Bolje vas našao! Zahvaljujem na srdačnoj dobrodošlici!
Biće valjda u budućnosti i neki 900t, nadam se...
Mnogo mi se sviđa naprava, tj. veoma me je zainteresovala i zaintrigirala. Uliva izuzetno poverenje.
Ljubav na prvih 100Km

.
Ponaša se na putu baš kako mi se sviđa, ergonomija je vrhunska, sve je tačno gde bi trebalo da bude, veoma prijatna i nezamarajuća vožnja kod dugih tura. Sedišta "prava", položaj odličan, servo volan taman kako treba "obaveštava", sedište takođe, itd itd...
Gomila sitnih i veoma ugodnih stvarčica kod ponašanja na putu.
Obzirom da je potežak mislim da mu je tek prava "mera" baš 2.0t motor. Mala razlika u prenosu između trećeg i četvrtog stepena obećava "preskakanje" nekog drugog vozila sa >100Km/h, kada bi bio u njemu taj 2.0t motor sa svojih 185 "fabričkih" konjića (mogu da zamislim kako "laje" sa tim motorom i pomalo zavidim vlasnicima takvog, za sada dok se ne dočepam jednog takvog

.
Možda sam i malo mator za neko često "preskakanje" po putu, možda po malo i ponekad, čisto da ne zaboravim da vozim

.
Za sada sam zadovoljan i sa ovih 130KS, i ako ne isporučuje svu snagu, i ne ravnomerno u celom rasponu, zbog nekog problema koji ima i kog ću pod hito otkloniti jer znam odlično kako mora da se ponaša "zdravih" 130Ks na toj masi vozila.
Stigao sam tek da mu pogledam svećice jer sa morao odmah na put (gde je neki "pametnjaković" već stavio neke krševe od sveća i još sa pogrešnom toplotnom vrednošću, a o čistoći siceva svećica neću ni da pričam, ujedno mogu da zamislim šta je sa ostalim detaljima koje je neko čačkao!!!).
Sve četiri svećice su sa pravom bojom i ako su pogrešne stavljene, i sve četiri kao blizanci jednake, i ako im je zazor već bio razvučen na 1.2mm (a neko govedo je još i stavilo razvodnu kapu od Juga 45, jer mu je originalna verovatno probila zbog velikog zazora na svećama). Sve "genijalci" od majstora...
Inače u "taku" mi se svideo veoma pametno urađen odlivak glave motora, sa uzdignućem oko otvora za svećice i bočnim otvorom za oticanje potencijalnih tečnosti i đubreta koji bi mogli da prodru u taj prostor...Baš kako treba.
Sitnica koja mnogo govori o pažnji prilikom konstrukcije tog motora, gde bi i ostale stvari mogle biti sa takvom pažnjom urađene. Tek ću da se nauživam otkrivajući dobre detalje...
Dakle najverovatnije da je motor u perfektnom stanju i pored "stručnjaka" koji su to održavali i 280-i neku hiljadu Km.
Drugi pokazatelj mi je bio savršeno "ravan" rad na "leru", tj. kada je motor u najlošijim uslovima punjenja cilindra.
U delovima opsega gde je ispravno snabdeven gorivom taj motor prede kao mače.
E sad, to što ima izgleda neki problem sa pritiskom goriva pa mora da se, kada "odstoji" više od sat, " zavergla" dva-tri puta i nema u celom rasponu ono od snage što bi trebalo da ima, osim toga mu je i "ler" viši nego što treba, oko 1000RPM...
Verujem da je to možda filter goriva, možda sama pumpa, eventualno neki termodavač, videću već...
Takođe verujem da ću uz pomoć pravih majstora to srediti bez frke čim nađem vremena da ga dignem na kanal, tj. kada se vratim u svoj matični grad.
Izgleda da su čačkali razni "majstori" po njemu :-(...
Sledi mi da pronađem izvore delova za spravu, pa da ga dovedem u pravu "skočnost" za ovaj H motor koji radi "zdravo" kao sat.
Nov sam i na forumu i takođe moram i ovde tek da pronađem teme gde se razmenjuju info o delovima i održavanju.
Posle sat vožnje sam već zaboravio mane koje trenutno ima

. Mislim, znao sam oduvek da su to vrhunska kola, ali nikada nisam imao prilike da ga provozam. Jedino sam probao nekoliko Volvo-a i takođe mislim da su i to izuzetna kola.
Saaba sada po prvi put i nekako mi je više "čučnuo" nego Volvo. Posle 2000Km nije popustilo zadovoljstvo u vožnji Saab-a, a druga kola sam znao već posle tri dana da posmatram kao alat za prevoz...
Sjajna kola u svakom slučaju, bez obzira na godište i kilometražu. Baš po mom ukusu, gde sam u stvari i otkrio neke sopstvene sklonosti, posebno kod nekih sitnica kojih je ovaj simpatični auto prepun, a tek ću da ga dovedem u red.
Pozdrav svima koji već vole Saab (dobili ste jednog u "taku" ostrašćenog člana), i izgleda da ćemo se lepo družiti jer kod mene je planula ljubav na prvih 100Km

.
He he, za prvih nedelju dana vlasništva sam "skokao" 2000Km sa uživanjem u vožnji, i to sa esencijalnim osećajem zadovoljstva

.
Naravno da nije ni mlad ni nov, mada veoma lako mogu da zamislim kako se ponašao dok je bio nov.
Malo je "tvrđi" na vešanju od nekih automobila koje sam imao, ali zato drži put "kao mače za tepih".
Još "ispipavam" šta to može, a izgleda da mnogo toga može...
Mislim, još uvek sam "teška gušterčina" sa Saab-om jer mi se ruka podsvesno još uvek maši ka volanu da "ugasim" motor
Pored priče o Saab-u, zaboravih da se potpuno predstavim: Dragoljub, nadimak Macola, 1965. godište, elektroničar, iz Kragujevca.
Pitanje za prisutne, pošto sam na terenu i nemam vremena da čačkam po forumu (za sada):
-Ima li neko servisnu knjigu za model 900s coupe, sa motorom 2.0i, za 1996. godište?
Rado bih je kupio i ne bih se cenjkao oko toga.
Veliki pozdrav svima i unapred hvala ako me usmerite na neke korisne info!