno ima. nije moglo sve biti neispravno pa da vuče jaču struju, npr.far, vuče jaču struju i konstantno a ispravna izolacija a žmigavac mnogo slabiji totalno spala izolacija i to na velikoj dužini a stoje jedan do drugog. a i osigurač bi iskakao pre nego što se žica zagreje. evo ti boca za ulje kočnica, senzor nivoa. šta je tu moglo da se preoptereti ili spolja da greje žice?

Slika

loš je kvalitet izolacije.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 10:57

ma kakvi druga školjka, izrada konstrukcije auta mi je jedna od specijalnosti, časkom ću to srediti, samo da završim motor više. skinuo sam oblogu sa desnog koša zadnjeg, na jednom mestu je skroz zarđalo. levi prag ću popraviti i doraditi da bude još jači i onda da napravim spojlere za to a kasnije planiram da uzmem CC zadnje godište a ovaj da ostane kao exponat. ali kasnije o tome
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Jolly » 28 Mar 2015, 15:10

san_šabacisko je napisao:misliš da bi ovako debela žica mogla da provede toliko elektriciteta iz automobilskog akumulatora da se toliko zagreje? i da se izolacija smrvi, a ne istopi, i ostane samo na jednom delu neoštećena?
si video ostale žice, na preth.slici? šta se njima desilo?
Moje iskustvo je da se ovako nesto desi kada se okrenu + i - na akumulatoru. Tako se upale zice i istope konektori, poiskacu osiguraci takodje. Ali opet, ne mora da znaci da je to uzrok.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 18:26

da ali ne sa onako debelom žicom. konektori su ostali čitavi. problem je u materijalu izolacije čim se to na skoro svakom primerku desilo.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 20:24

evo još malo slika, popravka izolacije:
prvo okrunim svu lošu izolaciju a onda presečem da bih navukao bužir

Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 20:27

gde je oksidirala žica, umočim u sonu kiselinu i bude čist bakar i može da se kalajiše

Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 20:28

tanje žice preklapam, deblje spajam čelo u čelo
Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 20:29

onda navučem bužir i zagrejem ga i taj provodnik je gotov.
onda sledeći i tako jedno 30 puta :crazy: :kuuku:
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Kolja » 28 Mar 2015, 20:31

samo napred

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 28 Mar 2015, 20:50

:thumbup:
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.


Povratak na “NAŠI LJUBIMCI”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta