SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Naši SAAB-ovi... Slike , Modifikacije, Malko informacija o našim ljubimcima...
Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 11 Jan 2013, 14:04

Gost je napisao: Pa tebi je jos lakse da dodjes do filtera kad ti je okruglo kuciste. Slika
Kolja šta je to, što si gost sad?
reci mi šta je ovo i čemu služi?


Slika

Slika


:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod kd23se4 » 11 Jan 2013, 17:03

To je protokomer - jedan od najvaznijih delova kod formiranja smese

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 11 Jan 2013, 20:30

aha, to je to. a jel znaš koji je tip ovo, jel platinski?
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Slavisacs » 11 Jan 2013, 21:10

Protokomeri

Šta je to protokomer vazduha?
Protokomer vazduha je davač (senzor) za merenje protoka vazduha. Koristi se na benzinskim i dizel motorima.

Koja je funkcija protokomera vazduha?
Protokomer daje informaciju o trenutnom protoku vazduha; na osnovu ove informacije upravljački uređaj određuje količinu ubrizganog goriva (benzinski motori) ili maksimalnu količinu goriva i količinu izduvnih gasova za recirkulaciju (dizel motori);

Koje vrste protokomera vazduha se najčešće koriste na vozilima i koji su njihovi najčešći kvarovi?
Slika
:: protokomer sa "L" klapnom. Primenjuje se na vozilima od otprilike 1985. godine do otprilike 1995. Izrađeni su od aluminijumskog kućišta u kojem je pokretna klapna u obliku slova "L". Ovi protokomeri imaju plastičan crni poklopac koji je fabrički zalepljen i koji NE SME da se otvara. Ovi protokomeri veoma retko otkazuju. Najveći problem kod ovih protokomera su osobe koje smatraju da će skidanjem ovog poklopca i pomeranjem položaja kalibracione opruge bolje podesiti protokomer nego fabrika. Drugi problem ovih protokomera su mehanička oštećenja koja nastaju prilikom saobraćajnih udesa ili na vozilima sa ugrađenim uređajem za pogon na gas. Naime, usled povratnih paljenja smeše u usisnoj grani javlja se nagli i veliki protok zapaljene smeše od motora prema filteru, koji, i pored rasteretnih i povratnih ventila, veoma često mogu oštetiti protokomer. Veoma retko, i to na vozilima koja su prešla izuzetno veliki broj kilometara, može doći do istrošenja potenciometra koji je sastavni deo protokomera.
Slika
:: protokomer sa grejnom žicom. Ovi protokomeri obično se nalaze na vozilima proizvedenim od 1990. do 1996. godine. Imaju kućište u obliku plastične cevi na kojoj je elektronski sklop veličine kutije cigareta. Unutar cevi kućišta, na sredini, između rešetki sa obe strane, nalazi se grejna žica od platine debljine 70 mikrometara. Ovu žicu zagreva elektronski sklop protokomera, a hlađena je protokom vazduha. Jačina struje elektronskog sklopa kojom se održava temperatura grejne žice, mera je protoka mase vazduha. Ovi protokomeri su veoma trajni i precizni. Osnovni kvarovi su prekid platinijumske žice i neispravnost elektronskog sklopa.

:: ultrazvučni protokomeri. Ovakvi protokomeri obično imaju aluminijumsko kućište u obliku cevi sa elektronskim sklopom veličine kutije šibica. Unutar cevi, sa dve nasuprotne bočne strane vidljive su samo dve okrugle ravne površine; to su ultrazvučni prijemnik i predajnik. Ovakvi protokomeri koriste doplerov efekat, i skoro da se i ne kvare.
Slika
:: Protokomeri koji koriste Karman-Vortex princip. I ovi protokomeri imaju kućište u obliku cevi sa elektronskim sklopom na njemu. Unutar cevi kućišta vidljiv je plastičan umetak koji u preseku ima oblik trapeza. Ovaj umetak prilikom protoka vazduha stvara vrtloženje, čija frekvencija je proporcionalna protoku. Ovakvi protokomeri skoro da se i ne kvare.

