Pozdrav svima, po prvi put na novom-starom mestu!!!
Da odmah pređem na stvar: ventilator u kabini "svira" otkad sam kupio mog mezimca. U početku je to bilo zanemarljivo, mada mi je i tada išao na ganglije... E, sada je postalo nepodnošljivo. Pojedini "prijatelji" su mi savetovali da samo pojačam muziku i ne diram ništa.
E, sada sam odlučio da rešim konačno problem, ali sam u dilemi: da uradim sam, ako je moguće (i uštedim neki dinar, a i naučim nešto), ili da posetim majstora i uradim kako kaže?
Ako mislite da bih mogao to da uradim sam, dobro bi mi došlo par saveta i smernica od vas (koji su koraci, ima li nekih iskustava onih koji su to radili, itd.). Ako ne, prepustiću to profesionalcima.
Hvala svima unapred!!!
Ventilator u kabini - servis ili sam svoj majstor?
- bogdank
- Drug Član
- Postovi: 83
- Pridružio se: 27 Maj 2012, 00:00
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ventilator u kabini - servis ili sam svoj majstor?
Sam svoj majstor.
Ako sam ja mogao na -3 na Vectri C GTS mozes i ti na tvom.
Isto njesra
Pretenac za rukavice-sitnice, pa iza njega imash ventilator.
Skines i podmazes i cao.
Ako sam ja mogao na -3 na Vectri C GTS mozes i ti na tvom.
Isto njesra
Pretenac za rukavice-sitnice, pa iza njega imash ventilator.
Skines i podmazes i cao.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ventilator u kabini - servis ili sam svoj majstor?
Hahaha - da pojacas muziku hahaha ...... o majko moja
Ja cu probati da ti iznesem neko svoje razmisljanje a ti ga prihvati sa rezervom
S'obzirom da je auto (odnosno ventilator) pokazivao znake zvizdanja od samog dolaska u tvoje ruke,naslucujem da sa progresivnim rastom upotrebe ventilacije u kolima,taj zvuk se sve vise i vise povecavao.Logicno.Cesca upotreba,duzi rad,i zvuk sve jace prisutan.
Ja sumnjam da su otisle biksne,odnosno da se osovina ventilatora ukosila,te tako same peraje ventilatora imaju dodir sa "necim".Kako se taj ventilator okrece velikom brzinom,taj zvuk postaje konstantan (bez prekida) i to nazivamo "zvizdanjem", "sviranjem" ili kako vec.....
Ukoliko su moje sumnje osnovane,mozes se sam poigrati - zasto da ne
Ventilator se nalazi IZA kasete na suvozacevoj strani.Dakle sednes na suvozacevo sediste,otvoris vratanca od kasete i potrazis TRI SRAFA.
Dva su na levoj i desnoj strani(po jedan),a ovaj treci je recimo vise levo (gledano sa pozicije suvozaca).
Sva tri su vidljiva i lako ces ih uociti.Ako se dobro secam u pitanju su torexi.
Kada si njih odpustio prakticno CELA kaseta sa sve vratancima (koje se drze na sarke) ,PASCE TI kod vozacevih nogu.
Ukoliko nije oslobodjena,ostavljam sebi rezervu jer ti pisem napamet,da se jos jedan sraf nalazi sa BOCNE strane table.
Do njega dolazis tako sto otvoris suvozaceva vrata,skines poklopac sa table koji stoji s'BOKA (sa strane),polukruznog je blika,i odatle pridjes tom CETVRTOM srafu ukoliko je u igri i on.
OK - to si skapirao.....prosto je.....dakle tri,eventualno cetiri srafa za prilaz.
Kada si skinuo kasetu,videces ventilator.....ALI vodi racuna o REOSTATU koji se nalazi tik ISPOD NJEGA.
Nekog je nepravilnog oblika (kao kifla ako imas automatsku klimu) i nema kablic za dzekovanje,nego na samom reostatu stoji dzek koji se dzekuje na odgovarajuce mesto.
Kada ga skines,obavezno baci pogled na dzekove,jer umeju da korodiraju,nagore,itd.....a kvar reostata se manifestuje tako sto ventilator ostane zaglavljen u nekoj brzini i tako duva non stop.
Recimo i kljuc kad izvadis iz kontakt brave on i dalje duva....
Ok...i to si skapirao.....
Sam ventilator videces kako se drzi,i njega skines,i ides dalje po zboru....ili u kucu na dalje igranje,ili kod elekticara da ga servisira....
