Svež vazduh u kabini / čišćenje isparivača klime
Poslato: 11 Feb 2020, 11:02
Kao i kod kućne klime, zbog kondenzacije na isparivaču pogodan je za stvaranje gljivica - buđi, bakterija... Isparivač je na takvom mestu da vazduh stalno struji preko njega, čak i kad klima ne radi.. pa ako se nešto nakupilo na njemu, mirisi će se osećati uvek u kolima...
S obzirom da ovaj model ima tu sklonost za ulazak vode u kabinu na par načina, barem dva dovode i do taloženja vode kod isparivača... Npr ako curi na filteru kućišta kabine, deo vode curi na patos suvozača, a deo dolazi u kanal gde je isparivač... Ili ako je zapušen odvod za klimu, kondenz sa isparivača nema gde da ode pa se zadržava tu ili natapa patos...
Bilo kako bilo, čišćenje isparivača bih preporučio barem jednom svakome...
Odmah da napomenem da nije poterbno skidati isparivač, već samo doći do njega... ovde je za to potrebno skinuti ventilator kabine, a detaljan tutorijal je napisao kolega ovde pa za početka ispratite tu proceduru (a kad je već ventilator skinut, iskoristite priliku pa očistite ventilator i sve kontakte, podmažite šta treba...)
Kada ste skinuli ventilator, isparivač se nalazi sa leve strane u ventilacionoj cevi na koju se nastavlja ventilator...
Pre nastavka, proverite da li je odvod klime protočan tj da nije slučajno zapušen.. Otvor se nalazi iza motora, na požarnom zidu u pravcu centralne konzole i ručice menjača ... iz kanala i na dizalici se lepo vidi, a sa gornje strane se relativno lako može napipati i otupušiti nekom žicom...
Isparivaču imate ovakav pristup:
Rekao bih da je vidljivo prisustvo "stranih tela" dole i desno
Za proces čišćenja koristite šta imate, ali dve stvari ne bih izostavio : aksel i alkohol
Ja sam uradio na sledeći način, a svako drugi može drugačije u zavisnosti sa čime raspolaže...
Postavite neku posudi ispod odvoda klime da uhvati sve što iscuri ako hoćete da vidite šta je izašlo, ili ako radite u garaži / radionici ...
Prvo sam usisao koliko se moglo prići, jer je bilo nekog sitnog trunja...
Ja sam imao i neki jeftini paročistač koji je pogodan za ovakve stvari pa sam i sa njim radio nakon usisavanja, taman iskoristio i da parom očisitm patos kod suvozačevih nogu ...
Nakon toga sam u fajtalicu sipao tečnost za stakla, ona u sebi ima alkohola i najviše sam nje imao za obimno trošenje... Naprskao dosta sa svih strana i svih uglova u ovaj prostor sa slike ...
Kada se malo ocedilo, sledeće sam koristio aksel, takođe dosta... On sigurno i najbolje očisti... nemojte štedeti ni ovde
Posle aksela, ja sam išao destilovanom vodom, pa onda opet tečnost za stakla da dobro ispere aksel....
Na kraju, čistim alkoholom da bi što više otklonio miris aksela i tečnosti i eventualni zaostatak negde...
Ostaviti neko vreme da se prosuši, možda i čak fenom malo produvati...
Ovo sam ja skupio u kantici ispod
Kada vratite ventilator, otvorite sve prozore, uključite klimu (sa kompresorom) na najjače u svim pravcima, temperaturu podesiti na hladno - low, isključite recirkulaciju ako je uključena i pustite tako recimo 10ak minuta... prvih minut - dva će se verovatno osećati miris aksela ali ne kao neprijatan, već bi od početka vazduh trebao biti prijatan...
Nakon ovoga samo isključite kompresor pritiskom na AC dugme (da bude AC off) i ostavite isto toliko vremena da duva da se prosuši isparivač
S obzirom da ovaj model ima tu sklonost za ulazak vode u kabinu na par načina, barem dva dovode i do taloženja vode kod isparivača... Npr ako curi na filteru kućišta kabine, deo vode curi na patos suvozača, a deo dolazi u kanal gde je isparivač... Ili ako je zapušen odvod za klimu, kondenz sa isparivača nema gde da ode pa se zadržava tu ili natapa patos...
Bilo kako bilo, čišćenje isparivača bih preporučio barem jednom svakome...
Odmah da napomenem da nije poterbno skidati isparivač, već samo doći do njega... ovde je za to potrebno skinuti ventilator kabine, a detaljan tutorijal je napisao kolega ovde pa za početka ispratite tu proceduru (a kad je već ventilator skinut, iskoristite priliku pa očistite ventilator i sve kontakte, podmažite šta treba...)
Kada ste skinuli ventilator, isparivač se nalazi sa leve strane u ventilacionoj cevi na koju se nastavlja ventilator...
Pre nastavka, proverite da li je odvod klime protočan tj da nije slučajno zapušen.. Otvor se nalazi iza motora, na požarnom zidu u pravcu centralne konzole i ručice menjača ... iz kanala i na dizalici se lepo vidi, a sa gornje strane se relativno lako može napipati i otupušiti nekom žicom...
Isparivaču imate ovakav pristup:
Rekao bih da je vidljivo prisustvo "stranih tela" dole i desno
Za proces čišćenja koristite šta imate, ali dve stvari ne bih izostavio : aksel i alkohol
Ja sam uradio na sledeći način, a svako drugi može drugačije u zavisnosti sa čime raspolaže...
Postavite neku posudi ispod odvoda klime da uhvati sve što iscuri ako hoćete da vidite šta je izašlo, ili ako radite u garaži / radionici ...
Prvo sam usisao koliko se moglo prići, jer je bilo nekog sitnog trunja...
Ja sam imao i neki jeftini paročistač koji je pogodan za ovakve stvari pa sam i sa njim radio nakon usisavanja, taman iskoristio i da parom očisitm patos kod suvozačevih nogu ...
Nakon toga sam u fajtalicu sipao tečnost za stakla, ona u sebi ima alkohola i najviše sam nje imao za obimno trošenje... Naprskao dosta sa svih strana i svih uglova u ovaj prostor sa slike ...
Kada se malo ocedilo, sledeće sam koristio aksel, takođe dosta... On sigurno i najbolje očisti... nemojte štedeti ni ovde
Posle aksela, ja sam išao destilovanom vodom, pa onda opet tečnost za stakla da dobro ispere aksel....
Na kraju, čistim alkoholom da bi što više otklonio miris aksela i tečnosti i eventualni zaostatak negde...
Ostaviti neko vreme da se prosuši, možda i čak fenom malo produvati...
Ovo sam ja skupio u kantici ispod
Kada vratite ventilator, otvorite sve prozore, uključite klimu (sa kompresorom) na najjače u svim pravcima, temperaturu podesiti na hladno - low, isključite recirkulaciju ako je uključena i pustite tako recimo 10ak minuta... prvih minut - dva će se verovatno osećati miris aksela ali ne kao neprijatan, već bi od početka vazduh trebao biti prijatan...
Nakon ovoga samo isključite kompresor pritiskom na AC dugme (da bude AC off) i ostavite isto toliko vremena da duva da se prosuši isparivač