:: protokomeri sa vrelim slojem, starije generacije. Obično imaju plastično kućište u obliku cevi, sa umetkom koji je vijcima učvršćen, na kojem se nalaze senzorski elemenat, elektronski sklop i konektor sa četiri električna kontakta. Umetak ima, sa unutrašnje strane cevi, vidljiv metalni deo koji služi za hlađenje elektronike, i senzorski elemenat u vidu tanke pločice u blizini vrha umetka. Nažalost, ovaj senzorski elemenat puca, i to je najčešći kvar ove vrste protokomera. Princip rada veoma je sličan protokomeru sa grejnom žicom. Koriste se na vozilima otprilike od 1992 do 1998 godine.

:: protokomeri sa vrelim slojem, novije generacije. Izgledaju slično kao i prethodni, osim što nemaju velikih metalnih delova na umetku, i imaju pet električnih priključaka na konektoru (na mnogim vozilima koriste se samo četiri, što je vidljivo po broju električnih provodnika na konektoru instalacije vozila). Za stručnjake, ovi protokomeri, kada nema protoka vazduha, imaju izlazni napon signala oko 1V, koji se povećava što je veći protok vazduha od filtera prema motoru, a za obrnut smer protoka (može se desiti prilikom većih pulsacija protoka pri nižim brojevima obrtaja motora) daju smanjenje napona signala ispod 1V. Koriste se na vozilima otprilike posle 1997. godine. U praksi, vek trajanja im je obično 30.000 do 40.000 km. U tom periodu, budući da je u pitanju termički senzor od poluprovodnika, dolazi do lagane promene karakteristika u odnosu na početnu. Protokomer obično funkcioniše, ali više nije dovoljno precizan. Dodatno, loš kvalitet ulja može dodatno da smanji vek trajanja protokomera. Kada se ugasi vreo motor, ulje loše kvalitete jako isparava, i ove pare dolaze do protokomera i menjaju karakteristike senzorskog elementa. Ovo se može prepoznati po umetku koji je masan i sjajan od ulja.

Koji su osnovni simptomi neispravnog protokomera?
:: benzinski motori: nestabilan prazan hod ili se vozilo gasi na praznom hodu, neprimanje gasa, paljenje sijalice za neispravnost motora, mala snaga motora, problemi posebno u radu dok je motor hladan.
:: dizel motori: mala snaga motora i paljenje sijalice za neispravnost motora (na vozilima gde postoji).

Da li je loš filter za vazduh uzrok otkazivanju protokomera?
generalno, krupne čestice prljavštine, koje bi eventualno došle do senzorskog elementa brzinom kojom prolazi vazduh, mogu protokomeru da skrate vek trajanja. Međutim, ne postoji idealan filter, a u praksi nije primećeno da vozila na kojima se koriste originalni filter za vazduh imaju duži vek trajanja protokomera. Kvalitetan filter je, svakako, neophodan.

Da li se u slučaju neispravnosti, menja ceo protokomer ili samo umetak, ako se može odvojiti?
Po pravilu, menja se ceo protokomer, mada se u pojedinim katalozima mogu naći i samo umeci.

Da li se umetak sa jednim kataloškim brojem može zameniti sa drugačijim, ako je fizički jednakih dimenzija ali ima drugačiji kataloški broj?
Po pravilu, mora biti isti kataloški broj. U proizvodnji kod nekih proizvođača ipak, dolazi i do zamene jednog proizvoda sa drugim, koji ima iste karakteristike ali drugačiji kataloški broj. Ovo je obično vidljivo u katalogu rezervnih delova. Česta praksa je i da proizvođeči istom proizvodu daju različite kataloške brojeve za primenu na različitim vozilima.

Kako se proverava ispravnost protokomera?
Automehaničar ili autoelektričar, koji je posebno obučen za dijagnostiku elektronskih sistema, može uz pomoć odgovarajućih instrumenata da proveri stanje protokomera. Drugi način je da se vozilo proba sa drugim (ispravnim) protokomerom. Ovaj drugi način posebno je popularan u servisima koji nemaju potrebnu opremu i ljude obučene za dijagnostiku. Zamena obično ne zahteva više od nekoliko minuta, a razlika u ponašanju vozila je obično veoma vidljiva.