Evo i dve slike da bi imao laksi uvid:
Prizor nakon skidanja kasete: Ventilator i reostat ispod njega uokvireno zutim
Skinut ventilator
P.S.
Kad vec caskas oko ventilacije,savetujem te da iz motornog prostora pridjes,skines gumicu koja usmerava vodu u slivnik ,i koliko god mozes ocistis taj prostor od shranja,lisca i prljavstine.Cenim da nije nikad ocisceno od kad je auto napravljan.
Kada se taj kanal zapusi,voda nemoze da otice,udje u onaj prostor iza kasete gde ti je ventilator i onaj dzek na reostatu napravi kratak spoj.
Ako uocis tragove rdje koju je prouzrokovala vlaga kada budes skidao reostat [link_open=http://www.dodaj.rs/f/1h/WU/4i0Bq5cS/ctrlunit.jpg]KLIK[/link_open],OBAVEZNO ocisti ovaj kanal.
Sve je to povezano ,pa ti zato dobronamerno sugerisem,jer reostat pipa 100 evropskih
Nadam se da sam malo pomogao
Ja cu probati da ti iznesem neko svoje razmisljanje a ti ga prihvati sa rezervom
S'obzirom da je auto (odnosno ventilator) pokazivao znake zvizdanja od samog dolaska u tvoje ruke,naslucujem da sa progresivnim rastom upotrebe ventilacije u kolima,taj zvuk se sve vise i vise povecavao.Logicno.Cesca upotreba,duzi rad,i zvuk sve jace prisutan.
Ja sumnjam da su otisle biksne,odnosno da se osovina ventilatora ukosila,te tako same peraje ventilatora imaju dodir sa "necim".Kako se taj ventilator okrece velikom brzinom,taj zvuk postaje konstantan (bez prekida) i to nazivamo "zvizdanjem", "sviranjem" ili kako vec.....
Ukoliko su moje sumnje osnovane,mozes se sam poigrati - zasto da ne
Ventilator se nalazi IZA kasete na suvozacevoj strani.Dakle sednes na suvozacevo sediste,otvoris vratanca od kasete i potrazis TRI SRAFA.
Dva su na levoj i desnoj strani(po jedan),a ovaj treci je recimo vise levo (gledano sa pozicije suvozaca).
Sva tri su vidljiva i lako ces ih uociti.Ako se dobro secam u pitanju su torexi.
Kada si njih odpustio prakticno CELA kaseta sa sve vratancima (koje se drze na sarke) ,PASCE TI kod vozacevih nogu.
Ukoliko nije oslobodjena,ostavljam sebi rezervu jer ti pisem napamet,da se jos jedan sraf nalazi sa BOCNE strane table.
Do njega dolazis tako sto otvoris suvozaceva vrata,skines poklopac sa table koji stoji s'BOKA (sa strane),polukruznog je blika,i odatle pridjes tom CETVRTOM srafu ukoliko je u igri i on.
OK - to si skapirao.....prosto je.....dakle tri,eventualno cetiri srafa za prilaz.
Kada si skinuo kasetu,videces ventilator.....ALI vodi racuna o REOSTATU koji se nalazi tik ISPOD NJEGA.
Nekog je nepravilnog oblika (kao kifla ako imas automatsku klimu) i nema kablic za dzekovanje,nego na samom reostatu stoji dzek koji se dzekuje na odgovarajuce mesto.
Kada ga skines,obavezno baci pogled na dzekove,jer umeju da korodiraju,nagore,itd.....a kvar reostata se manifestuje tako sto ventilator ostane zaglavljen u nekoj brzini i tako duva non stop.
Recimo i kljuc kad izvadis iz kontakt brave on i dalje duva....
Ok...i to si skapirao.....
Sam ventilator videces kako se drzi,i njega skines,i ides dalje po zboru....ili u kucu na dalje igranje,ili kod elekticara da ga servisira....
Evo i dve slike da bi imao laksi uvid:
Prizor nakon skidanja kasete: Ventilator i reostat ispod njega uokvireno zutim
Skinut ventilator
P.S.
Kad vec caskas oko ventilacije,savetujem te da iz motornog prostora pridjes,skines gumicu koja usmerava vodu u slivnik ,i koliko god mozes ocistis taj prostor od shranja,lisca i prljavstine.Cenim da nije nikad ocisceno od kad je auto napravljan.
Kada se taj kanal zapusi,voda nemoze da otice,udje u onaj prostor iza kasete gde ti je ventilator i onaj dzek na reostatu napravi kratak spoj.
Ako uocis tragove rdje koju je prouzrokovala vlaga kada budes skidao reostat [link_open=http://www.dodaj.rs/f/1h/WU/4i0Bq5cS/ctrlunit.jpg]KLIK[/link_open],OBAVEZNO ocisti ovaj kanal.
Sve je to povezano ,pa ti zato dobronamerno sugerisem,jer reostat pipa 100 evropskih
Nadam se da sam malo pomogao
- bogdank
- Drug Član
- Postovi: 83
- Pridružio se: 27 Maj 2012, 00:00
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Ventilator u kabini - servis ili sam svoj majstor?
Hvala puno na detaljnom savetu! Javljam šta sam uradio!
Pozdrav!
Pozdrav!
- bogdank
- Drug Član
- Postovi: 83
- Pridružio se: 27 Maj 2012, 00:00
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Ventilator u kabini - servis ili sam svoj majstor?
Pre svega da se zahvalim na savetima!
URADIO SVE SAM, do servisa ventilatora! Otišla biksna, pa sam u servisu "Raša" u Novogradskoj u Zemunu i to sredio, koštalo me 2500 dinara.
Pošto sam već krenuo da raskupusavam sve (i usput zaradio nekoliko rana od plastike oko kasete i ventilatora ), skinuo sam i očistio nosač filtera klime, zalio ga slilikonom i vratio na mesto. Naravno, zamenio i filter. Očistio sam slivnik, pošto je reostat izgledao baš kao na slici gore, a i ventilator je bio sav crven od rđe.
Iskreno, skinuti ventilator je sex... Najviše zbog toga što je nepristupačno i što bole i leđa i kolena. Ali, vredelo je.
Prvo ide odšrafljianje PET komada za odvajanje kasete (dva napred, koji se vide kad se otvori kaseta, jedan unutra i dva ispod kasete). Potom treba skinuti i masku sa donje desne strane menjača, da bi se oslobodio i jedan šraf koji dole drži masku koja pokriva usmerivač vazduha i ventilator, koja se takođe skida. Vadio sam i usmerivač vazduha, da bih sebi olakšao posao.
Kao što se vidi gore na tvojoj drugoj slici (gde se vidi i kućište ventilatora od gore), treba odviti sve one šrafove, njih sedam komada, plus dva na reostatu, plus tri na kraju da se odvoji ventilator od kućišta. Tu mi je ta tvoja slika pomogla dosta, oko lociranja šrafova, koji se teško vide unutra u mraku...
Vraćanje svega na mesto je već bilo mnogo lakše.... Sada prede kao maca, meni je srce na mestu, a muzika ne mora da se pojača, može sasvim pristojno da se sluša...
URADIO SVE SAM, do servisa ventilatora! Otišla biksna, pa sam u servisu "Raša" u Novogradskoj u Zemunu i to sredio, koštalo me 2500 dinara.
Pošto sam već krenuo da raskupusavam sve (i usput zaradio nekoliko rana od plastike oko kasete i ventilatora ), skinuo sam i očistio nosač filtera klime, zalio ga slilikonom i vratio na mesto. Naravno, zamenio i filter. Očistio sam slivnik, pošto je reostat izgledao baš kao na slici gore, a i ventilator je bio sav crven od rđe.
Iskreno, skinuti ventilator je sex... Najviše zbog toga što je nepristupačno i što bole i leđa i kolena. Ali, vredelo je.
Prvo ide odšrafljianje PET komada za odvajanje kasete (dva napred, koji se vide kad se otvori kaseta, jedan unutra i dva ispod kasete). Potom treba skinuti i masku sa donje desne strane menjača, da bi se oslobodio i jedan šraf koji dole drži masku koja pokriva usmerivač vazduha i ventilator, koja se takođe skida. Vadio sam i usmerivač vazduha, da bih sebi olakšao posao.
Kao što se vidi gore na tvojoj drugoj slici (gde se vidi i kućište ventilatora od gore), treba odviti sve one šrafove, njih sedam komada, plus dva na reostatu, plus tri na kraju da se odvoji ventilator od kućišta. Tu mi je ta tvoja slika pomogla dosta, oko lociranja šrafova, koji se teško vide unutra u mraku...
Vraćanje svega na mesto je već bilo mnogo lakše.... Sada prede kao maca, meni je srce na mestu, a muzika ne mora da se pojača, može sasvim pristojno da se sluša...
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
- VladimirP
- Postovi: 20
- Pridružio se: 14 Nov 2014, 23:44
Re: Ventilator u kabini - servis ili sam svoj majstor?
Ovo se i meni cuje,svaka cast na odradjenom poslu i slikama.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 23 gosta