Da li vožnja sa neispravnim protokomerom može izazvati daljnje štete?
Da. Neispravan protokomer može na vozilima novije generacije da izazove deformacije glave motora usled prevelike temperature sagorevanja, što dovodi do nezaptivanja ventila i gubitka kompresije (dizel motori), i do detonacionog sagorevanja (benzinski motori). Nadalje, vozila sa neispravnim protokomerom imaju veću potrošnju goriva, manju snagu i emituju više otrovnih supstanci.

Da li je potrebno redovno kontrolisati stanje protokomera?
Da. Proizvođači vozila obično propisuju radove i provere koje treba provesti na redovnim servisima, pa i probnu vožnju sa proverom svih parametara rada motora, uključujući i protokomer. Ovo se posebno odnosi na vozila novija od otprilike 1997. g. kod kojih je uočeno često otkazivanje protokomera. Nažalost, retke su servisne radionice koje se pridržavaju ovih uputstava, pa neispravnost protokomera obično biva otkrivena tek kada je načinjena i veća šteta na motoru vozila. Kao primer, to su obično vozila sa dizel motorima koja imaju poteškoća sa paljenjem kada je motor hladan. Ukoliko je kompresija ispod dozvoljene, a motor ne troši ulje, najverovatnije je uzrok vožnja sa neispravnim protokomerom, a posledica gubitak kompresije na ventilima.

Ako je protokomer neispravan, osim zamene protokomera, da li je moguće na jeftiniji način otkloniti kvar?
:: Mehaničke neispravnosti (lomovi, deformacije) zahtevaju zamenu protokomera.
:: Protokomeri sa "L" klapnom, kojima je otvaran poklopac, mogu se podesiti preko analizatora izduvnih gasova ili posebnim postupkom preko dijagnostičkih instrumenata, ali samo ako je sve ostalo na motoru ispravno (čiste brizgaljke, pritisak goriva u dozvoljenim granicama, motor mehanički ispravan, ispravan sistem za paljenje...). Ovakav postupak proizvođači vozila ne preporučuju, jer je za to potrebno odgovarajuće znanje i oprema. Dodatno, u slučaju druge neispravnosti ili odstupanja tolerancija nekog dela sistema na motoru, ovo podešavanje može dati loše rezultate. Dodatno, poklopac protokomera koji je otvaran izazvaće sumnju svakog sledećeg automehaničara kod kojega vozilo dođe. Nadalje, po kataloškom broju, koji se obično nalazi baš na poklopcu, može se proveriti samo ispravan tip poklopca a budući da drugih kataloških brojeva na protokomeru nema.
:: Protokomeri sa vrelim slojem, ukoliko imaju promenu signala sa promenom protoka, mogu se dalje koristiti uz primenu FLOW MASTER-a.
Slika
Poslednji put menjao 3 dana Slavisacs, izmenjena 12 puta
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 11 Jan 2013, 21:56

znam izvornu stranicu ovog teksta Slika ali nisam siguran koji je tip ovo?
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Slavisacs » 11 Jan 2013, 23:16

san_šabacisko je napisao:znam izvornu stranicu ovog teksta Slika ali nisam siguran koji je tip ovo?
Baci pogled opet... Slika Ponestalo mi je slika,nisam mogao da nadjem ova tri pa ako neko naleti...
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 12 Jan 2013, 12:58

ovde sam ja to pročitao, al ovde nema slika kao ovo što si ti stavio
http://www.elekon1993.rs/proizvodnja/protokomeri.htm
po ovome jeste ovo platinski kod mene
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Slavisacs » 12 Jan 2013, 14:02

Malo sam izmenio... Slika i naucio ono sto nisam znao...trebalo mi je jedno 3h... da procitam sistem rada i ostalo bitno za svakog od ovih...samo prevedes na engleski protokomer platina zica i u googlu ti izadje slika Slika Nisam nasao odgovarajuce slike za ultrazvucne i ove sa vrelim slojem...
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 12 Jan 2013, 14:59

3h? Slika ja sam shvatio odmah, ja sam elektrotehničar, nisam samo znao da je to to i sad me interesuje samo ovaj kao moj Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 12 Jan 2013, 15:09

ovo je neki vakuumski ventil, spaja usis pre i posle kompresora, da ne nagađam neka mi neko kaže čemu tačno služi. ima ga i na slikama gore.
Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Slavisacs » 12 Jan 2013, 15:10

san_šabacisko je napisao:3h? Slika ja sam shvatio odmah, ja sam elektrotehničar, nisam samo znao da je to to i sad me interesuje samo ovaj kao moj Slika
Bukvalno,pretrazio sam forume o kvarovima,simptomima kvarova,nacini rada,odgovarajuce slike...cerkica mi pomagala,zato je potrajalo Slika
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 12 Jan 2013, 18:34

a i ćerkica je učestvovala Slika mnogo zavisi i gde pročitaš jer ne objasne svi lepo da možeš lako da ukapiraš. šta si ti po struci?
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Slavisacs » 12 Jan 2013, 18:44

Masinski tehnicar NU masina...visa trenerska...Kapiram ja...nego klinka skace po glavi,a ja po tastaturi Slika zato je i potrajalo... Slika
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod kd23se4 » 12 Jan 2013, 19:09

san_šabacisko je napisao:ovo je neki vakuumski ventil, spaja usis pre i posle kompresora, da ne nagađam neka mi neko kaže čemu tačno služi. ima ga i na slikama gore.
Slika
Blow off ventil

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 12 Jan 2013, 21:02

hvala Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
SAABZL
Postovi: 254
Pridružio se: 19 Maj 2012, 00:00
Lokacija: Zlatibor

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod SAABZL » 13 Jan 2013, 13:22

san_šabacisko je napisao:ovo je neki vakuumski ventil, spaja usis pre i posle kompresora, da ne nagađam neka mi neko kaže čemu tačno služi. ima ga i na slikama gore.
Slika
To mu daje "pssssssssssss" Slika Slika

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Carlsson » 13 Jan 2013, 15:11

kihalica Slika
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 13 Jan 2013, 21:57

ahahahah Slika e, gledao sam po kojekakvim forumima, kakvih popaljenika sve ima, strašno, tripuju se da ugrađuju BOV ali onaj što izbacuje pritisak u atmosferu a ne ovamo u usis gde treba, da bi im se čulo šištanje kad menjaju brzinu Slika Slika
nego, pretpostavljam da ovo može da se ispita tako što uvlačiš vazduh ustima npr.na ovaj mali izvod a uložak treba da se pomeri i otvori put između ova dva creva. mislim jel dovoljan vakuum iz usta da se otvori? i kako se u vožnji manifestuje neispravnost, kako primetiti to bez skidanja?
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Kolja » 26 Feb 2013, 16:40

Sta bi sa covekem Slika

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Slavisacs » 26 Feb 2013, 17:02

Sredio kihalicu pa se hurci po kraju Slika Slika A mozda se uneo u neki projekat,znas da je obecao neka poboljsanja na Saab tehnologiji Slika Slika
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 14 Mar 2013, 17:32

hahahah, tu sam Slika nisam nešto mnogo uradio, skidao sam sedište desno i oprao oblogu, namestio grejač da radi Slika
nabavio sam žmigalo što nije imao Slika
počeo sam i da radim pa čekam da bude nekih para više pa da uzmem da poboljšam prvo elektroniku pa ćemo onda dalje Slika
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 14 Mar 2013, 17:33

Koljo šta je s tobom bre, to novi profil?
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod san_šabacisko » 16 Mar 2013, 15:58

jel moguće da potroši skoro 1,5 l benzina na 5km? temp.oko -2
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Kolja
Postovi: 1224
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Lokacija: Novi Pazar

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod Kolja » 16 Mar 2013, 16:22

Ne mozes tako da meris potrosnju nikako. Pun rezervoar,predji 100km i opet dolij do vrha

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9000 2.0 turbo automatik

Postod kd23se4 » 16 Mar 2013, 17:08

Kolja je napisao:Ne mozes tako da meris potrosnju nikako. Pun rezervoar,predji 100km i opet dolij do vrha
Tako je!


Povratak na “NAŠI LJUBIMCI”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 28 gostiju